Ga naar inhoud

PlastiDip (DipYourCar)


Mark79

Aanbevolen berichten

Die BMW ziet er wel mooi uit in het wit met zwarte accenten. Ik zag op de website dat één Gallon 70 dollar is en drie Gallons genoeg zijn voor de gehele auto en ze raden er aan om 4 Gallons te gebruiken. Duur zou 3 jaar zijn, met perfecte omstandigheden (zoals goede spuitkunsten en fijne weersomstandigheden). Ze geven het aan als optie om je velgen te beschermen tijdens het winterseizoen.

Link naar reactie

Een kennis van me heeft dit gedaan op zijn dodge viper.. zag er wel geinig uit maar je krijg het echt heel erg moeilijk strak. Hij heeft het echt netjes gespoten, maar was ook meer om te kijken hoe de kleuren stonden op zijn auto. Door de hitte van zijn sidepipes was na 1 middagje circuit de witte verg geel op de plekken waar de uitlaat veel hitte afgaf :clapping: Hij wilde dus het weer verwijderen na een maandje of 2 .. dat heeft hij geweten ook! dat was echt een megaklus!

Duurzaamheid zal wel leuk zijn voor enige tijd, maar dan zou ik toch eerder kiezen voor een mooie wrap denk ik. Wordt ook regelmatig gebruikt voor het spuiten van velgen.

Link naar reactie

Ik ben er zeker van dat het kwetsbaarder is dan Carwrwapping omdat het een rubbercoating is ;-)

Mijn Z heb ik nu ruim 2 jaar met een M2 folie gereden en moet zeggen dat het zich zeer goed houd zowel in een ijskoude winter als in een warme zomer. Ik heb vrijwel geen steenslag beschadigingen op de voorkant , en op een enkel plekje na rondom ziet het geheel er nog erg mooi uit.

En ja als ik het zat ben dat zit mijn Metaillic zwarte lak er nog onbeschadigd onder :)

0001_zps01a0abaf.jpg

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ik heb m'n achterklep handgreep gedaan en kieuwen (zie Gallery).

Was wel twee bussen kwijt voor die 3 kleine deeltjes (a 20 euro, geloof dat je ze ook goedkoper kan krijgen), maar kwam grotendeels door de kieuwen,

die zijn beetje lastig te spuiten. Spuitafstand kan aanvankelijk wel kort worden gehouden om er goed wat op te krijgen,

en dan de volgende lagen wat meer afstand houden om de boel mooi egaal maken. Blijft tot nu toe goed zitten, ook bij 't wassen.

Ik zou velgen ermee spuiten overwegen. Is betaalbaar, werkt denk ik prima, en pluspunt dat 't weer verwijderbaar is.

De hele auto spuiten zou ik niet aan beginnen, kost een bak geld (veel verf nodig en de juiste tools) en of het echt mooi wordt...

aangepast door Mus
Link naar reactie

Ik heb mn winterset ermee gedaan en tot dusver tevreden. Een hoekje bij de wielbout gaten zit wat los en ik had wat meer Plastidip mogen gebruiken. Een leuk, ander gezicht en het is eventueel tijdelijk. Het spul is ruw en maakt dus lastig schoon maar je ziet ook geen vuil.

www.plastidip.nl €11 per fles. Reken op één bus per velg.

img1866e.jpg

Link naar reactie

Heeft er iemand hier al eens de tijd genomen om plastidip op autolak van dichtbij te bekijken? Ik heb het op een velg gezien en daar valt het mee omdat het over kleine oppervlakken gaat maar een hele auto die gecoat is staat vol kleurdiepte verschillen en van dichtbij lijkt het op een sinaasappel schil. Mij is het voor het eerst opgevallen bij de audi A6? die ze blauw coaten op dipyourcar oid. Dat mensen het zelfs overwegen kan ik niet vatten, wrappen lijkt mij de enige logische en juiste keuze. Als je iemand betaald om je auto te spuiten in een cabine etc. laat hem dan direct deftige lak spuiten en als je het zelf doet dan twijfel ik of ik het resultaat wel zou willen zien.

