Ga naar inhoud

Schade door bagagerek. Ervaring?


Aanbevolen berichten

Wij zijn van plan om een bagagerek aan te schaffen voor de Z4. Op het forum kan ik echter nergens ontdekken of het gebruik van zo'n rek nou schade veroorzaakt aan het kofferdeksel. Zijn er mensen die hier ervaring mee mee hebben?

Deze hebben we in gedachten:

2014-06-02112620_zps3a31ca8e.jpg

Vast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Bij langdurige montage vermoed ik van wel, zand etc gaat altijd in de rand zitten , vergelijkbaar met het vuil rond een "z4" logo.

Maar onder de rubber vermoed ik van niet, maar zou er wel eerst een lakcoating opzetten.;)

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Maar heb je al eens gepast wat je allemaal mee kunt nemen in een E85? 250 liter bagage is (voor een roadster) best veel hoor. :thumbs_up:

Link naar reactie

Als er een tent mee moet kan ik het nog begrijpen, maar anders zou ik er idd nog maar eens heel goed over nadenken,

voor dat je je kofferbak ontsiert met zo'n lelijk stuk gebogen betonijzer. :lol:

Wij gaan met een Z3 (over weinig ruimte gesproken) twee weken op vakantie, en alles wat we nodig hebben past er in.

aangepast door coot
  • Like 1
Link naar reactie

het is idd. niet bepaald het mooiste onderdeel, maar voor op vakantie te gaan kan ik er nog inkomen, het is dan

ook maar voor enkele weken en je heb dan toch wat extra bagageruimte.

En nog één groot voordeel, de kans dat je in het buitenland iemand van het forum tegenkomt, is altijd een

stuk kleiner :schater:

@ Marco: jij neemt ook alleen maar wat ondergoed en een zwembroek mee

ja, Irene natuurlijk badpak of bikini

aangepast door rscl
  • Like 1
Link naar reactie

Ja Eddy, klopt helemaal.

ik neem 3 kratjes bier mee voor onderweg, de zwembroek en bikini doen we aan

en de onderbroeken proppen we in de kratten tussen de flesjes

:punk:

aangepast door coot
  • Like 1
Link naar reactie

Op vakantie er af halen ;) dan kan het. Bij mij zat die er enkele weken op en zag het een klein beetje. Is wel weg te polijsten. Je voorkomt het echter door m alleen voor de reis er op te hebben zitten. Hoge kant vh rekje naar de kant toe waar de meeste g-krachten naar gaan. Dat is bij remmen dus voor de veiligheid de hoge kant naar je cabrio kap toe. Andersom staat die wel weer mooier.

aangepast door Guido
  • Like 1
Link naar reactie

Op vakantie er af halen ;) dan kan het. Bij mij zat die er enkele weken op en zag het een klein beetje. Is wel weg te polijsten. Je voorkomt het echter door m alleen voor de reis er op te hebben zitten. Hoge kant vh rekje naar de kant toe waar de meeste g-krachten naar gaan. Dat is bij remmen dus voor de veiligheid de hoge kant naar je cabrio kap toe. Andersom staat die wel weer mooier.

Ok Guido bedankt,

Het is inderdaad de bedoeling om hem alleen te plaatsen voor de heen- en terugreis. Heb jij misschien dezelfde rek gehad?

Als het schade zou veroorzaken gaat het natuurlijk niet gebeuren,

Het oog wil natuurlijk ook wat, maar bij de reis gaat het even om de functionaliteit van het rek. Overigens zal ook ik hem 'verkeerd om' plaatsen. Dat dan wel weer.

Link naar reactie

Ik zal in het weekend even een foto maken om te laten zien wat het achter liet na meerdere weken. Na een enkele reis had ik het echter niet, want heb er ook een keer maar 1 dag mee gereden en toen was er niks zichtbaar. Het is geen krasschade, eerder een dof stukje. Kan het ook alleen zien vanaf een bepaalde hoek, dus misschien komt het niet tot uiting op een foto. Het is overigens wel op een z3, maar het is met hetzelfde klemsysteem en met een rubberen beschermingslaag.

aangepast door Guido
Link naar reactie

Het klopt wat hier al is gezegd, als het rekje er te lang opzit en met name bij erg warm weer komen er afdrukken in de lak te zitten die je er niet zo weer uit krijgt ook niet met polijsten.

