Ga naar inhoud

kachelweerstand


avdb

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds gisteren doet mijn ventilator het alleen maar op stand 4 dus

ik denk dat de kachelweerstand stuk is of iets aan de hand met de aansluitingen er naar toe.

Op dit forum zie ik wel wat problemen hiermee maar nergens waar dit ding zit.

Is er iemand die mij dit misschien kan vertellen.

Oja, de auto is een Z3 2.2 liter uit 2001

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Welkom <_<

Gelukkig heb je met dit weer geen kachel nodig :171:

Denk dat je zelf al antwoord op je probleem hebt gegeven

Link naar reactie

Hallo Ruud,

Het probleem waar ik om vroeg was of er iemand weet waar dat ding zit en trouwens, met dit weer is de airco ook wel lekker, maar nogmaals, is er iemand die dat weet

Link naar reactie

Nr 5 is de schakelaar, die kan ik wel controleren mar ik vermoed dat het de weerstand is, oftewel de finale stage unit. Bij andere types heb ik gevonden op YouTube dat hij vanuit het gedemonteerde dashboard kastje te bereiken is dus dat ga ik morgen maar eens proberen

Link naar reactie

Gisteren dashboardkastje eruit gehaald maar niet de weerstand kunnen vinden, zit waarschijnlijk aan de andere kant.

De ventilator is het wel plotseling gaan doen dus ik ga het maar even aankijken.

Mocht iemand de plek van de weerstand weten hou ik mij toch aanbevolen.

Link naar reactie

Ik ben eens gaan bladeren in de 'Bentley', dé bijbel voor de Z3-knutselaar.

Er zijn twee mogelijkheden volgens het Grote Boek:

1) de schakelaar zelf is niet meer OK (dat komt overeen met de tip van Ron hierboven).

Je verhaal hierboven geeft mij een extra aanwijzing: als de boel het nu wél weer doet zou ik éérst kijken naar de schakelaar (hetzij nieuw, hetzij via eBay of een sloper), de connectoren en de kabels vóór je aan de operatie hieronder begint.

2) de weerstand is naar z'n grootje. Die zit IN de behuizing van de blowermotor, een forse klus.

Procedure volgens Bentley is de boel via de buitenkant te benaderen (en komt volledig overeen met de howto in het linkje van Zetter):

A) ventilatierooster

- demonteer de ruitenwisserarmen

- trek voorzichtig het rubber rond het ventilatierooster aan de onderzijde van de voorruit los

- verwijder de kunststof clips op dat rooster: eerst het middenstuk losmaken, dan kan de clip zelf eruit

- nu kan dat ventilatierooster eruit

B) ruitenwissermotor & toebehoren

- maak de bouten (links en rechts) los die het ruitenwissermechanisme op hun plek houden

- kantel het geheel en beweeg het naar rechts om het los te maken

- maak de elektrische connector los

- beweeg het geheel naar voren en naar boven om het los te maken

C) blowermotor

- je ziet nu het deksel van de blowermotor

- verwijder de twee beugels die het deksel op hun plek houden

- haal het deksel los

- maak de connector van de weerstand los

(- maak de beugel die de blowermotor op z'n plek houd los)

(- verwijder blowermotor)

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • Administrator

Hallo ...

Welkom ...

Wat Ruud je hier op subtiele wijze probeert duidelijk te maken is dat wij het hier leuker vinden als je je eerst even voorstelt in de members gallery. Dus in wat voor Z rijd je en wie ben je verder, plaatje erbij, je snapt het idee wel.

Nou heb je niet te klagen over het aantal en de kwaliteit van de antwoorden, maar de ervaring leert dat members hier doorgaans nog hulpvaardiger zijn nadat een nieuwe member zich ook heeft voorgesteld. :hypocritesmiley:

En succes met je ventilator natuurlijk. :thumbs_up:

Link naar reactie

Dank jullie wel allemaal voor je reacties.

Ik denk dat ik er heel veel aan heb maar is inderdaad niet zomaar een klusje om even te doen.

Toen ik dit topic begon dacht ik al van Heee, ik heb mij nog niet voorgesteld dus dat ga ik dan straks

even regelen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.