Ga naar inhoud

De Z3 forum top 5 van lelijkste auto's ooit.

M3tje

Aanbevolen berichten

Ivo das een eindeloos autotje .... M3tje,.... Jij gaat richting een forumban, er zijn grenzen

Wat is er mis met een fiat multipla dan? De enige auto in zijn klasse met. 3 volwaardige zitplaatsen voorin.

Link naar reactie

D'r zijn hele volksstammen die hetzelfde van een z3 coupé vinden :rolleyes:

Als je een qua uiterlijk afwijkende auto maakt zijn de meningen nou eenmaal wat gepolariseerder.

Link naar reactie

Kom, we pakken een paar vormen (driehoekig, rond, vierkant, maakt niet uit). Prop het bij elkaar en we hebben een (soort van) auto

ja idd, die Nissan Puke is er ook 1 om af te branden, dat er mensen zijn die dit zelfs mooi vinden.

Dat bij elkaar proppen is wel doordacht gebeurd. Ik vindt het een geslaagd ontwerp waar alle moderne stijlen (brede heupen/hoge achterlichten etc.) harmonieus in zijn verwerkt tot een leuke, eigenzinnige auto.

Ps heb de Z3 coupe altijd leuk gevonden en hoop er nog eens een te kopen.

Link naar reactie

Wat mij een gruwel is, zijn de huidige modellen van BMW, Audi en middenklasse Volkswagens met hun verchroomde raamomlijsting. Gelukkig zitten er logos op, zodat ik ze kan onderscheiden.

en Guido, vergeet niet : Eagles fly alone, but sheep flock together <_<:lol:

Link naar reactie

Ik heb een Juke als leenwagen gehad toen mijn daily bekrast door een of andere :muur::rant: bij de schadehersteller stond. Door wat minder goede planning bij de schademensen 'mocht' ik uiteindelijk een dikke week in dit innovatieve voertuig rondkruisen :guitar:

Ik heb uit frustratie en verveling m'n Jeremy Clarkson-petje opgezet, hieronder een demonstratie van hoe makkelijk het is een TopGear-review na te doen.

Op de Jeremy-hyperbolen na is dit eerstehands ervaring: een matig in mekaar gezette auto, met een waardeloze ergonomie (zowel voor chauffeur van 1.86m en chauffeuse van 1.65m) en als hoogtepunt de af-fabriek wagenziektegenerator voor bijrijder èn chauffeur...

To the ~!$@#"&% who keyed my car: many thanks for the scratch, mate, and for me having to cope with this automotive insult while it's being fixed!

My review of the Joke (and I'm trying not to mention the 'unique' design):

The 1600cc, 117hp engine delivers no oomph, unless you red-line it. With the Joke weighing in at only 1100-something kg, performance shouldn't be THAT bad. Our 1989 Volvo - with a similar horsepower-to-weight ratio - felt like you were catapulted when you put your foot down compared to this car. There's an upside, though: the little engine is pretty quiet, even when you rev it hard, which you will need to do if you ever want to get from A to B.
Ours had only 17K on the counter, but the engine already sounded rough at times, with an idle speed that dipped into rheumatic shudders every ten seconds, making me believe it was trying to stall every time I stopped at a traffic light.

The steering wheel must be connected to SOMETHING, but I'm still not convinced it's the front wheels of MY car... Steering is far too light, provides no feedback, and it takes ages before anything happens when you turn the wheel. I've got largish hands, but even for my paws some of the on-wheel radio buttons were out of reach.

This wheeled ugly duckling (which will never turn into a swan, mind you!) features a five speed 'box, with more play on the gear lever than some of the 15-20 yr old rust buckets I've driven. Changing gears feels like... Like what? Well, like nothing, actually: as with the steering wheel, it provides no feedback at all about in which position it is, or where it is about to go. After driving it for a while, I understand the lack of a (standard on modern cars) 6th gear: the poor little engine simply doesn't deliver enough output to deal with it!

Suspension is even wobblier than on the wonky Seat Altea XL I once had the privilege to drive as a loaner. Drive over a speed bump, and you'll be enjoying the after-effects for several hundred more meters to come. I didn't dare trying how it holds up in tight corners, I guess it will just burst into tears, succumb and fall over.

It features door mirrors the size of Luxembourg (oops, that IS a design comment, isn't it?), giving your fellow motorists the impression that you wear unisex fleece outfits and own a caravan. Something half their size would be enough to give you all the visual information a driver needs but -don't get me wrong here- still wouldn't save the exterior design.
And on that topic: the rear and side view from the driver's position is fine, but the frontal view is spoilt by the headlight 'warts' on top of the bonnet: they're too big (and ugly, and not waterproof, mine were condensed from the inside) to ignore.

