Ga naar inhoud

fluittoon uit de ventilatie roosters


Scorpion

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Even een vraagje mijnerzijds,

 

Heb sinds een tijdje zo boven de 100-110 een gigantische fluittoon in de auto, eerst dacht ik dat het geluid uit de aansluiting kap/raam zat maar ben er nu toch wel redelijk zeker van dat het uit de ventilatieroosters komt!

 

Is iemand hier bekend mee? Iemand die dit ook had misschien, maar nu de question wat kan dit zijn en hoe op te lossen?

 

Gr. Roger

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Da's een nieuwe voor mij, Roger...

 

Heb je al geprobeerd wat-ie doet met:

A) de ventilatormotor uit (draaiknop op 0)

B) de ventilatorkleppen in andere positie (de andere draaiknop: wel/niet op voorruit, etc)

C) ventilatorsettings in 'standje normaal' en het dak open?

 

Als bij A/B er iets verandert weet je dat het 'ergens' in het ventilatiekanaal zit, als bij C de fluittoon verdwijnt weet je dat het tóch de dakafstelling is...

 

Link naar reactie

Ik heb het ook net ondekt op mijn ZZZ: Heel harde fluittoon uit de voorruit (kan niet merken als de bovenste of de onderste kant) als ik harder dan 120 km/u rijd. Ik denk dat een zeer bekende probleem is maar een oplossing is nergens om te vinden...

 

aangepast door Gundun
Link naar reactie

Bladresten in de ventilator slangen? Die van jou staat weliswaar binnen maar wellicht in Normandie onder een boom gestaan?

Link naar reactie
  • Administrator
3 minuten geleden, pimgmx zei:

Heb je de mogelijkheid om er aan de "inlaatzijde" perslucht op te zetten?

Niet meteen met volle kracht te werk gaan, maar met beleid de kanalen schoonblazen sluit in ieder geval wéér een oorzaak uit...

 

ik heb perslucht ja, waar bedoel je met inlaatzijde?

Link naar reactie

inlaatzijde van het ventilatiesysteem, dus waar 't buitenlucht oppikt en het systeem in stuurt.

 

Ik heb onze ZZZ niet bij de hand, en kan geen voorbeeldfoto's voor je maken :-(

 

Als ik geen goeie plaatjes op realoem kan vinden duik ik morgen het Bentleyhandboek wel even op...

Link naar reactie

Update: de Amerikaanse forums hebben het uitgebreid en veelvoudig over fluitgeluiden veroorzaakt door de 'windshield trim', de omlijsting/sealing van de voorruit.

Matcht misschien niet 100% met je symptomen, maar het lijkt een redelijk gangbaar probleem te zijn: 

 

Maar...

Als je zeker weet dat het uit je ventilatiesysteem komt zou je - zie mijn eerdere post - naar de luchttoevoer daarvan kunnen kijken.

't Kan dat een of meerdere aansluitingen nét niet meer luchtdicht zijn en het gefluit veroorzaken als er op snelheid meer lucht naar binnen wordt geduwd.

Misschien helpen deze diagrammen?

Link naar reactie
  • Administrator

Thnx Pim,

Als je dat zo een beetje leest lijk de boosdoener toch de voorruit afdichting. Vooral de A-stijl rubbers :( 

Zodra ik wat meer tijd heb duik ik er eens op, in ieder geval al bedankt voor de linkjes.

Link naar reactie

Als het bij 100+ optreedt wordt het dus een héél rustige Limborit incl. Spa Franchorchamps voor jou.....

Link naar reactie

@Scorpion wij hebben dezelfde probleem, het is zeker de vooruit trim: het gebeurt niet altijd, soms met zijnwind, als je op een viaduct rijdt, en het klinkt zoals een kazoo...Ik denk dat er was een forumlid die had het opgelost met het draadje voor de rollade...ma ik kan niet meer de post vinden.

 

Gevonden. :D

 

 

 

aangepast door Gundun
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.