Ga naar inhoud

Hydraulische pomp vervangen Z4


Kevin073

Aanbevolen berichten

Heren,


Na een hoop problemen te hebben gehad met mijn pomp voor het dak toch maar een nieuwe aangeschaft. Gelukkig is hij al naar achteren gebracht dus zou het niet heel veel werk moeten zijn. Nadat we de oude pomp (die nog werkte maar af en toe een tikje nodig had) eraf hadden gehaald bleek dat hij goed verroest was en dus ook waarschijnlijk een tijdje in het water had gelegen. Omdat de monteur pas over 3 weken tijd heeft om de nieuwe aan te sluiten heeft hij de oude weer aangesloten voor tijdelijk. We horen het motortje wel lopen maar het dak gaat niet open. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Een tikje geven helpt nu ook niet meer. Zou hij zijn laatste beetje adem tijdens de demontage hebben uitgeblazen? Handmatig krijg ik hem wel gewoon open.

Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden als we de nieuwe pomp aansluiten zodat dit straks wel in 1x werkt?

Allemaal heel erg bedankt! And have a nice ZZZ en ZZZZ summer!

 

WhatsApp Image 2017-07-25 at 11.46.25.jpeg

WhatsApp Image 2017-07-25 at 11.46.26.jpeg

Link naar reactie

Hoe schoon is de olie?

Zelf aansluiten is geen optie?

 

4 leidingen en een stekker veel meer zal t niet zijn toch?

 

als alles weer aangesloten is een keer of wat op en neer om lucht eruit te laten en zorgen dat je reservoir op peil is!

 

Link naar reactie

^ ja maar die heeft een paar honderd pompen ervaring plus een héél slanke echtgenote. Ze weten precies wat ze doen, ik heb staan kijken maar besloten dat ik ze dit niet na doe.

Link naar reactie

1800 pompen om precies te zijn:sFun_whistle:

 

 

ik was er 10:00uur s'ochtends  samen met 3 andere Z4'en op de berg.  1/4 voor elf wegrijden en verder een heerlijke dag rondgetoerd daar.  Heerlijke dag was het.

aangepast door MOONZZZZ4
  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

hallo allemaal,

 

het is al weer even geleden dat ik hier op het forum heb gezeten.

ik ben zelf al 3 jaar de trotse bezitter van een bmw z4 2.5i uit 2003.

 

nu heb ik ook het probleem met de hydraulische motor en ben ik bang dat deze vervangen moet worden.

 

bij deze heb ik een vraag voor moonzzzz4 degene wat hierboven geantwoord heeft,

 

wat was je kwijt voor het vervangen van die pomp?

 

en ik lees dat ze dit in 3 kwartier gefikst hebben.

 

hebben ze de pomp kunnen vervangen zonder de kap eraf te halen?

 

groeten van michel....

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.