Ga naar inhoud

Z4 E89


chrisvero

Aanbevolen berichten

beste mede ZZZ en ZZZZ'ers

ik ben aan het rondkijken om een andere Z te kopen, heb momenteel nog een E85 maar wil de overstap maken naar een E89

nu kwam ik volgende advertentie tegen:

http://www.autobedrijf-acv.nl/frameset.asp?onsbedrijf vervolgens doorklikken naar de enige Z4 die ze momenteel aanbieden.

graag jullie kennersadvies hierover......

alvast bedankt en links naar andere E89's zijn ook altijd welkom

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ziet er op zich goed uit, denk ik. Ik ken het bedrijf en de auto verder niet.

In 6 jaar een ton op de teller - is redelijk wat, maar niet buitensporig. Er missen wel een paar opties, maar de belangrijkste lijken aanwezig. Behalve de cruise control. Dus kennelijk is het een geïmporteerde auto (in Nederland was cc standaard).

Voorstoelen zijn niet elektrisch verstelbaar (staat echter wel in de tekst). Misschien doelen ze op de lendensteun, die is wel altijd elektrisch verstelbaar. Al lijkt het knopje daarvoor op de foto's ook te ontbreken.

Je 'mist' ook het opbergpakket. Ik kan niet zien welk audiosysteem er in zit en of-ie bijv. stuurverwarming heeft, of inklapbare spiegels. Maar goed, dat zijn ook geen superbelangrijke dingen.

Link naar reactie

alvast dank voor jullie feedback, kan ik al wat mee.

nog een vraag, ik wil zeker een automaat. Maar zie ook dat er 2 versies zijn. een met led-indicatie op de hendel, en een versie met led-lampjes ernaast.

is dit "sport" en "niet-sport"? of waar zit het verschil? :blink:

Link naar reactie
  • Administrator

Waarbij je als ik het goed begrijp van de kenners toch echt de DCT versie moet willen (met de LEDjes in de pook, zoals op de foto's van de occassion die je laat zien) ...

Link naar reactie

die acceleratie is voor mij minder belangrijk, ik gebruik de wagen dagelijks. rij nu met een E85 2.0. rij ongeveer 30k per jaar. verbruik is meer een topic dan "zoeven" van 0-100

esthetisch is die pook wel aantrekkelijker natuurlijk :)

persoonlijk hecht ik meer aandacht aan andere opties.

sportstoelen, sportonderstel, stoelverwarming, navigatiesysteem, I-drive, (gewone) automaat zijn opties die ik er zeker op wil (misschien vergeet ik er nu nog een paar :muur: )

PS: is de steekmaat zelfde als bij E85 (5x120) ? zou wel handig zijn, hoef ik tenminste geen nieuwe winterschoenen aan te schaffen

aangepast door chrisvero
Link naar reactie

ik ben nog steeds op zoek .... en kwam deze tegen:

https://home.mobile.de/home/dealerHomepageRedirect.html?internalRewrite=true&path=AUTOGALERIESCHWARZ&ticket=ST-10851614-d5bC3DbAGOWFA4xcQ9Cl-mycas47-2_c01_4201#des_216859991

Graag jullie (ongezouten) mening hierover :lol:

(behalve de wielen lijkt mij deze wel redelijk uitgerust ..... :blink:)

aangepast door chrisvero
Link naar reactie

Waarbij je als ik het goed begrijp van de kenners toch echt de DCT versie moet willen (met de LEDjes in de pook, zoals op de foto's van de occassion die je laat zien) ...

In mijn 35is zitten geen ledjes in de pook, de geselecteerde versnelling staat aangegeven in het display tussen de km.teller en toerenteller. Maar misschien is dit anders bij een 35i.

Link naar reactie

Hmm Siebe dan heb jij wel een heel bijzondere 35IS

Er zitten wel degelijk ledjes in de pook,alleen word de versnelling waarin gereden word niet aangegeven op de pook maar zoals je al aangeeft in het display tussen de tellers.

Bij een 35i is een andere automaat gemonteerd deze heeft dan ook en andere pook ,idd zonder ledjes.

Of de dct ook op een 35i gekozen kan worden weet ik eigenlijk niet,ik denk van wel.

Link naar reactie

Nja ziet er netjes uit ook goed in de opties,moet je m alleen nog wel even nederlands laten leren bij de dealer.

en Wielen kun je er altijd nog bij kopen.

Is de 3.0 geen optie? is maar iets duurder en voller en dikker..M wielen..

aangepast door sandere39
Link naar reactie

zeker mooie auto, maar wel bijna 120k op de teller en aangezien ik toch aardig wat km's afleg zal ik snel aan de 200k zitten :(

snap dat jullie ook een 3.5i aanraden, maar ik ben ook tevreden met minder krachtige motor.

Link naar reactie

De 3,5i uit veldhoven is absoluut een koopje...kost bij een ander al gauw ettelijke duizenden meer. Je moet je alleen niets aantrekken van die 100.000 km en er een tijdje mee blijven rijden...

Normaliter is de motor is deze prijsklasse behoorlijk wat lichter.

Link naar reactie

de kogel is door de kerk!

het is een 2.3i geworden, na de feestdagen even ophalen....

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/bmw/z4/23i/occ1847719-63bfb

wil hem nog op paar kleine details personaliseren, maar dat zien we later wel :clapping:

aangepast door chrisvero
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.