Ga naar inhoud

Coot's Daily Dilemma


coot

Aanbevolen berichten

Waarom ik de vraag hier stel en niet op een BMW 3 serie forum.

Hier is het gezelliger en overzichtelijker en jullie mening (uitzonderingen daargelaten) neem ik serieus, :171:

daarbij zijn hier veel BMW liefhebbers die de Z als tweede auto hebben en dagelijks ook en een 3 of een 5 serie rijden.

Ik heb de vraag bewust hier in de praatgroep gesteld omdat het niks met de ZZZ(Z) te maken heeft.

De volvo is er uit en nu heb ik mijn oog laten vallen op een E91 318i uit 2010.

met, als ik me goed heb laten informeren, een N43B20 motor met 143PK .

De auto rijdt op benzine, heeft 74.000 km gelopen en eigenlijk alle opties die ik zoek, M sportpakket en stoelen, navi pro panoramadak, automaat, nog wat leuke opties en voor de verandering een keer niet in zwart of grijs, maar wit.

Deze dus

Alleen zie ik op allerlei fora tot Tros Radar toe dat die N43 motor met EfficientDynamics nogal wat problemen geeft of in het verleden heeft gegeven.

Dus voordat ik zometeen een hoop ellende uit Duitsland ga halen, zou ik graag jullie meningen en ervaringen horen over een 318 en/of die N43 motor.

Dat het geen raceauto is weet ik, maar dat zoek ik ook niet, 143 pk is snel zat voor een daily, als ik hard wil pak ik de ZZZ wel :nasty:

BVD

Marco

aangepast door coot
Link naar reactie

hoe het met de motor zit weet ik ook niet, maar een mooi exemplaar is het heel zeker, jou smaak is alvast veelbelovend Marco :thumbup:

ik had van de week al eens willen informeren hoe het nu zat met je daily, heb ik dus meteen een antwoord

succes

Link naar reactie

Van de motor weet ik het niet maar wel dat de E91/E90 (2006-2012) een zeer zwak stuurhuis hebben(spreek uit ervaring) Vervanging kost 1000 euro . Let dus op dat het lampje uit is. Als je googled op E91 stuurhuis kom je de verhalen wel tegen

Wel een fraaie uitvoering overigens :clapping:

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties tot zo ver,

ik had gelezen dat de 318 en 320 met met een N43, 4 cilinder motor nog wel eens storingen hebben/hadden en dat ze dan hikken bij lage toerentallen of vermogen terugval krijgen.

Dit zou komen volgens die sites door o.a dat efficientdynamics spul want de 6 cilinders zouden geen efficiëntdynamics hebben en ook geen last van vermogen terugval enz.

Maar goed, op een forum met klachten zie je ook alleen maar klachten en lijkt het net of dat alle auto's in die serie ruk zijn, vandaar deze topic.

Dat stuurhuis probleem ben ik verder nergens tegen gekomen, maar welk lampje moet uit gaan Roger?

Het er een uit de premium selectie en staat bij een dealer, dus wel 2 jaar garantie die wellicht ook naar een NL dealer over kan.

Daarbij heeft ieder merk zo zijn dingetjes en moet je met alles wat je koopt toch een beetje mazzel hebben.
Link naar reactie

Ook ik heb niet veel verstand van techniek (ja simpele MG's en zo) dus aan mij heb je niets, maar ik vind het wel een mooie wagen....

Link naar reactie

als je een auto uit DLD haalt dan krijg je een europlus garantie van een jaar.

de premium selectie garantie gaat niet mee naar nederland.

de eu+ is een soort verzekering en geeft recht op vergoeding voor reparatie van dingen zoals motor en versnellingsbak enz ,niet op alles zeg maar.

zoek dat even goed uit voor je ergens vanuit gaat!

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Stel dat ik m koop en de dealer (Ekris Arnhem denk ik) neemt de Premium Selection garantie niet over,

ga ik toch gewoon lekker naar de dealer in Kleve

is voor mij even ver rijden

Roger bedankt voor de linkjes, ik zal er op letten als ik binnenkort ga kijken

aangepast door coot
Link naar reactie

Gaat volgens mij niet op met een in Nederland geregistreerd kenteken. Maar waarom bel je daar de dealer niet even over. Die werken ook op zaterdag volgens mij. Maar is er niets in Nederlnad te koop ik heb het idee dat je hier niet zoveel duurder meer uit bent namelijk :mellow:

Link naar reactie

Zou ik zeker zo oplossen. Handig dat de duitse dealer in de buurt is.

Auto met relatief weinig kilometers en garantie. Lijkt me geen moeilijke beslissing.

Als je nog meer zekerheden wenst moet je gewoon een nieuwe kopen. (zonde geld)

But, it's up to you of course :)

Ik vind 'm mooi!

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Ik ben al een tijdje aan het zoeken en in NL vind ik alleen 3 serie tourings die niet de opties en de kleur hebben die ik wil,

of het zijn hele jonge die boven mijn budget zitten.

Het zal ook idd qua kosten de wereld niet schelen, maar deze is toevallig wel helemaal naar mijn zin vwb opties en pakketjes

ik zal van de week Ekris eens bellen hoe het zit.

aangepast door coot
Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

niks slotje, ik heb nog geen echte ervaring mogen horen over de motor

en wellicht is wat Ekris zegt over die garantie van D naar NL ook interessant voor anderen :sleep:

aangepast door coot
Link naar reactie

Ik zou niet weten waarom Sander,

Duitse PS auto met alleen een geel plaatje voor en achterop wordt onderhouden door een Duitse Dealer die aangesloten is bij dat netwerk.

Is geheel volgens de spelregels zou ik zeggen.

Daarbij, (ik ga die auto dan privé rijden) scheelt het ook nog eens in de BTW.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb nog een e46 330d in de aanbieding. Slechts 1000 euro. Moet wel ff een nieuw neusje op :lol:

Link naar reactie

Contact gehad met NL en D Dealers en met BMW Nederland en we zijn weer wat wijzer.

In NL geldt bij Premium Selection auto's dat er standaard 2 jaar niet overdraagbare garantie op zit.

In D is Premium Selection echter alleen een certificaat dat de auto aan de door BMW gestelde voorwaarden voldoet

en zit er standaard 1 jaar wel overdraagbare Europlus garantie op, je kunt (desgewenst) meerdere jaren garantie bijkopen.

Nu heeft BMW Nederland niet zo veel op met dat Europlus gebeuren, de dealers repareren wel, maar je moet de reparatie bij veel dealers gewoon aftikken en vervolgens zelf de garantieclaims afwikkelen met Europlus. :blink:

Als de auto in Duitsland bij een andere dealer dan de aankoopdealer onderhouden wordt, regelt die dealer verder alles met Europlus, dat de auto een "buitenlands" (lees NL) kenteken heeft, maakt niks uit.

aangepast door coot
Link naar reactie

even een update

Ik was wezen kijken, maar de auto was er niet, bij navraag bleek dat hij nog niet was klaargemaakt voor verkoop :blink:

Vandaag weer gebeld en hij was nog steeds niet klaargemaakt, de reden was dat ze te veel auto's hadden staan en er nog niet aan waren toegekomen.

Op zich niet verkeerd in de onderhandeling als een dealer omkomt in de gebruikte wagens lijkt mij, maar goed dinsdag gaan we kijken.

Ik heb in de tussentijd nog een mooi exemplaar gezien die me wel aanstaat een X1 , als die 318 tegenvalt rij ik even door en ga naar deze kijken.

Iemand ervaring met een X1 ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.