Ga naar inhoud

Wat zijn de E89 kinderziektes?


Individual

Aanbevolen berichten

Goed, de E89 is inmiddels zo'n drie jaar te koop. Eventuele kinderziektes zouden nu dus wel bekend moeten zijn.

Kan iemand aangeven wat de kritische punten zijn bij de E89? Waar moet je op letten bij de aanschaf?

En gelden die punten voor alle E89's? Er is nog geen echte facelift geweest, dus ik neem aan dat het model van 2012 niet veel anders in elkaar zit als het model van 2009.

Link naar reactie

Ik weet niet naar welke motorisering je kijkt, maar alles boven de 30i heeft natuurlijk de n54 motor met hpfp (hogedruk brandstofpomp). Daar is in amerika ontzettend veel om te doen. ABC heeft daar genoeg uitzendingen aan gewijd. Vooralsnog lijken de problemen hier mee te vallen (minder in the picture), maar her en der lees je op fora toch dat mensen een nieuwe brandstofpomp nodig hebben (en da's een duur ding). De amerikaanse versies hebben afaik ook dezelfde brandstofpomp als de europese versies.

Als je de 23i overweegt.... daar zit grosso modo dezelfde motor in als de 2,5si (maar dan met iets minder vermogen), dus daar weet je broertje alles van ;)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Sorry G,

Ik vind dit echt een klok, klepel indianen verhaal wat je ergens opgeduikeld hebt,

Tuurlijk.... opgeduikeld....

weet je hoeveel pompen de geest hebben gegeven?

BMW amerika heeft het probleem zelf toegegeven. Maar het zal altijd wel een indianenverhaal blijven als je jezelf dat graag wilt voorhouden

Maar goed, ik ken toevallig wel iemand in nederland waarvan de hpfp vervangen moest worden (welliswaar in een 3 serie). Wellicht had hij meer dan 28k op de teller staan maar dat vind ik nou ook niet echt een benchmark voor betrouwbaarheid. Dat rij ik met mijn daily in een half jaartje.

En dan is er natuurlijk nog het

bij de n54 35i . Hebben ze ook geprobeerd op te lossen met een softwareupdate... en toen weer niet.... en toen gingen ze maar onder garantie (let wel: usa garantie; die is 8 jaar op turbo's(!)) vervangen.

Zal natuurlijk ook wel een klok klepel indianen whatever verhaal zijn wat ontzettend smeuig en aangedikt is.....

Maar hier staat het toch echt zwart op wit:

www.1addicts.com/forums/attachment.php?attachmentid=695559&d=1337793792

Dusss....

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Wat is nou precies je tip naar Jeroen toe dan Guido....

koop het liefst een auto met enigerlei garantie ;). Maar aangezien hij waarschijnlijk voor de 23i gaat heeft hij die 2 specifieke problemen die ik aanstipte per definitie niet..

Maar goed, ik probeer alleen maar problemen die bekend en gedocumenteerd zijn aan te stippen, zodat als men de overweging tot aanschaf heeft men daar op kan letten (evt in de service historie nagaan of dit al verholpen is, of een auto van een specifiek type van een bepaalde datum kopen als dat probleem vanaf dan niet meer plaatsvindt).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik heb mijn E89 amper twee weken geleden dus kan er nog niets van zeggen. Buiten betrouwbaarheid geeft de E89 mij wel een compleet ander gevoel dan de E85's die ik gehad heb. Vooral het interieur is er kwalitatief gezien stukken op vooruit gegaan.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

...2,5si (maar dan met iets minder vermogen), dus daar weet je broertje alles van ;)

In dat geval - en als ik weer bij het aankoopproces betrokken word - komt die 23i er bij Jeroen nooit ;)

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Tot voor een half jaar geleden deed ik dat wel eens, was niet de enige en ook wel een beetje de sfeer toen ik op het forum kwam.

Was nu helemaal niet de bedoeling om op te ruien, maar meer sceptisch bedoeld.

Vond het maar een stelletje klagers, er staat geen enkele opbouwende post in.

Dat ik het gepost heb, is omdat Jeroen omdat ervaringen vroeg, nou die staan er.

Of ze terecht zijn, kan/kon ik niet beoordelen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.