Ga naar inhoud

REACTIETOPIC Paasrit - zondag 1 april 2018


Lady & Co

Aanbevolen berichten

ReactieTopic Paasrit 1 april 2018

Het was (weer) als vanouds onze 8ste Paasrit

.
Nou het weer niet hoor; zoal ik al op smoelenboek heb gezet; bijna in het Teutoburgerwald ligt er sneeuw; echt geen 1 april grap.
Toch nog lekker open kunnen rijden, in het zonnetje met op te temp. meter 2.5 graad C. Ja 2.5 geen 25:cold:

 

Maar de rit echt wel, die Rob, de route was TOP.:clapping:

Hartelijk dank voor het organiseren Rob
en Richelle.

Jullie hebben ons gemist bij de diner locatie, heb het je niet meer kunnen vertellen dat we eerder af zouden haken, sorry.

 

Allemaal hartelijk dank voor de gezelligheid en tot de volgende rit :default_3:

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie

Rob, Richelle, wederom dank voor de organisatie. :clapping:

 

Was weer een fijn dagje sturen. Uiteindelijk heb ik zelfs de hele rit open kunnen rijden. Wel als enige, geloof ik. Of als één van de weinigen. Ik kon niet de hele groep overzien, maar zag na het vertrek uit De Lutte eigenlijk alleen maar gesloten kapjes. Gelukkig gingen er gedurende de dag steeds meer dakjes omlaag. :cool:

 

Ook leuk om iedereen weer even te zien (en sommigen te kunnen spreken - om iedereen te spreken was de groep ook te groot). 

 

Enige minpuntje waren de achterlijke inhaalacties van een paar nieuwe (?) deelnemers, net na de lunch. Als een tegenligger moet remmen om een frontale aanrijding te voorkomen en als andere deelnemers moeten remmen omdat je anders niet veilig terug naar je eigen baan kunt, mag je wat mij betreft bij volgende ritten lekker thuis blijven. Ik zal niet zeggen om wie het gaat - het is hier geen schandpaal, maar de twee deelnemers om wie het gaat weten zelf ongetwijfeld dat dit over hun gaat.

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie

Fantastische rit, koud, groten deels droog en weer 282 km onder de wielen. Mooie route en nu een vuile auto, maar ach wat geeft ‘t.

 

route

 

 

4315F5A5-12DD-4CEF-99B0-78FA6E2BCD24.png

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator

^ de Pearle-bag bedoel je :cynical:die was idd geweldig nog nooit eerder een goodybag gehad met 2 Rayban zonnebrillen erin

thanks.....wel weer een gemiste kans dat ze niet op sterkte waren maar....mij hoor je niet klagen.

Dan de rit....tja koud maar mooi, heerlijk wat bochtenwerk en in een mooie omgeving het waren de kilometers wel waard 

toch weer 790km op de teller erbij :1303_clap_tone4:

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

  • Thanks 1
Link naar reactie

Rob, het was weer een geweldige rit :thumbup:

Ook het diner was top :gathering:

 

Het Teutoburgerwald is altijd erg leuk rijden.

 

Leuk om iedereen weer gesproken te hebben en met nieuwe gezichten kennis gemaakt te hebben

  • Thanks 1
Link naar reactie
13 minuten geleden zei Scorpion:

R & J hartstikke bedankt

 

Bedank je nu jezelf? :cynical:

 

R&R super bedankt! Het was weer mooi.

De volgende keer nog mooi weer, dan is het plaatje helemaal af :hypocrite: 

  • Thanks 1
Link naar reactie

Beste Rob & Richelle,

 

Wederom dank voor de organisatie van deze fantastische rit :clapping:

 

Ik denk er nu aan om toch maar een TomTom o.i.d. te kopen zodat ik deze rit kan inladen/inlezen en nog eens in alle rust kan rijden. Wellicht met iets beter weer en de kap naar beneden. Iemand tips voor leuke (en een beetje betaalbare) navi's?

 

Wel moet ik zeggen dat voor mij persoonlijk het tempo echt te hoog lag. Wellicht komt dat doordat ik te ver achterin reed en iedereen zijn uiterste best doet elkaar (en de route) niet kwijt te raken maar het leek op veel stukken wel een rallysprint i.p.v. een toerrit.

