Ga naar inhoud

Elektrische kap gaat niet open/ dicht


joenes

Aanbevolen berichten

Beste zzz vrienden,

Vanmorgen geen probleem met mijn kap open en dicht te krijgen, elektrisch. Nu hoor je de motor wel zoemen maar grijpt de kap niet. Ik heb de motor nu op handbediening gedraaid, anders staat hij de hele week open.

Iemand ervaring hiermee? Z3 2.8 uit 97

Grt

Jeroen

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zou kunnen zijn dat er het e.e.a in of bij je kapmotor is afgebroken mbt de aandrijving van de kap. maar ik kan het niet zeggen, geen ervaring met de Z3.

accu is neem ik aan gewoon op genoeg sterkte ?

Link naar reactie

Klinkt bekend, ik had mijn een uur in bezit en de kap ging maar tot de helft dicht. Ik dacht nog nee he heb ik weer wat nieuws meteen weer stuk. De vorige eigenaar had er nog nooit last van gehad en geen idee wat het kon zijn, gelukkig wist hij wel hoe ik de kap handmatig kon bedienen, sleutel omdraaien op de kapmotor. En toen was het niet overdreven warm. Ik vermoed dat er luchtbellen in de olie komt in de cilinder. De motor hangt nog al schuin en de hoeveelheid reserve is niet groot, zou daar op een of andere manier tekort ontstaan dan kan er lucht inkomen.

Wat de opmerking van MarliesRoy betreft, zoiets heb ik ook gelezen ik meen echter dat het bij de z4 was, die motor zit zodanig ingebouwd dat deze onderwater kan geraken omdat er een afvoergat naast zit wat verstopt kan raken.

Zover ik mij herinner hangt de kapmotor in mijn en ik neem aan alle z3s vrij en hoog.

Wat ik gedaan heb is de kap voirzichtig, gaat wat zwaar, met de hand geopend en weer gesloten stuk of 6 keer.Bij mij was het probleem daarna over.

succes.

PS. sorry dat ik niet eerder zo uitgebreid reageerde.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hallo!

Ik heb hetzelfde probleem met mijn kap. Onderin de kapmotor zit een reservoir met (ik denk hydraulische) vloeistof. Moet dat reservoir helemaal vol zitten? Nu zie ik daar maar een klein beetje vloeistof in zitten. Kan ik dat zelf bijvullen en op welke manier?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.