Ik heb het rekje er een 2 weken opgehad tijdens een vakantie naar Italie, dus in de brandende zon, toen ik hem er weer afhaalde stonden de pootjes er dus mooi in gebrand en die krijg ik er dus ook niet meer uit. :muur:

De moraal is dus, niet in gebruik, er af dus.

Link naar reactie

lijkt toch niet tricky, als je eerst de lak goed zuiver maakt en dan het rekje er enkel opzet voor de heen en terug reis

kan toch geen probleem zijn, succes

Link naar reactie

Bah wat lelijk. Lijken net 2 handvatten. Koop liever dan een QP.

Ben 2 weken naar Luxemburg geweest zonder rek. Alles daar gekocht wat ik te kort kwam.(niets dus)

Weet niet wat je van plan bent?

Tip van mij! ter verkomen dat je de lak beschadigt plak er een sticker op de plaats van de steunen õf misschien zelfs een bierviltje

groeten Guus.

p.s. fijne vakantie.

Link naar reactie

En bedankt voor je (over)duidelijke mening en zinvolle suggestie :wacko:, dit stimuleert om een bijdrage te leveren om mede forummers te helpen tot een beslissing te komen. (NOT) :nono:

Verder gaat het er hier dus om dat Cel een rek wil plaatsen, en daarover meningen, ervaringen en alternatieven wil horen. Bij deze dus op een alternatieve mogelijkheid gewezen omdat ik me voor kan stellen dat je 6 meter gebogen chroompijpen -ook al is dat tijdelijk- niet op je kofferdeksel wilt hebben en meer op vakantie mee wil nemen dan de eerder genoemde 3 kratjes bier :drank: en 1 schone onderbroek.

Hopelijk komt er snel een rek waar de broodnodige :P extra bagage op meegenomen kan worden en wordt er nog lekker vakantie gevierd :wave: . Have Fun ! :sHa_biggrin:

Link naar reactie

Het klopt wat hier al is gezegd, als het rekje er te lang opzit en met name bij erg warm weer komen er afdrukken in de lak te zitten die je er niet zo weer uit krijgt ook niet met polijsten.

Klopt helemaal ook wanneer je er 5mm extra rubbers vooraf onderplaatst.

De druk gaat er door het vastzetten en daarna tijdens het rijden wanneer er veel kracht op komt indien er ook bagage op zit gewoon doorheen. Daarentegen blijft het rek incl. een grote koffer er boven de 200 mooi op vastzitten :lol:

Link naar reactie

Hoe meer reacties, hoe meer meningen. Dat is wel precies waar ik op hoopte. Zo krijg een beter inzicht in de mogelijkheden.

Zoals eerder aangegeven is het mijn bedoeling om het rek alléén te gebruiken voor de reis. Dus tijdens de vakantie wordt hij weer gedemonteerd.

Het idee van Shoveltje is een mogelijkheid, maar dit is wel een permanente oplossing. Dit terwijl ik het rek waarschijnlijk maar een keer per jaar zal gebruiken (het liefst ga ik vaker op vakantie, maar dat zit er niet in haha).

Ik krijg wel het idee dat er maar een paar mensen zijn die er echt ervaring mee hebben.

Ik denk dat ik het risico neem voor één dag heen en één dag terug. En dan met het getoonde rek op de foto.

Als we terug zijn laat ik mijn bevindingen nog even weten (duurt nog een paar maanden).

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

En? Wat is de uitkomst geweest? Rek gekocht? Of alleen de onderbroek?

hier nog een optie... leelllliiiijjjjkkkkk!!!!!

438a68a505be4b80b9e708d40ee66d18.jpg

aangepast door kmk4444
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.