 

Het vreemde is dat je jezelf er ook een beetje in mee laat slepen. Deels wil je je voorganger niet uit het oog verliezen (nog meer een reden eens naar goede navi te kijken) en deels wil je ook je bumperklevende mede ZZZ(Z)-er het leven niet zuur maken.

 

Af en toe kwam ik weer tot mijn positieven en heb ik echt gas terug genomen. Er zijn meerdere rijders met enorme snelheidsovertredingen door dorpen heen geraasd waar vele borden aangaven alstublieft op te passen voor spelende/mogelijk overstekende kinderen. Ik heb mij hier als één vd jongere deelnemers en vader to be enorm aan gestoord! Ik had juist verwacht dat de oudere deelnemers, vaak vaders/moeders en wellicht al opa/oma, hier beter rekening mee zouden houden.

 

Als er mensen door een dorp lopen die ik angstvallig langs de kant zie staan en met alle macht hun kinderen tegen zie houden omdat er een paar olijke Ollanders met hun roadsters door het dorp razen dan schaam ik mij daarvoor!

 

Ik en mijn bijrijder, hebben ook van een afstand de inhaalactie gezien waar Individual het hierboven reeds over had. Beide berijders: GA JE DIEP SCHAMEN! Wij hielden ons hart in iedergeval vast!

 

Bovenstaande zal mij wellicht niet door iedereen in dank worden afgenomen. Dit is echter hoe ik het gisteren ervaren heb. Dit was mijn tweede deelname en wellicht ben ik daarom nog te onervaren en ligt e.e.a. grotendeels aan mijzelf. Tijdens de lunch had ik echter het idee dat er meerdere equipes waren voor wie het allemaal wel erg hard ging.

 

Rob en Richelle; jullie werk was fantastisch!! Bovenstaande is dus zeker geen verwijt aan de organisatie! In tegendeel; keep up the good work! :clapping:

 

Mede ZZZ(Z)-ers ook richting jullie absoluut no hard feelings (op 2 deelnemers na!). Nogmaals; het zal grotendeels te maken hebben met mijn eigen ervaring wat betreft toerritten. Al met al heb ik vd rit en alle schitterende deelnemende auto's genoten.  Ik heb de auto echter gekocht om te toeren en ondertussen ook echt vd omgeving te genieten. Dat lukte mij gisteren iets minder! 

 

Volgende keer, als ik nog mee mag :blush:, zorg ik dat ik een goede navi heb. Dan ga ik e.e.a. als een toerrit rijden en mogen de rallysprinters mij allemaal, zij het verantwoord, inhalen.

 

Groet,

 

Bastiaan

aangepast door AmigoZ4
Fout in tekst
  • Thanks 1
Link naar reactie

Ik reed helemaal achteraan, waar het hardst gereden moet worden :clown: en vind dat eea heel erg meeviel.

Toegegeven, ik geef van tijd tot tijd als de situatie het toelaat (lees: er is geen verkeer in de buurt) graag een dot gas.....

Dat mensen gevaarlijke inhaalacties plegen ligt denk ik niet aan de rit of de gereden snelheid, maar eerder wat ze hebben opgestoken tijdens hun rijlessen en het examen.

 

Sowieso verplicht niemand je de verkeersregels te overtreden.

Een goede navi en de bestandjes inlezen is inderdaad heel handig, vooral als je alleen rijdt (ik zou niet meer zonder willen, met name als je als enige bij bijv. een spoorwegovergang moet wachten), maar iedereen krijgt een routebeschrijving en als je toch een bijrijder hebt kan die de routebeschrijving mooi in de gaten houden (iets wat je in je uppie niet kan omdat je op het verkeer moet letten).

