Ga naar inhoud

CHROM LINE of PERLGLANZ


ivodl

Aanbevolen berichten

Ik zoek voor mijn stuur nieuwe spaakafdekkingen aangezien de huidige wat krassen hebben, nu zie ik op de oem lijst dat er 2 verschillende zijn: chrom line of perlglanz. Nu nijg ik er naar om te zeggen dat ik chrom line heb (standaard uitrusting, wagen is van 2003), maar kan iemand me het verschil vertellen?

Het gaat om onderdeel 2: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BT51&mospid=47797&btnr=32_1385&hg=32&fg=35

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik heb standaard ook de chromeline echter laatst deuropeners gekregen in perlglanz deze zijn gladder en voelen steviger aan maar volgens mij zaten er op mijn oude stuur

ook perlglanz afdekkapjes. De mijne waren ook wat beschadigd maar heb toen een :m: stuur gekocht en tot op heden geen moment spijt van ;)

Link naar reactie

Ah, ja, dat "gevoel" begrijp ik wel wat je bedoelt, volgens mij weleens in een andere Z4 gezeten en opgevallen wat het verschil is. Die er nu op zitten zijn glad, ook die op de deur...dat zal het dus wel kunnen zijn. Gelukkig ga ik die ook vervangen dus houd ik er wel rekening mee.

Link naar reactie

Ik vind chrom line mooier, maar veel delen daarvan zijn niet meer te krijgen, met name de deurgreepjes.

Bestaat er wel een pookknop in perlglanz? (net gevonden: ja die bestaat ook ;))

Aangezien die stuurafdekkingen het duurste zijn zou je alles naar perlglanz kunnen ombouwen. Dan ziet alles er iig hetzelfde uit en je kan dan facelift deuropeners nemen die ook perlglanz zijn. Dat is wel weer mooier.

Ik kan me niet voorstellen dat perlglanz nog krasgevoeliger is omdat chrom line heel kwetsbaar is imho.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Zojuist de nieuwe handgrepen binnen via Schmiedman maar helaas, dit zijn de "matte" versies:

51-41-7-042-877
SPANG, HANDGREEP BINNEN LI.

51-41-7-042-878
SPANG, HANDGREEP BINNEN RE.

Weet iemand welke code ik precies moet hebben voor de chromeline?! Als ik in de etk kijk staat er wel dat deze niet leverbaar meer zouden zijn...

Link naar reactie

Ben er ook een tijdje naar op zoek geweest, zowel bij dealers als toeleveringsbedrijven te horen gekregen dat de deurgreepjes niet meer leverbaar zijn in Chromeline. Ook op diverse buitenlandse fora de vraag gesteld met -uiteraard- hetzelfde antwoord. We zullen dus moeten leren leven met beschadigde Chrome line onderdelen of over moeten stappen op Perlglanz... <_< Ik voel weer een modje aankomen... :sCo_chinscratch:

Link naar reactie

Hmm, jammer...ik stuur ze maar terug. Maar even kort door de bocht is Perlglanz de opvolger van Chrome Line? Als ik het goed zie hebben we het dan alleen over de spaken in het stuur, de deurhendels en grepen en de versnellingspook?

Link naar reactie
  • Administrator

Als ik het goed zie hebben we het dan alleen over ...?

en desgewenst de handremhandle, die er met zwart leren onder- en Perlglanz chrome bovenkant is ...

Met name Perglanz deuropeners zijn echt een wereld van verschil ten opzichte van wat je nu hebt.

Link naar reactie

Heb je een link naar welke producten je hiervoor hebt gebruikt? Als ik google op wrappen zie ik voornamelijk zwart matte porches :)

Gewoon wrapfolie van 3M. Kun je overal online (maar ook in de betere verf en hobby winkels) kopen.

Hier een linkje naar een webshop. Heel veel kleuren. Ook het chroom waar je naar op zoek bent. Is echt een eenvoudige maar zeer doeltreffende oplossing. Het materiaal is daarnaast ook nog eens veel krasvaster dan het orgineel.

Als je het goed aanbrengt zie je geen verschil.

http://www.nautasign.com/wrap-decofolie-wrap-en-decofolie/wrap-decofolie/3m-scotchcal-1080-serie-1520mm-per-25-meter

Link naar reactie
  • Administrator

Die handle ja, zodat je uitkomt op dit resultaat:

8535081410_f4bdd2e235_b.jpg

Overigens: ik heb de deurhandles niet vervangen en net als Ruud een M stuur. Ik heb effectief vervangen: deuropeners en handremhandle. Dat laatste ook nog eens alleen omdat ik het leuk vond, de handles omdat die doffe beschadigde meuk me tegenstond ...

Tip: als je toch bezig bent vervang ook even de knopjes van je radio voor de X3 variant met een beschaafd chromen randje . Kost grofweg EUR 15,- maar helpt ook zeker bij het updaten ...

Link naar reactie

Bedankt voor alle reacties! Dat wrappen zie ik niet zo zitten, ik ben daar veel te klungelig in en maak er na een uur ruziëen uit pure frustratie een dikke prop van ben ik bang :)

Ik ga alles nog eens op een rijtje zetten en bestellen! Thanks!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.