Ga naar inhoud

Wat als t dak stagneert


Eddo61

Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben stukje bij beetje de 250 pagina's aan handleiding aan het doorlezen, maar een noodprocedure ben ik inderdaad nog niet tegengekomen. Wat wel raar is natuurlijk.

Mijn vroegere SLK had dat wel. Dat moest je dan wel met twee personen doen (alleen kun je het dak niet goed tillen) en dan aan allerlei knopjes draaien, hendeltjes omzetten en weet ik veel wat allemaal nog meer. Gelukkig nooit nodig geweest.

Handleiding doorlezen is overigens best geinig / nuttig. Ik kwam er bijv opeens achter dat de rechter spiegel een "stoeprandstand" heeft. :P

Link naar reactie
  • Administrator

Eddo heeft zijn dak geprogrammeerd met de pro chip voor zover ik weet. Die is - anders dan bv Xcarstyle - niet blijvend gemonteerd, maar steek je een keer in de OBD poort en haal je er dan weer uit ...

Link naar reactie

Vond dit document staat letterlijk in:

Emergency Actuation of the Retractable Hardtop
An emergency actuation facility for releasing the retractable hardtop by the customer is
not possible. Emergency actuation is, however, possible in the service workshop. The
emergency actuation procedure is described in detail in the repair instructions.

Link naar reactie

ik had laatst mijn dak open en kreeg de melding "dakbediening niet mogelijk"niets deed het ook meer.

nadat de auto in slaap geweest was (doordat ik hem een half uurtje geparkeerd had)deed alles het weer normaal en doe het nu nog steeds normaal.

misschien een kromme volt?

wat mij wel opvalt is dat bij openen of sluiten telkens het lampje in de sluiten schakelaar gaat branden..

Link naar reactie
  • Administrator

Mag je op dit forum ...

Dat mag zeker wel, het kan nauwelijks gek genoeg, maar dan graag in de juiste categorie.

Met het oog op het overzichtelijk houden van topisc en het makkelijk tergvinden van problemen en oplossingen is het fijner om topics kort en overzichtelijk te houden. Neem dit topic als voorbeeld, dat gaat zoals ook uit de titel blijkt over de vraag of een E89 dak ook handmatig te bedienen is. Het is min of meer natuurlijk dat daarin ook de stoeprandstand van de rechter spiegel gemeld wordt, maar als je daarover vervolgvragen hebt is het handiger om daarin een los topic te beginnen.

Kun je zo doen, bijvoorbeeld met de mededeling: "ik las hier (link naar dit topic) iets over de stoeprandstand van de rechter spiegel. Hoe werkt die eigenlijk?"

Heeft twee voordelen: 1) dit topic blijft overzichtelijker en gaat alleen over het oorspronkelijke onderwerp zoals dat ook uit de titel blijkt. 2) de stoeprandstand komt ook in het overzicht van de titels in een bepaalde lounge voor. Kun je het makkelijker terugvinden, of er zelfs spontaan op stuiten als je daar eens doorheen bladert.

Capice? :wink:

Om dat alvast voor te zijn: deze post wis ik te gelegener tijd zelf in het kader van sub (1) hierboven wel weer ...

Link naar reactie

Het is min of meer natuurlijk dat daarin ook de stoeprandstand van de rechter spiegel gemeld wordt,...

hmm is dat zo?

ook hier is een topic voor.

lets face it je hebt nu eenmaal op een forum het effect dat een discussie alle kanten opgaat,nu gaat dit topic bv alweer ineens over het toepassen van regeltjes...

verwijder dit allemaal maar snel.

Link naar reactie

Oké heren om even op mijn vraag terug te komen: voor alle duidelijkheid mijn dak gaat nog steeds open en dicht maar ik heb de laatste tijd wel regelmatig dat hij halverwege stopt en dan ook de melding geeft : dakbediening gestopt .

Wanneer ik dan de knop loslaat en opnieuw indruk gaat hij gelukkig gewoon verder en maakt hij de procedure af......maar wat als hij dat niet doet? Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.