 

Je moet vooral geen kuddegedrag vormen en je mee laten slepen als iedereen nog het stoplicht haalt (of kan inhalen) en jezelf niet de boot wilt missen (of aansluiting missen) en dan toch dik door rood rijdt of ook inhaalt terwijl dat eigenlijk niet meer mogelijk was. Dat kan je ervaring noemen of inzicht, of het hoofd koel houden

aangepast door GuidoK
  • Thanks 1
Link naar reactie

Flinke regenbuien op weg naar de Lutte deden het ergste v.w.b. het weer vrezen. Maar toch grotendeels open kunnen rijden. Het was een hele mooie rit. En ik heb het prima naar mijn zin gehad. Uit mijn jarenlange ervaring zowel in het motorrijden als met de Zet, weet je dat als je in de staart van het "peleton" rijdt je regelmatig flink aan het gas moet om aan te sluiten. Dus AmigoZ4 bij de volgende rit je zo dicht mogelijk achter de (groeps)leider aansluiten. Want die zorgt voor het te rijden tempo en zoals Rob al stelde in zijn papieren routebeschrijving: hij houdt zich sowieso aan de maximum snelheden. Wordt het ook voor jou een fijne tourrit en geen uitdaging. Zomaar een tip hoor.
Geweldig georganiseerd Rob en Michelle. een heel leuke rit om te rijden. Uit dezelfde ervaring weet ik hoe lastig het is om grote dorpen en steden te vermijden. Dat is jullie uitstekend gelukt. Een aaneenrijging van wegen en weggetjes door een prachtig landschap, nauwelijks stoplichten en oervervelende drempels. Top gedaan. Kijk dan ook al uit naar de Europatour.
Ook voor de inwendige mens goed verzorgde lunch en lekker diner. Leuk weer "oude" bekenden te ontmoeten na de winterstop en weer nieuwe te ontmoeten. Al met al een uitstekend geslaagd evenement. Graag tot de volgende keer.

  • Thanks 1
Link naar reactie

Ik moest helaas op het laatste moment passen: waarschijnlijk een voedselvergiftiging (nee niet bij de Valk) opgelopen, alles eruit en vreselijk slap. Maar naar huis en onder de wol, zie nu de foto's, jammer jammer, volgend jaar nieuwe poging!

Link naar reactie
1 uur geleden zei AmigoZ4:

Af en toe kwam ik weer tot mijn positieven en heb ik echt gas terug genomen. Er zijn meerdere rijders met enorme snelheidsovertredingen door dorpen heen geraasd waar vele borden aangaven alstublieft op te passen voor spelende/mogelijk overstekende kinderen. Ik heb mij hier als één vd jongere deelnemers en vader to be enorm aan gestoord! Ik had juist verwacht dat de oudere deelnemers, vaak vaders/moeders en wellicht al opa/oma, hier beter rekening mee zouden houden.

 

Als er mensen door een dorp lopen die ik angstvallig langs de kant zie staan en met alle macht hun kinderen tegen zie houden omdat er een paar olijke Ollanders met hun roadsters door het dorp razen dan schaam ik mij daarvoor!

 

Dat is ook niet mijn idee van een leuke rit Bastiaan. Volgens mij heb ik nergens (veel) te hard gereden door de dorpjes, maar als ik de teller liet terugzakken naar 60, ontstond er soms wel een gat naar de voorliggers. Wat op zich geen punt is: bij de volgende voorrangskruising komt toch iedereen weer bij elkaar. Je moet dan echter wel weten wat de route is, als je je voorganger even niet meer ziet.

 

Dus inderdaad: koop een TomTom. Dat is sowieso veel relaxter rijden, ook in verband met stoplichten en zo. Zeker bij ritten met een groot aantal deelnemers is het niet mogelijk om de hele rit de hele groep bij elkaar houden. En als jij dan net degene bent waarbij de groep 'breekt'... Bovendien heb je dan waarschijnlijk nog een treintje auto's achter je, die ervan uitgaan dat jij weet waar je heen rijdt...

 

Ik weet eigenlijk ook niet of iedereen bekend is met de verkeersregels in Duitsland. In Nederland staat bij het begin van de bebouwde kom standaard een bord met 50, in Duitsland alleen een geel bordje met de plaatsnaam. Misschien beseft niet iedereen dat je daar dan 50 mag? En andersom: dat je in Duitsland op de provinciale wegen 100 mag (tenzij anders aangegeven).

