Ga naar inhoud

Voorwiellager vervangen


.cornelis.

Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat er een voorwiellager kapot is, als ik de bovenzijde van de band in de richting van de motor duw is er speling voelbaar. Sinds kort heb ik bij stevig remmen dat de boel begint te slingeren. Oorzaak voorwiellager?

Ik heb al e.e.a hier gelezen dmv de zoekoptie maar daar verwijst men naar een suizend geluid. Iets dat ik niet kan horen omdat de uitlaat te veel geluid produceert.

Mijn vraag aan u speling zoals vermeld is dit een kapot lager?

Moet ik beide lagers tegelijk vervangen?

Wat is een betrouwbaar voordelig adres om deze lagers te bestellen?

Krijg graag reakties.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij deze een reactie!

Zet de auto eerst maar eens op een krik en test dan nog eens,zorg dat je zeker weet dat het een wiellager is en niet wat anders.

slingeren bij remmen .. hmm zou ook makkelijk een rubber ophanging probleempje kunnen zijn.(geloof ik eerder in)

Lagers kun je bij elke automaterialenhandel verkrijgen of bij de dealert bestellen.

Beide lagers vervangen word in de regel niet gedaan voor zover ik weet,punt is wel dat je eea aan gereedschap nodig hebt wat niet zomaar in elk huis tuin en keuken gereedschapkistje zit.

Als je flink stuurt terwijl je het gas loslaat dan zou een kapot lager wel genoeg geluid moeten maken om te horen vooral bij bochten ..

Link naar reactie

Heb de auto op de krik gezet, wiel eraf en de schijfrem heen en weer bewogen en weer beweging, remklauw gedemonteerd en opnieuw geprobeerd en weer beweging. Remschijf een flinke zwiep gegeven naar voor en achter maar geen vreemde geluiden tijdens het draaien. Remschijf gedemonteerd, ook nu weer beweging tijdens duwen trekken aan de as.

Op de andere as is deze beweging niet te voelen.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Ok dan moet het je lager wel zijn

kijk hier voor werkwijze

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e36/z3_m52_roadst/1_service_information/0__maintenance_and_general_data/1_si__modified_change_intervals_e9x-m3-us/

ffe zoeken maar als het goed is moet het erbij staan.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Bedankt voor je antwoord en inzet.

Ik kwam hier ook nog een. Howto tegen, die integenstelling tot wat ik net via jou link gelezen heb iets makkelijker ging?

Afijn het is weer een uitdaging die ik niet te lang moet uitstellen in iedergeval.

Ik heb nu 3 zaken te vervangen aan de voorkant. 2 veren en 1 lager. 3 zaken mis ik, een heel grote dop, maat 46 meen ik, een soort pullietrekker, en een begeleidingstool, voor het nieuwe lager. SPANNEND.

Link naar reactie

^ datheb ik toevallig allebeide.

Op mijn zoektocht naar een nieuw lager zie ik enorme prijsverschillen, zit tussen de 35 en 145euro.

Is het nodig de moer te vervangen ende afsluit dop ? Die wordt niet bij ieder lager meegeleverd.

Ik constateer ook dikte cq breedte verschillen, BTA is bv 45mm dik en FEBI 65 mm.

Link naar reactie

Dat is toch een alom bekende site?

Je kan er iig vanuitgaan dat dat geen dealerprijzen zijn. Die zijn waarschijnlijk bijna de helft meer.

Goed, nog wat linkjes:

http://www.mister-auto.nl/fl/wiellager/bmw-z3-2-0-150pk_v11299_g654.html

https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/wiellager/bmw/z3-bouwjaar-1995-10-2003-01/c660-487-12497.html

Mijn advies, ga voor een goed merkdeel.

Voor een lager dus iets van FAG of SKF (ik denk dat OEM van FAG komt), en geen bolk of delphi ofzo.

Febi is op zich een goede leverancier, maar geen echte lagerfabrikant.

Link naar reactie

Dan zat ik met mijn 'bijna de helft meer' uitspraak toch heel goed.... op 4 euro na de helft meer :lol:

(ik ga er ff vanuit dat ekris dezelfde prijs hanteert als de rest van de nederlandse dealers...)

toch 80-90 euro duurder dan een SKF of FAG merklager. Best fors dat verschil. En daar krijg je die andere zooi volgens mij ook bij (kost bij ekris 17 euro)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.