Ga naar inhoud

navigatie vraag


Peterzzzz

Aanbevolen berichten

navigatie vraag

Beste Z forummers

 

Ik vind t niet op t forum dus vandaar de vraag:

Heeft iemand enig idee (of link waarin staat) hoe t navigatiesysteem in de Z4 E85 werkt? Ligt t aan mij :headwall: of is t echt zo omslachtig?

Nu rijd ik vanwege zn eenvoud met n garmin op de voorruit geplakt,

 

 

 

 

Link naar reactie

Welke navi heb je? business of professional?

 

De professional navi bedien ik met m'n ogen dicht en 2 vingers in m'n neus zo simpel en duidelijk is het. Maar uiteindelijk is dat allemaal altijd een resultaat van persoonlijke vaardigheden.

Heb je geen boekjes bij je auto?

Link naar reactie
  • Administrator

Nou ja, het is natuurlijk wel wat ingewikkelder dan een hedendaags systeem met IDrive.

 

Maar er hangt wel veel af van of je het business (in de headunit, monopixel schermpje met pijltjes), of professional (losse klapmonitor met kaarten en andere aanvullende info) hebt. Ik heb beide gehad.

 

Professional gebruik ik nu nog steeds als ik met de Z rij, als ik nog business had gehad zou ik voor 100% op Waze of een andere app op mijn telefoon zijn teruggevallen. 

Link naar reactie

Hi zzzz-ers

 

bedankt voor jullie reactie. Ik heb navigatie in t opklapscherm weet niet of dat prof of business is.  Ik zie een landkaart met pijl in een scherm met 100 pixels. Ik heb geen instructieboekje hiervan. Heeft iemand dat of n link waar t te downloaden is? Mijn dank is groot. R zitten kaarten op geïnstalleerd van 2014 Nog redelijk bruikbaar lijkt me.

 

vriendelijke groet!

Link naar reactie
9 uur geleden zei sandere39:

Stuur even een mailtje naar bmw-kis@bmw.nl en vraag of zij je een pdf,je willen sturen.

 

Nieuwere map dvd,s koop je op marktplaats....of even googlen.

 

Vriendelijk dank voor je hulp Sander! Mail is er al uit, vant weekend even googelen..

 

mvg

Link naar reactie

Overigens ik heb een dvd speler in de verticale console tussen de stoelen. Zegt dit iets over professioneel of business navigatie systeem?

Waarschijnlijk heel dom van me maar ik ben echt nul,nul thuis in dit soort zaken.

 

kan ik met de vin decoder uitzoeken welk navigatiesysteem er in mn auto zit?

 

MVG

 

Link naar reactie
  • Administrator

^ goede poging, maar dat is eerder een beschrijving dan echt een handleiding. 

 

Ik kan mijn handleiding ook wel een keertje door de scanner trekken. Dan moet je wel een aantal dagen geduld hebben. 

 

Alvast een voorvraag: navigatie was wel te vinden in je menu toch? Als je daar naar toe gaat, zie je dan over de hele breedte van je klapscherm een kaart, of zeg voor grofweg de helft met ernaast nog wat coordinaten en andere gegevens?

Link naar reactie

Hebben ze geen pdf van de handleiding van E85 meer?? Of aleen van de navi specefiek niet ?

 

je kunt zo te zien nog wel een handleiding bestelen bij BMW

https://bmwshop.ekris.nl/?_ga=2.43756197.1083558074.1516994994-1762758737.1511020584

Lijkt mij stug dat zij geen pdfje meer hebben....

aangepast door sandere39
Link naar reactie
Op 26-1-2018 om 19:09, 2.5si zei:

^ goede poging, maar dat is eerder een beschrijving dan echt een handleiding. 

 

Ik kan mijn handleiding ook wel een keertje door de scanner trekken. Dan moet je wel een aantal dagen geduld hebben. 

 

Alvast een voorvraag: navigatie was wel te vinden in je menu toch? Als je daar naar toe gaat, zie je dan over de hele breedte van je klapscherm een kaart, of zeg voor grofweg de helft met ernaast nog wat coordinaten en andere gegevens?

. T pdf-je beschrijft idd t principe. Evengoed bedankt ook leuk om te lezen. 

 

@Maurits : super! Heel graag!

Ik heb een volledig navigatie scherm maar kan t ook splitten. Geloof ik. Als audio speelt klinkt op achtergrond de navigatie die ik dus niet uitgeschakeld krijg. Maar daarvoor is de oplossing wellicht dichtbij...

 

 

Link naar reactie
4 uur geleden zei GuidoK:

geen handleidingen voor de navigatie.

ow stik je hebt gelijk Guido, de E85 had een apart boekje voor de navi was ik ffe vergeten.

 

@Peterzzzz Ik heb nog wel een v32 update schijfje.... even kijken welke softw versie je hebt misschien heb je de vorige sw versie nog...

Link naar reactie

Zo blij met jullie hulp. Maar t duizelt.... ik ik ben nog maar 55 ;-) als ik weet waar ik da kan zien ga ik morgen Ff bij de z checken.

 

 

aangepast door Peterzzzz
Link naar reactie

Moet je een keer naar een rit komen (opgeven bij de paasrit ofzo :smile: ), Zat mensen hier die zo'n firmwareschijfje hebben liggen.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.