Ga naar inhoud

Z3Mrunnner's filmhoekje


Aanbevolen berichten

Ja echt mooi vind ik het ook niet. Wellicht qua styling in de nieuwe corvette of een wilde Lambo, maar niet in een z4.

Ik vind het vakmanschap wat die bekleders vertonen altijd wel fascinerend om te zien.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb het even gelezen, maar ik neem een gedeelte toch wel met een korreltje zout ('graduated from formula racing schools'.... het zijn amerikanen en die liegen en overdrijven er maar op los).

Het is natuurlijk een hele krachtige motor, maar volgens mij schakelt dat ding halverwege terug (dus dct bak). Daardoor krijg je een balanswisseling, en als het gas er maar goed genoeg op blijft verlies je dan heel makkelijk tractie. Waarom dat ding scheef trekt..... misschien een onvoorspelbaar differentieel? Ik weet niet of de nieuwe m4 nog steeds een gerotor platendiff heeft, maar die hebben wel een beetje de naam om soms heel hard te locken. Op zich trekt een auto namelijk niet scheef als je in een rechte lijn tractie verliest door teveel koppel. Dat gebeurt bij mijn z4 ook heel makkelijk (halverwege in de 1 welliswaar), maar een auto hoort stabiel te blijven als de aandrijving goed doordacht is. Wellicht toch verkeerd gestuurd tijdens dat moment. Dan maar terug naar formula racing school....

Dit is dat linkje:

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1075458

Hij heeft het over slechte bandenspanning, en dat er 1,5psi verschil wellicht tussenzat (0,1 bar).... maar dat zijn zulke kleine verschillen, dat een beetje 'graduate of formula racing school' dat toch wel op zou moeten kunnen lossen :lol:

Gewoon een typische amerikaan dus.

Maar kennelijk rijdt de auto nog ok. Dat is wel naar zijn eigen inzicht....

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Die correcties lijken mij ook niet van een ervaren coureur. Met dergelijke ervaring heb je natuurlijk ook crash-ervaring (of bijna crash-ervaring), en ben je bij dit soort momentjes altijd/automatisch op je qui-vive lijkt me (al is tegensturen en remmen in zo'n kort moment heel lastig lijkt me, maar hier lijkt bijna niets te gebeuren)

Maar ja, in amerika lijken ze vaak gewoon alles voor mekaar te krijgen betreffende dit soort acties. Daar krijgen ze ook de gekste dingen stuk.

Maar ik hou het op het terugschakelen van de bak dat de grip verloren gaat en de auto onvoorspelbaar wordt. Misschien had ie net z'n stuur wat scheef staan oid. Zo zet je namelijk ook een drift in: iets insturen, gas los en gelijk gas er weer op.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Als ie het gas erop had gehouden had ie makkelijk kunnen tegensturen. (onkundige rijder met veel teveel vermogen)

De auto wordt gelanceerd en is dan stuurloos.

Rechtsvoor is volgens mij een ophanging afgebroken na de crash.

Chassis is zeker niet meer recht dus totaal los.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.