Ga naar inhoud

Z4 E85 meer bestuurdersruimte


Gio

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan iemand mij adviseren hoe ik meer bestuurdersruimte kan maken in een E85 met sportstoelen incl. verwarming?

Ik heb meerdere fora in binnen- en buitenland doorgezocht en heb tot nu toe weinig anders gezien dan de tip om de achterzijde van een stoel te verwijderen.

Heeft iemand daar ervaring mee en kan dat ook met de sportstoel?

Zijn er ervaringen met bv

-pedaalset verder naar de neus toe plaatsen

-stoelzitting verlagen

-stoelrails verlagen

-stoel rugleuning vervangen of dunner maken

-andere stoel plaatsen (welke, zijn er BMW performance stoelen die zouden kunnen helpen)

-ruimte vergroten door materiaal van wand achter de stoelen te verwijderen?

Dit zijn veel vragen, ik hoop dat jullie wat ervaringen willen delen!

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou de achterkant er niet vanaf halen....

ff voor de duidelijkheid: we hebben het hier over de "/m sportstoelen"?

Dus deze:

5b8420bffd_640.jpg

Hoe lang ben je eigenlijk dat je er niet inpast?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Mijn ZZZZ is al eens bestuurd door iemand van plm 2.10 meter. Ging prima is overdreven, maar paste. Ik geloof anderzijds niet dat er veel ruimte te winnen is in een ZZZZ. Er moet toch ruimte zijn om de pedalen te bedienen en achter de stoel kom je in de verdrukking met de "rollbars". Als je rechter op gaat zitten.... dan kan je de beenlengte maximeren. Ja zo'n lengte is imposant maar niet altijd een gemak.

Link naar reactie
  • Administrator

Aan de topicstarter: als je nu elektrische stoelen hebt kun je in ieder geval nog een bescheiden hoeveelheid ruimte winnen door over te stappen op handmatige. Dat schijnt door het "ontbreken" van de motoren voor de stoelverstelling toch een paar cm in de hoogte extra op te leveren ...

Link naar reactie

Ik heb handmatig verstelbare stoelen gekocht vanwege de vermeende winst in ruimte... Het scheelde niets! Elektrisch verstelbare stoelen terug geplaatst. Een roadster is niet ideaal voor lange mensen (i know), de Z4 is nog een van de beste qua zitpositie.

Link naar reactie

Sterker nog...ik had in mijn 2.5 si handbediende stoelen en nu in m'n 3.0i elektrisch verstelbare, en ik heb de indruk dat de elektrisch bedienbare stoelen een fractie lager kunnen.

Gelukkig maar want ik had weleens gelezen dat het andesrom zou zijn....niet dus!

Link naar reactie

Toch jammer dat de topicstarter na zijn eerste post helemaal niet reageert.

Vergeefse moeite van een ieder? Niet zo netjes....., kom op......blijf niet zo "stil aan de overkant"!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hallo en bedankt voor all reacties.

Had ik niet (zo snel) verwacht allemaal, excuses voor mijn afwezigheid dan maar.

Het betreft inderdaad (hand verstelbare) M sportstoelen met de 'dubbele oortjes' en de verlengbare zit.

Aan deze stoel lijkt inderdaad weinig te veranderen en ook de pedalen lijken weinig ruimte te bieden.

Aandacht gaat dus naar (eventueel) een andere stoel, maar nu vooral op zoek of er wat ruimte gewonnen kan worden in het achter paneel.

Ik denk dat een of twee cm al heel wat winst oplevert.

Zo te zien op video's (hifi mod's) schuilt achter het kunststof deel de speaker, en daar lijkt dus ruimte te winnen te zijn.

Eronder is tapijt en het voelt alsof daarachter isolatie materiaal zit, en niet gelijk carrosserie, dus dat geeft ook hoop.

Ik overweeg een kijkje te gaan nemen in een sloop z4 ergens, voordat ik bij de mijne van alles los ga trekken.

Als ik wat verder ben dan laat ik het zeker weten, tot dan blijf ik benieuwd naar de ervaring van anderen!

Gio

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Administrator

"Bieden vanaf Eur 2500,-" voor niet electrische, niet M stoelen zonder deurpanelen en van een particulier? Nou, die ben je vast snel kwijt. :sCo_unsure:

 

Extra gratis tip van Flip: het zijn dus geen M stoelen (als in stoelen uit een M, met M logo in de hoofdsteun) en de plaatjes van de onderdelen die je laat zien in je advertentie kloppen daarmee niet ...

Link naar reactie

Deze stonden een weekje geleden op het engelse forum voor 750 pond (net geen 1000 euro), maar zijn al verkocht (binnen een paar dagen). Geeft wel een idee over een ander prijspeil

http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=83572

Electrisch en verwarmd (daar zijn de engelsen overigens dol op, stelletje koukleumen..)

