Ga naar inhoud

Lek onder de wagen ? Z3 1.9l 1998


JGA

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort wat olie (denk ik) onder de wagen.

De olie plek is bijna doorzichtig van kleur diameter van dat plek was ongeveer 3cm dit had ik verleden week opgemerkt.

Gisteren toen ik s ’avonds naar huis wou rijden, keek ik onderaan de wagen en zag dat er een vochtige plek was dit maal veel groter, ongeveer 10cm diameter.

Het is niet ter hoogte van de radiator.

Wat kan dit zijn, is dit motorolie?

Graag goede raad aub.

José

Link naar reactie

Kan natuurlijk alleen maar koelwater of olie zijn :) En een lek kan op nogal wat plaatsen zitten. Een mogelijkheid (die ik zelf heb gehad) is lekkage van de koelwateraansluiting aan de achterzijde (dus schutboord kant) van het motortblok. In de aansluiting zit een o-ring en die was niet meer sluitend.
Mocht dat het euvel zijn, dan kan ik je eventueel wel aan dit onderdeel helpen.

Link naar reactie

Ik zou toch ff goed kijken wat het is voordat je verder rijdt.

Motorolie of koelwater is vervelend, maar voor hetzelfde geld is het remolie, en dan wordt het een ander verhaal.

Link naar reactie

Doorzichtig vloeistof in ieder geval geen motorolie

Vloeistof opvangen en de consistentie checken door tussen duim en wijsvinger te wrijven

Je merkt dan vanzelf of het wat dikker of dunner is en je kunt er aan ruiken

Als je het op kunt vangen en mee nemen naar een garagist kan die je vast wel vertellen wat het nu is.

Goed lampjes in de gaten houden, zolang er niks gaat branden is het minimumniveau nog niet bereikt.

Let echter op, als het remvloeistof is door een klein lekje hierin, en je moet een keer hard trappen met een noodstop.....risico!

Succes, maar komt vast wel goed

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Vandaag dus naar de garage geweest, het probleem lag dus aan de thermostaathuis.

Deze is volledig vervangen (thermostaathuis + thermostaat) en alles proper gekuist.

Nieuw koelvloeistof en alles is weer droog.

20140125_093706.jpg

20140125_094342.jpg

20140125_095042.jpg

José

aangepast door JGA
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.