 

Afijn, ik zou dus zorgen voor een navigatiesysteem en/of een bijrijder. En ik zou me opgeven voor de Limborit, als je dat al niet gedaan hebt. Daar wordt in groepjes gereden, dus zelfs als je de laatste auto bent, ben je waarschijnlijk nummer 8 of zo. En de groepsleider let op dat zijn groepje bij elkaar blijft. Daarbij aangeven dat je voorkeur uitgaat naar een 'langzame' groep en het zou helemaal goed moeten komen. :smile:

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
  • Administrator

Allereerst iedereen weer bedankt voor deelname, gezelligheid, de chocolaatjes etc. :clapping:

 

Ik wil graag even een kleine opmerking/toevoeging maken op snelheid e.d.:

 

Deze rit heb ik meer dan ooit stilgestaan voor kruisingen, na stoplichten, spoorwegovergangen etc. Met name die laatste hadden we een aantal van, waarbij zowel Richelle als ik links en rechts keken om te kijken of er in de verte iets aankwam. In Emsdetten was dit inderdaad het geval en ben ik bij het volgende stoplicht blijven stilstaan en heb ik auto's in de spiegel geteld waarbij het na een stuk of 20 wel ophield. Kreeg toen van Ruud een appje dat hij vooraan stond bij het spoor. Net zolang gewacht tot hij in de spiegel verscheen en ben toen pas weer gaan rijden. Zo waren er meer punten dat wij hebben gewacht.

 

Als iemand de weg of voorganger kwijt is, gelijk bellen of appen is dan het beste. Ik wacht wel of neem tempo terug. 

 

Ik heb ook wel eens groepjes overwogen tijdens de paasrit, maar dat haalt dan wel het unieke van de rit gelijk weg. 

 

Een goed navigatiesysteem wat routes kan lezen is eigenlijk wel een must. Danwel in de bijrijderstoel, danwel tegen het raam geplakt. Mijn advies? Koop een TT5200 of 6200. Die kunnen tegenwoordig alles. De 520 en 620 zijn vrijwel gelijk, hebben alleen geen ingebouwde simkaart en moet je dan pairen met je mobiel.

 

Voor wat betreft inhaalacties (al dan niet verantwoord) niet doen in een groep, tenzij je voorganger het aangeeft. Je schiet er echt geen fluit mee op en veroorzaakt alleen maar frustraties bij de andere weggebruikers.

 

Nog een tipje voor deelnemers aan ritten... geef de achterliggers zoveel mogelijk aan of een kruising vrij is van aankomend verkeer (hand boven dak bijv). Dit zorgt voor een betere doorstroming. Een andere handigheid is dat de eerste auto die gaat inhalen (omdat het nodig is, trekker, traag verkeer etc.) met z'n richtingaanwijzer aan links blijft rijden zolang dat verantwoord is zodat de anderen weten hoelang er verantwoord kan worden ingehaald.

 

R&R

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie

Ook hier nog een een bedankje voor de prachtige (halve) rit aan de organisatoren, en ook deze voor ons 3e paas rit was weer een succes voor de wasbox ;)

 

Oja en en wat de snelheid betreft, wij reden als 4e auto en het ging met Rob voor ons heel rustig en beheerst, vaak even stoppen voor de aansluiting en 50 in de bebouwde kom, 70 waar het aangegeven stond en nooit boven de 100 waar het mocht; kortom wil je lekker cruisen: rij voorin!

aangepast door Menko
  • Thanks 1
Link naar reactie

Rob en Richelle,

bedankt voor de organisatie en de mooie rit. Wij hebben, ondanks het mindere weer genoten, zowel met de kap dicht als open. Voor ons de 1e keer en in een voor ons nieuwe auto (niemand ingehaald 😀). We hebben heerlijk gereden. De ochtend bijna achteraan waardoor het gas er inderdaad af en toe best op moest. Maar ook vanuit onervarenheid, want bij de volgende kruising moesten we dan evengoed weer mee wachten. Ik had geen geschikte Tom Tom, dus wilde wel bijhouden. De.middag zaten we meer middenin en ging het over het algemeen daardoor veel rustiger. Fijn dat er af en toe werd gewacht, zoals bij de spoorwegovergang. 

We gaan ons opgeven voor de Limborit!

Yolanda en Gerjo

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.