Ga naar inhoud

montage aeroset


four

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ter voorkoming van misverstanden, ik heb het over deze - toch echt - OEM accessoire:

attachment.php?attachmentid=175525&stc=1

 

En uiteraard niet over deze, eveneens OEM accessoire:

 

6652448077_99fbe534a2_b.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Iets ander vraagje. Ik denk dat het wel onder dit hoofdstuk kan.

 

ik heb een embleem van mijn auto gehaald. Op internet stond dat je de lijmresten goed kunt verwijderen met wd40. Dit werkte inderdaad geweldig. Echter als ik nu goed naar de lak kijk, dan zie ik een soort vlekken (druipers). Ik denk dat dit door de olie komt. Heeft Iemand hier ervaring mee en is dit weg te krijgen? Goed poetsen is in ieder geval niet effectief.

Link naar reactie

Op foto is het niet vast te leggen denk ik. Met het oog is het alleen van een bepaalde hoek te zien (lichtinval). Het beste zie je het rond de tankdop waar resten van tape met wd40 zijn verwijderd. Je ziet een soort vegen die gevormd lijken door druppels. Deze vegen glimmen minder dan de rest van de auto. 

Dreft mocht niet helpen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dank voor je reactie. Polijsten lijkt inderdaad de oplossing. Is dit met de hand goed te doen? Ik heb namelijk niet de apparatuur tot mijn beschikking.

 

ander vraagje. Mijn z4 is uit 2003. De kleur (origineel) is grijs (in alle papieren). Een spuiter vraagt op de kleur en kleurcodering. Nu zijn er drie soorten donker grijs voor de z4. Welke is het meest waarschijnlijk?

sterlinggrau 472

silbergrau A08

Tratusgrau 440

ik vermoed zelf de eerste.

 

alvast bedank voor de reactie(s)!

Link naar reactie
  • Administrator

Stap 1: open je motorkap

Stap 2: kijk op de veerpoten (ik ben even kwijt op welke). Lees het zwarte stickertje met witte / zilverkleurige opdruk

Stap 3: geef wat je daar leest door aan je spuiter.

 

Overigens: ik zou met een auto uit 2003 (= 13 jaar lichtinwerking!) bij de spuiter langs gaan en hem op basis daarvan de kleur laten mengen. Als hij de (nieuwe) fabriekskleur neemt zie je mogelijk een kleurverschil (al is dat effect met metallic lakken wat minder).

Link naar reactie

Dag Holmes,

 

bedankt voor je snelle reactie. Je bedoelt het lange nummer (code)? Daar kan ik weinig van maken... Ik weet niet of mijn spuiter daar iets mee kan. Hij doet het spuitwerk 25 jaar hobbymatig. De vorige keer heeft hij de kleur gemeten maar hij heeft te weinig. Hij moet dus bijbestellen. Na jouw reactie gelezen te hebben en op basis van onderbuikgevoel moet hij dit dan nog maar eens doen. 

 

Groet, wouter

Link naar reactie
  • Administrator

Nee, ik heb even de Z niet bij de hand en kan dus niet nagaan of mijn herinnering klopt, maar je moet ergens in de motorruimte zo'n soort plaatje vinden: matchpaint_id_plate_320i_zz

 

Als ik het me goed herinner op één van de veerpoten.

Link naar reactie

Gevonden! Hij zat (van voren gezien) links. Aan de zijkant bijna achteraan (bij het raam). Kleur sterlinggrau metallic 472/7. 

 

Bij mij staat er ooknog info over de motor en lampen etc. Ook handig :) 

 

Heel veel dank!

 

 

Link naar reactie

Na 8 uurtjes op mijn gemak prutsen zitten de voorbumper en skirts er onder. Subtiele verandering maar groot verschil.

Over twee dingen ben ik niet helemaal tevreden. Mogelijk herdenkt iemand dit en heeft hij/zij een oplossing.

1. De skirt aan de kant van de bijrijder lijkt te kort. Achter sluit hij perpeft aan maar voor heb ik enkele mm's te kort. Ook steekt hij in de breedte wat verder uit dan aan de andere kant. Herkent iemand dit? Ik zou bijna zeggen dat het een fabrieksfout is.

2. De voorbumper ligt er netjes op. Echter het rechter bovenstuk ligt wat verder naar binnen dan de plaat boven de wielkast. Nu is daar alles geschroeft en geklikt in oude gaten. Ik heb dus weinig speelruimte. Ik hebt het idee dat het ijzeren plaatje thv de koplamp waar je dat deel in klikt te ver naar binnen zit. Herkent iemand dit en is dit op te lossen?

 

B v.d.! 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Administrator

De vraag gaat over de M motorkap. Daar zitten twee vouwen in de lengterichting in, terwijl de niet-M vlak is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.