Ga naar inhoud

Water onder zetel passagier (Z3 1.9 roadster)


JGA

Aanbevolen berichten

He,

Zaterdag ben ik met de wagen naar de carwash geweest, daar heb ik mijn wagen met de hand laten wassen.

Terwijl ze met de hogedrukreiniger de auto aan het afspuiten waren zag ik het water langs de A stijl binnen komen. (vooral aan de kant van de passagier ).

Gisteren heb ik onder de stoel van de bijzit gekeken en zag dat die serieus vochtig waren.

Ik rij met een hard-top, ik heb van alles al gelezen over dit probleem maar geraak er niet uit en weet niet wat ik eerst moet doen.

Zou er iemand dit eens willen bekijken of tips kunnen geven, ik woon in de buurt van Antwerpen, namelijk Sint-Amands aan de Schelde.

Alle tips zijn ook welkom.

Bedankt

José

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Insmeren van de aansluiting van soft- hardtop en auto met een klodder vaseline, als dat niet werkt, overwegen om de 'prop' dicht te kitten. Vaseline zou al voldoende kunnen helpen en scheelt weer veel moeite. Als je toch bezig bent kan je die prop bij de bestuurderskant ook insmeren. Rubbers drogen wel eens uit en verliezen dan flexibiliteit. Ff insmeren en het probleem is hoogstwaarschijnlijk verholpen. Let us know!

aangepast door Guido
Link naar reactie

Kan er iemand vertellen hoe je dit doet, bij mij is het wel met mijn hardtop erop.

waar vind ik dit = daar zit fabrieksaf een soort kit en die droogt door ouderdom uit.

Insmeren van de aansluiting van soft- hardtop en auto met een klodder vaseline, als dat niet werkt, overwegen om de 'prop' dicht te kitten

Zijn er fotos van?

Alvast bedankt

JGA

Link naar reactie

Hardtop of softtop maakt niet uit. Het sluit op het zelfde aan. Hardtop losmaken moet sowieso. Hoe het verder moet, gewoon je vinger (of een doekje) in de vaseline stoppen en dat uitsmeren over de prop.

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/9467-reparatie-lekkage-a-stijl-rubber-de-prop/

hier foto's van het dichtkitten. Insmeren is op het zelfde deel.

Link naar reactie
Gisteren even tijd gemaakt om te zien waar het vocht probleem van komt ( onderkant passagier zetel).

Ik heb de deurpaneel gedemonteerd en er was wat vocht te zien onder de afgekitte bescherming (foam), hier en daar was dit niet goed afgedicht. (bedankt Lucien voor de tip!)
Dit heb ik met Tek7 proper afgewerkt.
Deze morgen ben ik naar mijn werk gereden in Brussel zonder de deurpaneel, en zie momenteel geen vocht meer.

Even later op de avond (gisteren), ben ik met de wagen gaan rijden terwijl het regende en zag geen water meer langs het deurpaneel.
Toen ik thuis kwam begon het heel hard te regenen en zag het water langs beide A stijlen binnen sijpelen. (langs rechts heel veel, heel weinig langs de bestuurders kant).
Gevolg, zetel van de passagier nat, onder de zetel is wel geen vocht meer te bespeuren.

Mijn vraag nu is,
Is er iemand in de buurt die mij zou kunnen helpen om dit probleem op te lossen (liefst zo snel mogelijk, dit moet ook niet gratis gebeuren hoor), de bedoeling is dat ik met de wagen met hard top deze.
Alvast bedankt.
José
aangepast door JGA
Link naar reactie

beste jose je hebt gelijk,en je bent ook geholpen nietwaar.

het is alleen een beetje zo dat niet op alle vragen een antwoord gegeven kan worden en soms heb je iets wat nog niet eerder voorgekomen is.

naar de garage is een valide tip,dus doe daar je voordeel mee.

Link naar reactie

He,

Zoals reeds vermeld ben ik morgen bij Ruud voor de volgende punten:

  1. Controle Hard-Top en SoftTop (ik denk dat de achterruit vervangen moet worden).
  2. Check-up conditie van de wagen.
  3. Probleem met het lek aan de A-Stijl.
  4. Rijgedrag van de wagen verbeteren , indien nodig het nodige vervangen. (M rubbers Draagarmrubbers, remmen en schijven).
  5. Controle raammechanisme, raam gaan heel traag open en dicht.A
  6. Achterruit verwarming (ik denk niet dat dit werkt).
  7. Stoelspeling (bestuurder).
  8. Gasveertjes kofferbak.
  9. Antennevoet rubber vervangen.
  10. Er is één lampje van de verwarming unit die niet werkt.
  11. Trillende rechter spiegel.

Ik hoop dat hij tijd genoeg heeft voor dit, volgens hem wel. :)

Misschien zie ik iemand van de forum daar en kunnen we een babbeltje doen :-)

Tot morgen bij Ruud

Groetjes José

Link naar reactie
  • Administrator

...

Misschien zie ik iemand van de forum daar en kunnen we een babbeltje doen :-)

...

Sterker nog; het lijkt me ronduit onwaarschijnlijk dat je er NIEMAND van het forum ziet op zaterdag ... Ik hoop dat je van koffie houdt. :lol:

Link naar reactie

Een raam bij mij gaat ook dramatisch traag dicht, om soms zelfs op de weg naar beneden te willen stoppen. Maar soms doet die t ook wel weer gewoon normaal. Mooi lijstje, kan je na het bezoek weer helemaal op en top naar huis rijden.

Link naar reactie

He,

zoals reeds gemeld is de lek aan A-Stijl hersteld door RUUD.

Gisteren heb ik de bijrijders stoel verwijderd en even een water test gedaan.

Het water loopt niet meer binnen via de A-Stijl, maar via deze weg , zie foto onderaan.

De foto is niet van mijn wagen maar is gewoon informatief om de plaats aan te duiden.

Water%20Z.png

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.