Ga naar inhoud

CD-wisselaar kabel..kan hem niet vinden.


jerr

Aanbevolen berichten

Beste Z'ers,

Onlangs een CP600 op de kop getikt, die ik wel even dacht in te bouwen...maar ik kan de cd-wisselaar kabel niet vinden.

Ten eerste was het al een gedoe om de bekleding in de kofferbak voldoende los te krijgen, want ik had natuurlijk weer net een andere bevestiging dan op alle beschikbare handleidingen (er zat behalve de 4 plastic schroeven in het midden ook nog een zwart ding met een koord eraan...enige oplossing die ik kon vinden was de uitsparing iets groter maken, dus dat gedaan).

Nu kan ik redelijk goed bij alles wat zichtbaar is na het verwijderen van de bekleding, maar ik kan de kabel nog niet echt vinden. Nu lees ik dat de kabel best wel vast kan zitten en je soms behoorlijk hard moet trekken, maar aangezien er ook kabels van de navigatie en de telefoonhouder lopen wil ik voorzichtig zijn.

Ik heb de twee torx schroeven van het opbergvak tussen de twee stoelen losgehaald, dat zou mogelijk wat meer speling kunnen geven begreep ik, maar geen verschil.

Weet iemand misschien de kleuren van de draden? Of andere tips..ook welkom natuurlijk.

De vorige eigenaar heeft trouwens een AUX aansluiting ingebouwd, deze zit voorin boven de aansteker/vakje. Ik neem aan dat deze AUX direct naar de radio gaat, en niet op een of andere manier is aangesloten via de cd-wisselaar kabel?

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Je laatste vraag kan ik alvast wel beantwoorden: als de AUX aansluiting goed is aangesloten is die op speciaal daarvoor bedoelde pinnen achterop de radio aangesloten. Als jouw AUX te zien is in het keuzemenu als AUX is dat ook het geval. Dan is er dus geen link met de CD-wisselaar.

Link naar reactie

Thanks! Volgens mij iets gevonden wat erop lijkt, maar zit echt goed vast. Als ik met een zaklampje probeer te kijken lijkt het ook alsof de connector in een andere connector zit en verder naar voren gaat...nog maar eens even rustig goed kijken.

Link naar reactie

Kun je die CP600 niet achterop je radio aansluiten via de ISO o.i.d?

Ik meende dat er ook mensen waren die de CP600 in het handschoenenvak hadden liggen.

En volgens mij ligt de kabel van de CD wisselaar bij de navi DVD unit, dus tussen de stoelen.

Hier een handleiding van de inbouw van de wisselaar, dus daar moet je dan ook zijn voor je CP600 lijkt me.

Link naar reactie

Dat zou misschien ook kunnen ja, ik dacht even makkelijk de wisselaar-kabel uit de achterbak te vissen maar dat valt dus nog tegen <_< .

Ik heb nu even de roosters van de speakers verwijderd en dat geeft wel wat meer zicht toegang. Achter de bestuurderszijde geen kabels, bijrijderszijde wel.

Nu tref ik daar het volgende aan: (ik heb trouwens het vermoeden dat de vorige eigenaar er misschien ook eens mee bezig is geweest, de tie-wrap die de zwarte kabel vasthoudt en de gebruikte witte afplaktape lijken mij niet origineel).

Als eerst tref ik een vrije connector aan, maar met twee pins (dus niet de 3 of 6pin die ik zoek). Lastig om de camera goed te focussen in zo een hoekje, maar de kleuren zijn bruin en rood. Aan deze draad zit nog een draad getaped die naar boven gaat, geen idee waarnaartoe en lijkt stevig vast te zitten.

2j1kk92.jpg

De draad die ik via de achterzijde had gevonden en erop leek zit inderdaad vast in een andere connector en loopt in één zwarte draad door naar voren (tussen de stoelen), samen met het andere zwarte draad, wat lijkt op een antennedraad.

2imatsj.jpg

Nog niet gevonden wat ik zoek dus... :lol: maar misschien dat een van jullie iets herkend....ondertussen zoek ik verder.

Link naar reactie

Als eerst weer bedankt voor de reacties!

@CorvH, de bmw-manual voor inbouwen van de wisselaar had ik nog niet gevolgd, omdat ik had gehoopt dat ik niet zoveel los te hoeven halen omdat ik alleen de kabels nodig heb en geen hele wisselaar in hoef te bouwen. Inmiddels lijkt het er wel op dat dat ik dat geluk niet heb, want ik kan de kabel echt nergens vinden. Met de tweede link (wederom bedankt) toch maar begonnen met de console tussen de stoelen los te halen, maar dat wil nog niet helemaal (krijg het bakje, en de telefoonhouder niet goed los). Doordat er nu in de kofferbak van alles open is, en de speakerroosters weg zijn valt er genoeg licht in de ruimte om de kabels goed te kunnen zien.

Ik kan eigenlijk alle kabels die ik kan zien herleiden, en er zijn geen loze kabels te vinden. Uiteindelijk ook nog maar even de radio losgehaald, ook hier geen kabels te vinden.

Ga van het weekend nog één keer zoeken, en anders houd ik het maar bij de AUX en gaat de CP600 weer in de verkoop :muur:

(de foto's en video's waar men in enkele handelingen de kabels tevoorschijn toveren via de kofferbak kan ik inmiddels ook niet meer aanzien :sHa_biggrin2: )

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Nou...uiteraard de kabels in de kofferbak echt niet kunnen vinden, en aan de hand van de tips hierboven toch maar op zoek gegaan naar een kabel om achterop de radio aan te sluiten. Vanmiddag even aangesloten, en tevreden met het resultaat:

842641.JPG

Iedereen bedankt voor het meedenken! :clapping:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Voor de volledigheid, als iemand op deze thread stuit bij het zoeken. Zo ziet het er uit als er wel kabels liggen maar geen wisselaar: https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/10720-cp600bmw-forumsupportinfo-thread/?p=348920

z4kabels-vi.jpg

hier zijn de stekkers dus al vanonder het bakje dat je ziet door het rechthoekige gat in het blik getrokken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.