Ga naar inhoud

Nieuw onderstel, maar welke?


Zetti

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Veloce zei:

Ik rijdt heel graag in m'n Z4 maar Vlissingen-Dokkum is niet echt een heel leuke route.

Hieronder de prijslijst van www.profile.nl  Vierkant uitlijnen.....daar bedoelen ze alle 4 de wielen mee neem ik aan.

 

 

Ja man,uitlijnen , lammert stelt je onderstel af dat is heel wat anders , hij gebruikt de specs als richtlijn en gebruikt zijn ervaring om de boel goed af te stellen (heb ik gelezen) dat is net wat anders.

 

Maar goed ik begrijp je standpunt wel hoor maar de twee zaken zijn niet met elkaar te vergelijken.

Link naar reactie
1 minuut geleden, sandere39 zei:

Ja man,uitlijnen , lammert stelt je onderstel af dat is heel wat anders , hij gebruikt de specs als richtlijn en gebruikt zijn ervaring om de boel goed af te stellen (heb ik gelezen) dat is net wat anders.

 

Maar goed ik begrijp je standpunt wel hoor maar de twee zaken zijn niet met elkaar te vergelijken.

 

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, bij de (meesten) één doen ze het met de spec en de ander heeft er vingertoppen gevoel bij.

Zal het bij mijn BMW specialist http://www.garagedezwart.com/ laten doen, die is ook niet helemaal van gisteren.

Link naar reactie

 

Zie post 18

 

Het gaat om een 3.0 van 2004 met 65 dkm en M onderstel icm de nog originele Sachs  schokbrekers, verder een breedset met 225/255 banden met zgan (2015) Goodyear F1 banden en rondom spoorverbreders voor 10mm en achter 15mm per wiel, en ik heb voor en achter Powerflex (paars) ipv de oem rubbers.

aangepast door Veloce
Link naar reactie

Ik heb zomaar het idee dat met een alleen aan de voorkant extra verlaging van 10 mm en nieuwe schokbrekers hij nog strakker en stabieler zal sturen (( Powerflex (paars) ) ??

En spoor verprutsers wat wil je nog meer !???

En ik weet wel zeker dat hij daarmee "theoretisch" slechter koersvast zal gaan sturen op basis van de geometrie (wielvlucht minder) ! 

Echter als zo'n auto bij 100 km al problemen heeft met koersvastheid laat daar eerst de oorzaak van vaststellen.

En daar na kun je bepalen wat voor specifieke verbeteringen je wild bereiken.

Bocht gedrag ,,koersvastheid , demping hard of comfort enz

 

aangepast door MNZ3M
In compleet
Link naar reactie

Vraag 1) klopt. Die 30mm is ten opzichte van een standaard (niet verlaagd of m-sport) onderstel.

Vraag 2) niet uit eigen ervaring maar ik heb gelezen dat de B12 kit een aardige verbetering is tov m-sport onderstel.

Vraag 3) ja dat is een optie, ik meen dat de rijhoogte dan blijft zoals die nu is.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

En om nog terug te komen op de merken dempers: ik zou in ieder geval ook naar de instelbare Eibach varianten en de KW varianten kijken. Dan kun je nog een beetje experimenteren met wat voor jou goede hoogtes zijn en met wat het effect van verschillende aanpassingen is.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Een B12 is rijd erg fijn!

Niet te stug maar de auto zet zich wel lekker.

Ook zijn de dempers stukken beter dan origineel.

 

Check ook de speling overal goed op en of de draagarm rubbers nog goed zijn.

Uitlijnen bij een Z3 stelt nog niet zoveel voor aangezien je alleen voor de sporing kan verstellen.

 

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.