Ga naar inhoud

Eventuele toekomstige Z3 roadster


Aanbevolen berichten

Beste heren en dames,

Morgen ga ik als ik tijd vrij kan maken (bezig met vebrouwing/verhuizen) kijken naar een Z3 2.8 roadster uit 1997 in de kleur zwart/zwart.

Heb alleen wel wat vraagjes.. auto staat namelijk 250km verder op :clapping: Het gaat om de volgende auto: http://link.marktplaats.nl/m802008447

-Is het een bekende?

-Auto is al 6 maanden apk-loos Aha auto is (vandaag) gekeurd, misschien issie verkocht....

-Airco moest waarschijnlijk bijgevuld worden - dat duidt toch op een lek?

-Adviespunten?

-Inzetbaar als daily? Dus ook in de winter..

Voorstellen heb ik nog niet gedaan, dat zou ik graag willen doen als ik in bezit ben van een ZZZ :)

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou eerder voor zoiets gaan. De prijs van de genoemde auto hierboven vind ik niet bijzonder gezien de km stand en een airco die niet werkt. Alleen vullen lijkt mij geen optie dat kost een paar tientjes dus als verkoper regel je dat gewoon. ik denk eerder een kapotte airco pomp en dat gaat wel iets meer kosten....

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

^ Heb ik al contact mee gehad maar hij doet helaas niet aan inruilen, heb geen zin in 2 auto's voor de deur.. Momenteel rijd ik in een E46 330dA, mocht iemand interesse hebben... :)

aangepast door Ruud_19
FQVWD. ^ volstaat om op bovenstaand bericht te reageren
Link naar reactie

Ben net gebeld door de garage met de mededeling dat de auto klaar is gemaakt en of ik nog langs kom.

Auto is gekeurd:

-Achterveren zijn vervangen, waren gebroken. Zwakke punt?

-Voorschijven zijn vervangen

Airco wordt na bezichtiging eerst leeg gemaakt en gevuld met pers oid? Zo komen ze erachter of er iets mee is.. Werd me iig verteld dat ik me geen zorgen hoeft te maken.

Wat denken jullie? Zal het de moeite waard zijn om 250km heen, 250km terug te rijden?

Link naar reactie

Als het de z3 is die aan jou eisen voldoet en hij verder geen grote gebreken heeft is het zeker de moeite waard. Maar als je gaat kijken let dan wel goed op of de z3 geen andere gebreken heeft

Link naar reactie

@Bmw-fan mijn eisen zijn airco en stoelverwarming, elec dak en rolbeugels zijn nice to have's

@bojan Nee niet gezien, staat te koop? Link? :)

Btw hoor net dat de airco ook is afgevuld, grote kans dat ik morgen richting friesland ga rijden..

Heb al wat gezocht en gelezen maar niet echt antwoord kunnen krijgen;

-Is een z3 roadster als daily in te zetten voor heel de jaar dus inclusief winter? Hiervoor alleen tourings, sedans en hatchbacks gereden. Hoeveel windgeruis heb je bijvoorbeeld als je 120km/h/160km/h rijdt? Is dat veel meer dan bij een bmw 3 touring bijvoorbeeld of valt dat reuze mee? Hee zit het met lekkages? Ben van plan om zo tussen de 12-20.000km/per jaar te rijden.

aangepast door Z3P
Link naar reactie

Als daily best te rijden, helemaal met HT in de winter, dan ook minder windgeruis. ST geeft wel meer windgeruis dan een "normale" auto
maakt ook nog verschil of er een binnenhemel in deze ZZZ zit.

Lekkage heb ik nooit last van gehad, wel moet de HT goed gesteld zijn, anders wel onnodig windgeruis en mogelijk lekkages.

En voor de winter winterbandjes, de brede sloffen zijn niet erg handig in sneeuw.

Link naar reactie

Is een z3 roadster als daily in te zetten voor heel de jaar dus inclusief winter?

Hoeveel windgeruis heb je bijvoorbeeld als je 120km/h/160km/h rijdt?

Hee zit het met lekkages?

Onze ZZZ wordt al een paar jaar tussen de 15-20 duizend kilometer/jaar ingezet, inclusief een aantal winters.

De verwarming is meer dan afdoende om de wagen snel warm te stoken in de winter.

Belangrijk nadeel is dat het ruitje van de softtop erg kougevoelig is en makkelijk scheurt bij temperaturen rond of onder nul. Een hardtop heeft dat nadeel natuurlijk niet.

Windruis: dat hangt van het soort softtop af. Ik heb een 'enkelwandige' softtop, en daar is de windruis boven 100km/h fors, flink meer dan in een auto met 'blikken dak'.

Er zijn softtops met een beklede binnenkant, die zijn niet alleen stiller, maar voorkomen ook een kouwe kop in de winter. Ook hier vervallen de nadelen als je er een hardtop opschroeft.

Lekkages: als alle rubbers OK zijn is dat een non-issue.

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.