Ga naar inhoud

Tikkend geluid dashboard BMWz4 e85


Aanbevolen berichten

Als ik de contactsleutel in stand 2 zet hoor ik een tikkend (haperend) geluid, een keer of vier.

Het komt uit het dashboard, lijkt uit het middengedeelte te komen.

Als ik de motor start en een tijdje laat draaien en ff later weer uitzet, om vervolgens weer de contactsleutel in stand 2 te zetten dan is het geluid weg.

Wacht ik 20 min. en herhaal het bovenste dan komt dat geluid weer terug.

Heb het handschoenen kastje verwijderd, kan niet lokaliseren waar het vandaan komt.

Kachel, airco en recirculatie klep lijken allemaal in orde.

Heeft iemand hier ervaring mee of wellicht een suggestie waar ik naar moet zoeken?

aangepast door Leonardcornelis
Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Wat is het uitrustingsniveau qua audio / entertainment? CD-speler / -wisselaar / navigatie? Weet je zeker dat het uit het dashboard komt en niet uit het vakje tussen de stoelen?

 

Verder: heeft je Z4 xenon lampen en hoe staat je lichtschakelaar ingesteld?

 

Er zijn namelijk wel wat systemen die na een tijdje echt gaan slapen en bij het opstarten ontwaken. Bij mij zijn dat in ieder geval

 

  1. de navigatie (maar zit tussen de stoelen en geeft meestal wel wat langer geluid dan 4 tikjes)
  2. de CD-speler die de laser even positioneert (inderdaad in het midden van je dashboard)
  3. het magazijn van de CD-wisselaar (maar ook daar: tussen de stoelen en wel wat meer dan 4 tikjes)
  4. de automatische hoogteregeling van de Xenon's die zichzelf positioneert (dat zit uiteraard bij de koplampen, maar hoor je als je zit daardoor wel aan de voorkant van de auto).

Zonder verdere info gok ik op 2 of 4.

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reactie, vervelend is dat je deze klacht 1 maal krijgt en dat je dan toch wel een half uur moet wachten voor dat je het weer kan genereren.

Heb gisteren ontdekt (bij toeval maar 1keer) , dat wanneer je de ont- wasem knop indrukt (blower voorzijde) dat hetzelfde geluid naar voren kwam.

Het is duidelijk voelbaar in het dashboard aan de rechterzijde.

Heeft iemand nog suggesties?

Link naar reactie

Je hebt best kans dat er een soort initialisatie plaatsvind van de kleppen voor de verwarming en dat je door het bedienen van de ont-wasemknop dezelfde kleppen bedient, d.w.z. deze nemen een

andere positie in.

Dit zou het getik kunnen verklaren, maar aangezien alles normaal werkt zou ik gewoon gaan genieten van de ZZZZ

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Mijn daily heeft dezelfde geluidjes (roemrucht Zweeds merk uit vervlogen tijden) en dat zijn de kleppen van de verwarming / airco die  een stand innemen naar gelang de status van de auto. (stilstand contact uit / contact aan en dan positioneren op basis van de ontvangen info aangaande bi/bu temperatuur en instellingen). Ik vind het geen probleem en het werkt allemaal goed dus.....

Link naar reactie

Wel vreemd, op de actuator drive for defrost flap (art. nr641169367120) voel ik niets, terwijl ik het juist hier zou verwachten.

Ben er inmiddels achter gekomen dat het getik duidelijk voelbaar is op de actuator fresh air recirc (rechterzijde de achterste   art. 64116930322).

Deze Is slecht toegankelijk en zit ver weg,  is het mogelijk om deze (voeding) steker ff los te trekken en dan uit te sluiten of deze actuator het is, of geeft dit direct meldingen die later gereset moeten worden?

 

Link naar reactie

Hallo Lightning87, nee dat heb ik niet.

Voor mijn gevoel doet de kachel, airco en blow functionaliteit het prima.  geen wisselingen of veranderingen.

Je moet eens goochelen in het Engels, op de Amerikaanse sites wellicht info te vinden.

Kijk hier eens op:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DU53&mospid=49423&btnr=64_1281&hg=64&fg=45

http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=690201&page=2

Link naar reactie

heb dat een paar jaar geleden eens gedaan, heb toen ook de kachelweerstand vervangen maar dat hielp niet. van de winter maar eens speuren op het web.

 

maar goed dan heb je niet het zelfde probleem als mij. heb zou best eens kunnen dat het misschien je cd speler is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.