Ga naar inhoud

hoe schoon is het onder jouw motorkap?


Ricks41

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Afgelopen winter heb ik wat losse uurtjes gespendeerd aan het schoonmaken onder de motorkap. Alleen het blok krijg ik niet goed schoon, gietijzer is geel geworden. Iemand tips om deze schoon te krijgen (zonder zandstralen!)?

De isolatie aan de binnenkant van de motorkap is kapot (marter?) en wil deze vernieuwen, weet iemand waar ik deze kan krijgen?

12246660-E5EB-4232-8008-8F2E62FD66F3_zps

Ben benieuwd naar hoe schoon het onder jullie motorkap is, foto's??

Groeten rick

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

^ Is zandstralen bij een zwaar geoxideerd deksel niet handiger dan met de hand schuren?

Ligt eraan of je er veel geld aan wilt spanderen.

Zandstralen is idd de mooiste oplossing, maar als je het toch wilt laten poedercoaten is zandstralen zeker niet nodig.

Zelf wil ik het is proberen met een hittebestendige spuitbus, hoewel ik denk dat de kosten met poedercoaten niet zoveel zullen ontlopen.

Misschien is een 2e hands kleppendeksel op de kop tikken, anders blijft mijn motor een paar dgn open. Dat zie ik niet zitten.

Link naar reactie

zandstralen is grof . Met noten of glas parelen is fijner.

Wat veel beter gaat dan schuren > brillo pannensponsje of staal wol

Geen ronddraaiende beweging , maar 1 richting. Krijg je een mooie matglans

Nog meer glans > beetje koperpoets toevoegen op de brillo spons

Link naar reactie

Vandaag ook maar eens aan het poetsen geslagen, geschrokken door bovenstaande foto's. Aluminium bovenkant van de radiator zat vol met zooi, dat ziet er weer wat netter uit.

Al het plastic weer spic en span, helaas zit de lak links en rechts ondet de tectyl, dat laat ik maar zitten is me teveel werk.

Kwam wel wat roestplekjes tegen op de motorkap boven de wielen, komt omdat de kraal weg is bovenop de modderkuip.

Meteen in de antiroest gezet en motorkap afgeplakt met bitumenband zodat ie niet nog meer gezandstraalt wordt door de brede banden.

En de uitlaat pijpen met rvs poets onderhanden gehad, die zijn ook weer toonbaar en meteen alle 4 van binnen zwart gespoten.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Vandaag heb ik ook mijn motorkamer onder handen genomen. Ik was begonnen met de wielkast. Plastic eruit en alles lekker schoon poetsen.. wat een bult zand en rommel komt daaruit zeg.. vandaar verder met de motor en de binnenkant van de motorkap. Dat verschil is ongelovelijk.. zie de foto's hieronderIMAG0053_zpsojrytmrw.jpg links voor en rechts na.

En het eindresultaat van de motor.IMAG0065_zpsapgflmgh.jpg

Ik heb nog 1 vraagje.

Weet iemand het kleurnummer van de blauwe "binnenkant" van de auto?

aangepast door hans1976
Link naar reactie

Ja daar verzamelen zich alle blaadjes etc. (en soms zand).

Daar zitten als het goed is ook afwateringskanaaltjes, en in het ergste geval als die verstopt raken dan kan je roest krijgen.

Als het eenmaal schoon is en je stalt je auto niet onder bomen dan blijft het in de regel ook wel schoon. Maar vroegah was het heel normaal hierachter zo nu en dan schoon te maken (vertelde een ouwe knar mij ooit....), maar die tijd is lang vervlogen.

Je moet wel je wisserarmen eraf halen, en daarvoor heb je een kleine trekker nodig omdat de basis van de wisserarm vaak te vast op de as zit om zo los te trekken.

Daar bestaan ook speciale wisserarmtrekkertjes voor, maar ik gebruik vaak een klein 2 benig trekkertje als de wisserarmen eraf moeten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.