Ga naar inhoud

Tegen stoep aan uitgegleden (sneeuw)


Vinn

Aanbevolen berichten

  • Administrator

In beginsel niet, afhankelijk van productiedatum, e.d. Niet-M achter schokbreker voor 2.2i, 2.5i en 3.0i hebben hetzelfde serienummer. Kijk de volgende keer meteen even op www.realoem.com. Dan heb je het antwoord meteen te pakken zonder er op te hoeven wachten ... :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Nieuwprijs is hetzelfde en op het plaatje lijken ze hetzelfde, maar ik zou er even heel goed naar (laten) kijken omdat opmerkelijk genoeg reak shocks voor de pre fl modellen en rear shocks voor de fl modellen allebei nog steeds leverbaar zijn (met volkomen andere onderdeelnummers) ... Misschien is er dan toch iets anders aan de fl en de pre fl modellen?

Link naar reactie

Het zal geen kwestie zijn van niet passen, maar wellicht een kwestie van dempingskarakteristiek als er een verschil tussen zit.

Maar het is sowieso een illusie om te denken dat je linker en rechterdemper na 9 jaar nog hetzelfde zouden reageren.

Wat dat betreft zou je het kunnen proberen. Je kan ook aan beide kanten de dempers vervangen. Nieuwe dempers is overigens ook nooit weg aangezien het een slijtageonderdeel is.

Als je je demper heen en weer beweegt, en luchtbelletjes in de olie hoort, dan zijn ze eigenlijk aan vervanging toe ;) (het compressiegas is er dan uit; volgens mij zijn het namelijk gasgevulde dempers)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

btw een schokkertje kost rond de €120 pst,ik zou die dan niet van de sloop halen maar ja ik ben een rare.

ik heb gezien in de etk dat er toch beduiden andere nummers zij voor de verschillende modellen en bouwjaren.

zal mij echt benieuwen of het ook past/goed werkt.

je zou misschien kunnen kijken bij een aftermarket meer,als die voor de verschillende modellen en bouwjaren dezelfde schokkker geven dan heb je kans dat het allemaal wel lukt.

Link naar reactie

mn auto rijdt weer :D

na aardig wat omkosten maargoed.

Nieuw probleem ze hebben de oude onderdelen een beetje roekeloos in mn achterbak neer gegooid nu doet mijn dak het dus niet meer...

Als ik hem open wil doen blijft het onderste lampje branden... Ik zelf denk dat het komt door het ding in mn achterbak om mn ruimte te vergroten want die was zelfs een beetje uit zijn voegen..

Waar zit het ding dat een signaal geeft of die naar boven of beneden staat? heb het geprobeert maar nog steeds het zelfde probleem.

Of kan het misschien een zekering probleem zijn? Als ik op het knopje druk hoor ik geen geluidje niks trouwens.

Ik zelf heb hier enorm van geleerd en ga denk ik ook 2 nieuwe schokbrekers halen....

Link naar reactie

Ja al contackt mee gehad...

Antwoord: wij hebben het er heel rustig en voorzichtig in gedaan en hebben daar voor de rest ook niks gedaan.. (en daar dus ook geen verstand van )

Dusja kan je voor de rest ook niks mee.

En alsof alles lekker mee zit is mn exenon lamp ook nog is dood dus straks even 2 nieuwe lampen halen..

Ik ga vanmiddag of morgen even proberen wat in de link staat of kan iemand me nu al vertellen dat het een andere probleem is omdat het lampje niet knipperd maar blijft branden (die oranje/rode)

Link naar reactie
  • Administrator

Probeer het eens voorzichtig uit zou ik zeggen. Ik zou verwachten dat het proces dan wel begint (anders dan voorheen), maar alsnog tot een halt komt op het punt waar de kap weerstand gaat ondervinden ...

Link naar reactie

Een schakelaar/microswitch in de kofferbak wordt door de bagagetray toch omgeschakeld als je die tray omhoog doet? Dan wil je kap dus niet meer bewegen.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar zo zou het moeten werken/blokkeren.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Klopt Guido, maar soms zet hij de microswitch niet om en dan moet je de tray op en neer bewegen.

Ik had hier te vaak last van en heb de switch gemodificeerd, hierdoor kan je de kap dus dicht doen ook al staat de tray naar boven.

Dat was ook de insteek van de vraag

Link naar reactie

juist, dat begreep ik ff niet.

Het is voor mij eigenlijk ook onduidelijk waarom ze die tray hebben gemaakt; dat scheelt maar iets van 3 cm ofzo?

Ik heb 'm eigenlijk maar 1x omhoog gehad, en dat was om te kijken wat er gebeurde als ik aan die knoppen draaide :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.