 

Maar op de engelse ebay staat ook al heel lang een set te koop voor 1000 pond. Welliswaar in wat mindere staat maar een goede poetsbeurt doet vaak wonderen.

 

Prijzen van een andere orde, maar wel in engeland natuurlijk.

Link naar reactie

Bedankt voor de tips heren, ik heb de advertentie aangepast.

Met al dan niet M stoelen, dit komt uit de BMW database voor mijn auto:

711      M Sport Seats For Driver/front Pas                 M Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

Kan je uitleggen waarom ik het dan toch geen M sport stoelen kan noemen?

 

 

Link naar reactie

Het zijn wel m sportstoelen.

Het zijn geen z4m stoelen.

Allemaal verwarrende benamingen.

De z4m stoelen verschillen in dat er meestal (ik geloof niet altijd) een M logo in het hoofdsteungedeelte is ingedrukt, en de z4m stoelen hebben geen stiknaad in de zijsteunen van het zitvlak.

Minieme verschillen dus.

 

Zo stonden ze in 2004 in de prijslijst:

501b6ebe996d53a94c3d76d55d1cc6d4.jpg

 

Nu weet je ook gelijk wat de 1e eigenaar er extra voor betaald heeft.

Op zich was het destijds helemaal geen dure optie raar genoeg.

Normaal krijg je voor opties helemaal niets terug, maar deze optie heeft helemaal geen afschrijving :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

^ Dat is ook weer een beetje minimalistisch. Ik zou afhankelijk van de staat, die lastig te beoordelen is, eerder uitgaan van een verkoopprijs van rond de EUR 1500,-. Gewone stoelen kun je - zeker als ze niet elektrisch zijn - namelijk ook makkelijk voor echt weinig scoren.

Link naar reactie

https://www.dropbox.com/s/v7usy297igomqiy/BMW%20Z4%20e85%20-%20Z4%20M-Sitze%20Leder%20in%20Schwarz%20%20zroadster.com%20-%20BMW%20Z1%20Z2%20Z3%20Z4%20Z8%20M%20MINI%20Roadster%20Coupe.pdf?dl=0

 

dit zijn de "echte" Z4 M stoelen, met logo en zonder stiksels in de wangen

 

https://www.dropbox.com/s/zjvm6v468y5gz2x/Bestand%2012-01-16%2019%2040%2031.jpeg?dl=0 

 

ter vergelijking de M stoelen welke ik in mijn Z heb, geen M logo en je kunt (op de rechter stoel) als je inzoemt zien dat er een extra stiksel in de wang van het zitvlak zit.

aangepast door Bambam
Link naar reactie

Ja voor die pris van 2500 begin ik er never nooit aan, voor dat geld heb ik 2 recaro sportster cs stoelen met leer...  Dus bedankt voor de tip maar 2,5k is voor mij veel te veel.

 

Maar mocht de Prijs ooit iets aantrekkelijker worden dan heb ik nog altijd interesse ?

aangepast door lightning87
Link naar reactie
9 hours ago, Bambam said:

https://www.dropbox.com/s/v7usy297igomqiy/BMW%20Z4%20e85%20-%20Z4%20M-Sitze%20Leder%20in%20Schwarz%20%20zroadster.com%20-%20BMW%20Z1%20Z2%20Z3%20Z4%20Z8%20M%20MINI%20Roadster%20Coupe.pdf?dl=0

 

dit zijn de "echte" Z4 M stoelen, met logo en zonder stiksels in de wangen

 

https://www.dropbox.com/s/zjvm6v468y5gz2x/Bestand%2012-01-16%2019%2040%2031.jpeg?dl=0 

 

ter vergelijking de M stoelen welke ik in mijn Z heb, geen M logo en je kunt (op de rechter stoel) als je inzoemt zien dat er een extra stiksel in de wang van het zitvlak zit.

 

Klopt als een bus. Ik had echte M stoelen met Het logo In de hoofdteun en zonder naad. Het is trouwens ook ander leer dan op de sportstoelen.

Link naar reactie
10 hours ago, Blackwwz3 said:

 

 Het is trouwens ook ander leer dan op de sportstoelen.

 

Hangt er vanaf wat er gespecificeerd is want dit is een beetje kort door de bocht.

M sportstoelen/z4m stoelen komen altijd in walknappa of new england leer (is vrijwel hetzelfde, het is bij de latere modellen in bepaalde kleuren walknappa gaan heten), en de standaard stoelen komen standaard in oregon leer (zeg maar het standaard nederlandse leerpakket), maar zijn bijv. ook met new england of walknappa te specificeren.

 

Een m sportstoel (of z4m stoel) in oregon bestaat dus niet (net als dat er geen extended leer (volleer deurpanelen, a stijlen etc) in oregon bestaat), maar voor de rest zijn alle combinaties in principe mogelijk :)

Neemt niet weg dat de meeste standaardstoelen als oregon leer zijn uitgevoerd, omdat leeropties altijd heel erg duur zijn.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.