Ga naar inhoud

Usb stick route e89


pampus

Aanbevolen berichten

Ik ben al aan het zoeken naar een ventilatie rooster iPhone houder......?

Link naar reactie

Via Myroute is het mogelijk een bestand zoals de Limborit 2016 deel 1 op de usb stick te krijgen in juiste formaat, nml. TAR. Ook bestandindeling zit erop, usb stick uiteraard geformatteeerd en ook nog het gaatje in het dashboardkastje gevonden, maar daarna de bewuste melding van @Ka4

Ook exact de handleiding van het duitse forum opgevolgd, niets, nada, noppes. Ik geef nog niet op, ga morgen weer aan de slag.

@sandere39 BMW routes ook gevonden, maar dat is meer om zelf routes in te voeren, niet om reeds gemaakte routes in gpx of itn format te importeren. Dus in de voorbereiding van de Limborit helpt dat niet echt, helaas. Of zie ik iets over het hoofd? 

Link naar reactie

Twee ventilatie rooster houders kopen, een zogenaamde groeps buy, ik denk dat @Ka4 ook wel belangstelling heeft.   Ook handig voor flitsmeister, flitsers en maximum snelheden. Met name maximum snelheden mis ik wel, die had ik ook om mijn ouderwetse 7 jaar oude tom tom live. Helaas verkocht met de z3 en om nu alleen een garmin en of tom tom te kopen voor ritten gaat wel ver. Mijn mercedes heeft dat wel en dat scheelt ook boetes.

 

Overigens mijn iPhone op inlezen van routes ook niet echt aan de praat gekregen. Heeft iemand daar nog ideeen over....

 

gelukkig is mijn meisje goed met route boeken en zal mijn tracker wel laten zien waar we geweest zijn...

 

gezeur......?

aangepast door pampus
Link naar reactie
5 uren geleden, tne7laa zei:

Ik gebruik altijd Tyre hiervoor. Ik heb net een voorbeeld ZIP gemaakt met een route (a.s. NHN route) en instructie.

Deze heb ik net in onze Z4 E89 geladen dus werkt.

ZIP is te downloaden:

https://www.dropbox.com/s/4hs8fddchd232cg/NHN_route_April2017.zip?dl=0

Je word doc is duidelijk, daar ligt het niet aan bij mij.

Ik heb inmiddels Tyre gedownload, ook nog niet zo simpel, moet via Explorer, dat gebruik ik nooit. Maar goed dat is gelukt.

Nu bijv. file " Limborit morgen " naar usb stick verplaatsen. Ik heb een nieuwe stick geformatteerd en via Tyre plaatst hij de route erop. Vraag is alleen welk type bestand (Tar, Gpx? ) je moet gebruiken. Heb op de stick map BMWData aangemaakt, ik zie dan map Tyre, map arrows en daar in allemaal gif bestandjes (routepunten zo te zien). Maar mijn Z ziet helemaal niets! Wat doe ik niet goed? Alvast bedankt.

 

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

@tne7laa en @Frenkie, dank beiden! Het is mij nu ook gelukt. Begrijp nu ook waar het 1e x fout is gegaan. Via Myrouteapp (is voormalig Tyre volgens mij) heb je de mogelijkheid om de routebestanden meteen te exporteren naar USB stick, maar dat herkent ie dan niet in de navigatie.

Als je de routebestanden eerst gewoon in je documenten (met de genoemde map-structuur) opslaat als tar.gz bestanden en vervolgens de gehele BMWdata map naar je USB kopieert, dán doet ie het wël! :clapping:

:sFun_whistle:van een cent....

  • Like 2
Link naar reactie
6 uren geleden, Ka4 zei:

@tne7laa en @Frenkie, dank beiden! Het is mij nu ook gelukt. Begrijp nu ook waar het 1e x fout is gegaan. Via Myrouteapp (is voormalig Tyre volgens mij) heb je de mogelijkheid om de routebestanden meteen te exporteren naar USB stick, maar dat herkent ie dan niet in de navigatie.

Als je de routebestanden eerst gewoon in je documenten (met de genoemde map-structuur) opslaat als tar.gz bestanden en vervolgens de gehele BMWdata map naar je USB kopieert, dán doet ie het wël! :clapping:

:sFun_whistle:van een cent....

myroute app is een "afsplitsing" van tyre, meer web-gebaseerd en (dus) ook geschikt voor tablet, ipad etc. ik gebruik nog steeds tot volle tevredenheid TYRE en dat wordt nog regelmatig bijgewerkt

  • Like 1
Link naar reactie

Beetje weinig tijd, ga er wel eens achteraan, iedereen bedankt voor de input....

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Inmiddels is de Connector aangepast en werkt nu uitstekend,  óók in de Windows-versie :clapping:De route wordt nu zowel in de Mac-versie als Windows-versie in de 2 juiste mapjes geplaatst (in Nav en Routes). Het exporteren naar USB is dus nu binnen paar sec gebeurt. 

Het vereist wel even dat je de nieuwste versie connector download (logisch), maar dit geeft ie automatisch aan bij gebruik.

@Frenkie ik durf het met de Limbo dus wel aan om achter je te rijden :nasty:

 

Bij het uittesten viel me wel op dat de navi met een Windows-gedownloade route nog steeds de tussenstops meldt, terwijl dit bij een Mac-gedownloade route door Daniël was opgelost. Dus dit heb ik hem laten weten en ik ga er vanuit dat hij hier volgende week nog even naar kijkt.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.