Moving to the interior...
When you turn the key, the rev counter goes up & down all the way. Twice. Why would you want that to happen? The interior already feels cheap, and this ridiculous 'feature' makes you think you're sitting inside something designed by Mattel...
The seats look OK, but give support in all but the right places: my back startet to hurt within minutes. The interior design has a nice feature which ensures that drivers taller than small-sized midgets will injure their left knee on a useless plastic storage box every time they try to operate the clutch. Those midgets, by the way, would need orangutang-length arms or resort to serious tools to reach the window buttons without getting out of their seats. The buttons are deeply hidden in the far front end of the driver's door, even for someone my size it was a bit of a struggle to open a window.

The dials on the dash look pretty much OK, but the two full-colour screens (one for navigation/entertainment, one for airco) in the centre scream "made in a very, very backward part of China"; the icons and images used might be fine on a 13 year old's cell phone, but not in a car that wants to be taken seriously. Did I mention the error messages on the touch screen? There seem to be multiple error messages (with a strong Windows XP look & feel) on top of each other, and you can only get rid of the one on top... Getting rid of all of them requires Windows XP tactics: a 'hard reboot'.
Talking in-car entertainment: the loadspeakers are made from tin cans, and sound like it. I'm starting to understand why Nissan used such a silent engine: the louder you play the stereo, the worse it sounds.

An update after "enjoying" the ride for a few more days: the dash squeeks in sharp corners at sound levels normally reserved for hull breach of soviet submarines. Terrifying the first few times, but checking the rearview confirmed that no substantial parts did fall off. The feature we came to appreciate most is the built-in carsickness generator, which uniquely includes the driver's position: we fortunately didn't have sufficient time to find out whether the nausea was caused by the hideous design and poor ergonomics, or by the underpinnings made from straw mats...

• Like 2
Link naar reactie

De hele test ademt een sfeer uit van iemand die zin heeft deze auto op semi lollige wijze, helemaal af te kraken. (Politiek links georienteerde columnisten zijn daar vaak ook zo grappig in) Ik ga die onzin geen eens helemaal lezen

Heb er geen rijervaring mee, maar vandaag wat objective testen gelezen en daar komt hij niet slechter uit dan andere autos (aziatische kleine SUVS).

Wat betreft de belijning, Chris Bangle heeft een trend gezet met de "vouwen" in het koetswerk.

Sindsdien heeft elke BMW dat en ook de concurrentie begint een nieuw ontwerp met eerst eens een paar scherpe vouwen te tekenen, de rest van de carosserie tekenen ze wel over van de concurrentie.

De Juke heeft ook scherpe vouwen, maar ik vind de achterspatborden heel origineel vormgegeven. Het design van de achterlichten is mooi!

Hier, in een showroom met vnl design meubilair, weten we dat de gemiddelde nederlander dat niet mooi vind en liever op een donkerbruin, eikenhouten bankstel zit (Piet Klerck Waalwijk). Slaap zacht.

Link naar reactie

Waarom openen we niet een topic, mag iedereen zijn lijstje met lelijkste auto' s dumpen?

Eens zien of die juke( wie verzint er zo'n naam) populair is.

Ik nomineer alvast de BIPPER voor de auto met de stomste naam.

Link naar reactie

ssangg yyongg heeft meerder lelijke hokken dus zul je toch moeten specificeren.

De rodius is trouwens ontworpen door de voormalig hoofd van het royal college of art (london). Duidelijk een teken dat auto ontwerper toch een apart vak is.

Link naar reactie

Er is maar 1 lelijk hok en dat is de Ssang Young huppelepup. Zo lelijk, wil de naam niet eens weten...

Olav mol typeerde dit model in de nationale autoshow op BNR als een "rijdende dakkapel", vond ik een hele goeie!!

Link naar reactie

Hierbij dan maar de aftrap naar een hele lange lijst van auto' s die misschien beter nooit gebouwd hadden moeten worden.

Mijn top vijf. De nieuwe VW beetle, de chrysler PT cruiser, fiat multipla, mercedes G, daewoo nexia.

Link naar reactie

eerste 1 serie vind ik wel leuk, de nieuwe een stuk minder !

De nieuwe 1 is van binnen wel helemaal af, maar van buiten had ie wel wat agresiever gemogen.

Hij rijd wel super, ik zit er ook nog over te twijfelen of dat ik er een wil.

Zo'n 114i bv.is wel een echte bugget bmw, als je niks inruilt en hem kaal neemt betaal je geen 25k,.

Maar jij ziet geloof ik liever een Evo met heeeele grote turbo haha.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in