Ga naar inhoud

E89 diffuser onder een E85..........


Ruud-Z4

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Tijdens de krentenweggerit had ik van Sander zijn oude (E89) diffuser gekregen met het idee om deze onder mijn Z te monteren.

Ik wilde hier mee wachten tot ik een quad uitlaat had, nou die zit er inmiddels onder dus werd het tijd om aan de diffuser te beginnen.

Deze er voor gehouden maar twijfelde of dit wel allemaal ging lukken (andere radius, geen originele montage mogelijkheden etc)

Met behulp van een kan ruitensproeier en een handveger er maar eens onder gezet.

3g1hjS.jpg

Het idee was dan om de kanten bij de uitlaat af te schuinen en met polyesterplamuur aan te laten sluiten.

Maar gezien ik teveel twijfelde besloten om toch maar een andere bumper te scoren, deze van de week ff :wacko: in Koln opgehaald.

Uiteraard eerst het gat gemaakt voor de quad uitlaat en op mijn Zet gemonteerd

9XxrPi.jpg

Een zwarte bumper op een zilveren Z4.... :sCo_chinscratch: geen porum :sSic_sick: maar goed hij blijft er niet op.

Als eerste de zaag erin want het ''lipje'' zat zo wie zo in de weg

XPPMNx.jpg

Nou kwam de difusser nog niet ver genoeg naar achter, helaas moest er nog meer van de bumper af eigenlijk teveel (zoals je links bij de uitlaat goed kan zien.

junMxh.jpg

Maar goed nu we toch bezig zijn ff doorgaan en zoveel mogelijk passend maken, gleufjes in de bumper waar de lipjes in kunnen

YEZJ9B.jpg

Stiekem begint het ergens op te lijken tot dat je het zij aanzicht ziet....de diffuser zit te ver naar binnen en ziet er dus niet uit :sCo_unsure:

8wRcC3.jpg

Al met al toch een leuke hobby dag gehad en weer het e.e.a. geleerd en weer iets om op het forum te plaatsen

Het idee was leuk, de uitvoering was te doen maar dat resultaat :petje:

Link naar reactie

Hmm jammer Ruud,maar...wat nu als je de uitsparing groter maakt,vergeet de gleufjes voor de lipjes dan valt de diffuser er op zeker moment wel in.

Alleen is ie dan toch nog net iets te breed.

misschien de diffuser iets smaller maken door hem in het midden door te zagen en een strookje er tussenuit halen en aan elkaar zetten.

Misschien is het net ffe te veel werk tenzij je het heel grag wil,mar je kunt ook zelf een diffuser maken van polyester,eerst een mal maken en dan kun je maken wat je wilt.

Op zich werkt het met polyester vrij makkelijk !

Link naar reactie
  • Administrator

De originele aero diffuser gaat hem niet worden, vind k gewoon niet mooi.

Ik zou hem idd kleiner maken Sander maar ook al krijg ik hem passend dan zit de diffuser te ver naar achteren wat ik niet mooi vind.

Ga dan toch maar voor aangepaste :m: bumper.....winterprojectje voor komend jaar

aLlAbJ.jpg

Link naar reactie

Dat begrijp ik,maar ik denk dat dat komt doordat de rand waar de lipjes in moeten (bij de e89) verdiept ligt waardoor het uitsteken maar een klein beetje is.

Als je de uitsparing groter maakt en een randje maakt aan de binnenant van de bumper waar de lipjes invallen dan verminder je het uitsteken,hoe staat het dan is de vraag!

Link naar reactie
  • Administrator

Nee het gaat niet om het uitsteken, ik bedoel verder naar achter (heel overdreven...de diffuser zit tegen de achteras aan, dat bedoel ik met verder naar achter) leg het je donderdag wel uit.

Link naar reactie

Mooi project, jammer dat het niet geluk/naar je zin is. Maar je hebt het i.i.g. geprobeerd en dat is het belangrijkste ! :lol:

(je kunt beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt dan van iets wat je nagelaten hebt) :clapping:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.