Ga naar inhoud

montage aeroset


four

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, 

 

Na even genoten te hebben van mijn standaard z4, wil ik wat gaan modificeren. Ik heb inmiddels de complete aerodynamica set in huis. De sideskirts en diffuser compleet met bevestigingsmaterialen, de voorbumper tweedehands. Ik heb een aantal vragen:

1. Weet iemand of ik de bestaande bevestigingsmaterialen voor de voorbumper kan gebruiker of kan ik beter nieuwe onderdelen bestellen? Zo ja, wat heb ik nodig?

2. Heeft iemand een handleiding of weet iemand waar deze te vinden is? De handleidingen zaten helaas niet bij de producten.

3. Ik heb al heel wat informatie opgepikt op dit forum. Voor de diffuser weet ik inmiddels dan er vlees moet zijn voor een schroef en dat aan de binnenzijde van de bumper een lijn is. Zijn er nog meer tips?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Gr. Wouter

 

Link naar reactie

Geweldig! Dank je wel voor je snelle reactie Ad!

Over een weekje zijn de onderdelen gespoten. Dan lekker knutselen.

Ik kijk wel een beetje op tegen de diffuser. Dat zagen schikt behoorlijk af. 

 

Gr. W.

Link naar reactie

Nee uitlaat kan je laten zitten, gewoon achterbumperlos. Is het geen optisch bedrog dat de ene kant langer/hoger lijkt dan de andere ? Waar heb je die diffusie gekocht ? Als het een OEM deel is moet het goed zijn 

Link naar reactie

Diffuser is besteld bij bmwproducts en voor zover ik kan zien origineel. Het is niet optisch. De kant van de uitlaat is aanzienlijk minder hoog/dik.

 

Met de uitlaat bedoelde ik de lengte. De diffuser is dikker dan origineel. Is het niet zo dat de uitlaat dan in de bumper valt? Ik dacht dat de pijpen misschien langer moesten zijn.

Link naar reactie

nee, ik twijfelde ook enorm. zit er op korte termijn ook niet echt in bij mij dat ik m ga monteren, al vind ik het geen storende spoiler zoals bijv de Schnitzer en de hamann "vleugeltjes".

 

er zijn er een aantal die hem er wel op hebbne zitten, misschien dat je in hun topics goed kan kijken of je het wat vind.  

Link naar reactie

Over de diffuser twijfel ik ook niet. Nu ging het over de spoiler (aero) op de kofferklep. De vleugeltjes vind ik ook geen optie. 

Met hardtop lijkt de spoiler vrij subtiel. Als je de kap er af hebt, kan hij wel eens te aanwezig zijn. Van daar mijn vraag.

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Oh sorry. Even verkeerd begerepen. In dat geval: als je de meerderheid hier volgt zou je hem moeten monteren. Mijn advies dat daar nadrukkeljk tegen in gaat is: stel jezelf de vraag of je wilt dat je Z4 er uitziet alsof je hem na gebruik op kunt hangen aan een haakje. Is het antwoord ja --> monteren, is het antwoord nee --> laat maar achterwege ... 

Link naar reactie
4 hours ago, 2.5si said:

 stel jezelf de vraag of je wilt dat je Z4 er uitziet alsof je hem na gebruik op kunt hangen aan een haakje. Is het antwoord ja --> monteren, is het antwoord nee --> laat maar achterwege ... 

Meningen zijn natuurlijk geheel persoonlijk .

 

En om nu de auto,s waar de oem bmw z4 achterspoiler op aangebracht is als iets wat je na gebruik aan een haakje kunt hangen vind ik nogal flauw.

Link naar reactie
11 uren geleden, lightning87 zei:

er zijn er een aantal die hem er wel op hebbne zitten, misschien dat je in hun topics goed kan kijken of je het wat vind.  

 

Heb er een gemonteerd zie foto's :  http://www.adkusters.dsmynas.com/Website%20mynas/BMW%20Z4%20mijn%20Z4.html

 

Link naar reactie
  • Administrator

Dat mag Sander! Maar er wordt juist gevraagd naar meningen. Logischerwijs zijn de mensen die er een hebben of er een gehad hebben daar enthousiast over. Mensen die de spoiler niet plaatsen posten daar niet over. Vandaar mijn - overigens volkomen gemeende en eerlijke - mening.

 

Ieder  zijn eigen keuzes en die OEM spoiler is gewoon niks voor mij. Er zijn wel meer OEM accessoires die ik niks vind, zoals die volkomen witte achterlichten of het wortelnoten interieur. Hoeft een ander zich niks van aan te trekken, maar als er gevraagd wordt naar meningen heb ik er wel een ...

Link naar reactie
8 hours ago, lightning87 said:

 ik ben vooral bang dat de mooie kontlijnen er toch door verpest worden.

 

Ik vind juist dat die prachtige kontlijnen er extra door geaccentueerd worden :wub:.... dat is waarschijnlijk ook de reden dat IK 'm gemonteerd heb en JIJ niet ! :lol:

 

Kortom: zoveel zielen, zoveel smaken.  
Four heeft in ieder geval weer een lekkere discussie losgemaakt en genoeg stof om over na te denken :clapping:. Succes met het maken van je afwegingen. :cool:

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Wordt inderdaad een leuke discussie.

De volkomen witte achterlichten heb ik enkele weken terug gemonteerd ipv de oranje. Door deze kleine mod vind ik de auto van achteren 10x mooier. Is inderdaad een kwestie van smaak.

Eerst maar eens het aeropakketje zonder spoiler monteren. Dan zien we verder.

Gisteren reed nog een appende bestuurster achterop mijn z4 ?. Dit na hem een dag van stal te hebben... Wat lichte krassen op de bumper, maar vervelend genoeg om er niets aan te doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.