Ga naar inhoud

welke Uitlaatsierstuk Ovaal voor Z3 1.9 1998


JGA

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gaat dus niet passen. Is ook totaal anders qua vorm. Het originele sierstuk heeft exact dezelfde vorm als de uilaat. Natuurlijk net iets groter, zodat die als een huls over de uitlaat geschoven kan worden. Voor zo ver ik weet zijn chromen uitlaatsierstukken voor een 1.9 nergens meer te koop. Misschien een enkele keer op Markplaats of Ebay. Maar dan zul je veel geduld moeten hebben. Misschien eens auto-slopers benaderen?

Link naar reactie

Jga, kijk maar eens goed naar de vorm van het ovaal van je Zet. Dan zul je constateren, dat niet elke ovaal gelijk is. Ik heb zelf die zoektocht ook gedaan en had geluk. Ik vond dit sierstuk (expliciet voor de 1.9) op het internet en het was bij die leverancier het laatste exemplaar. Als je wilt kan ik mogelijk die leverancier nog wel achterhalen. Moet ergens nog een factuur hebben. Dit sierstuk heeft mij destijds ongeveer € 65,00 gekost. Duidt al op zeldzaamheid.

Verder nog: de 1.8 heeft ook een ovale uitlaat, maar die heeft een iets andere afmeting. Dus zul je in je zoektocht heel goed moeten opletten. De suggestie van Ronlittle is dus zo gek nog niet.

Heel veel succes met zoeken.

Link naar reactie

Informeer eens gewoon bij de BMW dealer zelf.

Heb ik ze onlangs ook besteld en was nog goedkoper uit dan op diverse websites en je heb degene die ook meteen goed past.

Sterker nog ze hebben het er ook nog even voor mij opgezet als service.

Link naar reactie

De chroom uitlaatstukken voor een 1.9 zijn al enkele jaren nergens meer te krijgen, ook niet in andere landen.

Ik was 2j terug ook op zoek en was toen net bij BRMS, hij had nog 2st liggen die hij zelf wou houden, en in eerste instantie

verkocht hij deze dus niet, maar......terug thuis en na wat aandringen via mail heeft ie uiteindelijk toch de allerlaatste

aan mij verkocht :hypocritesmiley:

miss dat er, zoals eerder hier vermeld, nog wel eens eentje voorbij komt op Ebay, maar die kans lijkt mij ook heel klein te worden

succes

Link naar reactie

Ik heb ongeveer een maand terug een "zwart" uitlaatsierstuk besteld in duitsland, ik was incl. verzendkosten 26 euro kwijt.

Het sierstuk heb ik besteld voor een 1.8 z3 (1996), zover ik weet past deze ook op een 1.9.

Ga naar de volgende site , http://www.online-teile.com/bmw/ en voer het originele onderdeelnummer in, voor een zwart sierstuk 82129405005.

succes

Link naar reactie

Ben er bijna zeker van, dat die niet past. Is net iets kleiner. Volgens mij heb ik dat een paar jaar geleden tijdens mijn zoektocht vergeleken met een 1.8 uit 1996.

Daarop hebben wij toen een zwarte voor de 1.8 gekocht en die paste. Maar beslist niet op mijn 1.9.

!00% zeker ben ik niet, maar ik zou de gok niet wagen. Bovendien kom je de zwarte versie af en toe wel tegen. De chrome versie bijna nooit.

Link naar reactie
  • Administrator

Zoals hierboven ook al gesuggereerd: je kunt ook een niet OEM uitlaatsierstuk op je uitlaat laten lassen. Een bedrijf dat dit in Nederland doet is PM Performance, soortgelijke bedrijven heb je in Belgie ongetwijfeld ook.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ben al een hele tijd op zoek naar een uitlaatsierstuk voor mijn Z3 1.9 van 1998.

Weet iemand of dit past?

Deze heb ik gevonden op

http://uitlaatsierstukken.nl/uitlaatsierstuk-universeel.html

uitlaatsierstuk.jpg

Uitlaatsierstuk RVS Ovaal - Passend 44-55mm

Groetjes

José

ik heb zo'n vergelijkbare ovale van een 1 serie gekocht voor mijn Z3 1.9. Idd iets ronder als de orginele.

ik heb deze gekocht bij winparts voor € 28,-.incl.verzendkosten. Binnenwerk er even uitklikken, beetje wringen maar past en staat heel netjes.

http://www.winparts.nl/uitlaat/uitlaatsierstuk/c145/ulter-sport-uitlaatsierstuk-oval-rvs/p238881.html

als je een foto wilt moet je maar een berichtje sturen. ik weet (nog) niet hoe ik deze kan toevoegen in dit bericht.

aangepast door FJ.Jansen
Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ik ga denk ik een low sound einddemper met een sierstuk monteren. Twijfel alleen nog over de low sound einddemper. Ik geloof dat zon demper niet teveel herrie maakt, en toch wel sportief klinkt. Is op een vier cilinder.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.