Ga naar inhoud

De 10 beste motoren.


Emi

Aanbevolen berichten

jij hebt een n52 motor :wink:

maar die lijst is zó verre van compleet en zo ontzettend amerikaans....

als het in de us niet is uitgebracht, dan bestaat het niet.

  • Like 1
Link naar reactie

jij hebt een n52 motor :wink:

maar die lijst is zó verre van compleet en zo ontzettend amerikaans....

als het in de us niet is uitgebracht, dan bestaat het niet.

Ward's 10 Best Engines is an annual list of the ten "best" automobile engines available in the U.S. market

Ze zeggen het zelf ook, dus wat is je punt? :wink:

Niettemin staan er toch ook wel behoorlijk wat aziatische motoren tussen (Honda, Nissan, Subaru, Mazda, Hyundai).

Link naar reactie

Leuke lijst voor wat het waard is.... :clapping:

Ik ben zaterdag aangekomen op mn vakantie adres aan de Cote Azur aangekomen met de 2.5 SI N52 en ik kan zeggen dat ik nog nooit zoeen fijne zuinige motor in een auto heb gehad. Wat een souplesse en wat loopt dat blok verschrikkelijk mooi!!

Zelfs het geluid is in 1 woord geweldig!(standaard demper)

Het eerste gedeelte hoofdzakelijk snelweg gereden en het laatste stuk binnen door, het gehele stuk was volop genieten!!!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ze zeggen het zelf ook, dus wat is je punt? :wink:

Mijn punt is dat amerikanen ontzettend kortzichtig zijn en derhalve dom. (deze althans)

Ook zie je nauwelijks diesels in die lijsten, zeker de oudere jaren.

Ik zie daar trouwens wel een s50b32 staan en die is volgens mij niet in de us geleverd (wel de s50b30 denk ik als eerste e36 m3). Ten minste dat dacht ik altijd.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 1 maand later...

als je het motorgeluid binnenin de auto wilt verbeteren, kan je evt nog voor een Soundgenerator gaan, maar dat is bij de N52 een stuk moeilijker dan bij mijn M54 dacht ik.

Een soundgenerator is echt te triest voor woorden imho. Een auto die weinig geluid maakt kan ook cool zijn.

aangepast door Emi
Link naar reactie

T is een oem bmw feature dus dan zijn alle z4 3.0 triest.. T is een leuke goedkope mod ( ong. 100 euro) die veel goedkoper is dan een sportuitlaat, en veel buurvriendelijker. Het is ook een mod die je voor jezelf doet, en niet om cool te zijn ;)

Link naar reactie

Sowieso zijn heel veel features "sound generators"

De uitlaat die net wat minder dempt dan van een e46 (die trouwens een klep erin heeft), een eventueel open luchtfilter, het ontbreken van isolatie onder de motorkap etc etc etc.

Allemaal voor de beleving van de bestuurder/passagiers.

Alles wat je in een moderne auto (lees van na 1990 oid) hoort en voelt is op voorhand in de fabriek en het ontwerp afgestemd op wat de ontwerpers/marketinglui etc wenselijk vonden voor die specifieke auto in dat specifieke marktsegment volgens de destijds geldende regels (ook wettelijke regels).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.