Edit:

Waarom heb ik nog nooit high resolution close-up shots gezien van een plastidip? Met reden denk ik dan.

aangepast door TJ Tom
Link naar reactie
  • Administrator

Mensen zien het vooral als GOEDKOOP alternatief denk ik; autootje vakkundig wrappen is vele malen duurder. Dat de kwaliteit dan beter is, is dus logisch... ;)

Link naar reactie

Bij wrappen denk ik aan doe-het-zelf. Iemand 1600-1800 euro betalen (in België althans) vind ik ook maar dwaas. Genoeg DIY wrap filmpjes gezien, het is zeker niet gemakkelijk maar doenbaar als je me 2 bent. Als je dan echt een goedkoop alternatief zoekt, dan zoek je een vriend die wat tijd te veel heeft en voor 460 euro heb je folie voor een hele auto met marge voor fouten:

http://www.foliencenter24.com/hexis-hx20446-car-wrapping-folie-grau.html

Link naar reactie

Heb je ook veel filmpjes van pottenbakken gezien?

Ik vond een ruitje met mat plastic (anti doorkijk) wrappen (is hetzelfde idee denk ik) al lastig zat om het zonder luchtbellen etc te krijgen. Ik denk dat je er heel erg op verkijkt als je het denkt te kunnen na het zien van een paar filmpjes. Maar ik heb het zelf ook nooit geprobeert op een auto dus zeker weten doe ik niet :)

En het kost natuurlijk tijd, dus daar dient de extra vergoeding natuurlijk ook voor, niet allen de kunst van natuurlijk.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik ben er gewoon van overtuigd dat met genoeg aandacht voor detail en het gebruik van de juiste methode het mogelijk is. En als je luchtbellen hebt bij het aanbrengen van een folie dan is dat meestal omdat je te snel werkt. Als iemand de folie omhoog houd en jij op het gemak cm² voor cm² de folie zonder bellen op je plaatwerk kan aanbrengen zie ik geen probleem. Er is geen kunst voor nodig zoals dat bij sprayen wel het geval is. Ik heb er nog geen ervaring mee maar gezien de staat van mijn lak zal dat niet lang meer duren.

Iets niet proberen omdat het niet gaat, daar kan ik inkomen maar iets niet proberen omdat het moeilijk is... :) In ieder geval, 3M heeft zelf ademende folie waarmee het naar eigen zeggen moeilijk is om belletjes te produceren en waarbij de bellen die wel ontstaan naar verloop van tijd verdwijnen.

En pottenbakken is net zoals sprayen een kunst, andere situatie dus :)

Ik herinner mij nog de blauw gewrapte Subaru en de Mat zwarte BMW 5 serie, beiden zelf gedaan door 2 personen met 0,0 ervaring én op hun eentje.

aangepast door TJ Tom
Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Kwam het topic tegen en dacht post hier even mijn projectje met Plastidip. Ik heb de velgen van mijn 3 touring gedaan, en het effect is erg mooi! Ik vond de 16" EDE velgen niet echt geweldig omdat ze nogal klein leken. Na de zwarte coating lijken ze in ieder geval groter en aangezien het een nogal slanke auto is staat zwart best goed moet ik zeggen.

Als eerste de velgen eraf gehaald en goed schoon gemaakt met een combinatie van Iron-X en normale autoshampoo. Bij de set zat een setje kaarten om de banden af te dekken, ik heb zelf nog een ander dek speelkaarten gepakt voor de andere velg.

318d_rims_1.jpg

Eerst aan de binnenkant de buitenrand een stuk gedaan zodat de inkijk vanaf buiten niet blank is (de velg word verder uiteindelijk toch wel weer zwart door remstof en zo). Vervolgens in meerdere lagen de velgen gespoten met elke keer een minuut of 10 drogen, en zeker niet te dik. De eerste twee keer lijkt het lastig te pakken maar bij laag 3/4/5 komt het effect er vol uit. De foto is na een laag of 3.

318d_rims_2.jpg

Nadat de lagen er goed op zitten de velgen laten drogen, de kaartjes verwijderd en de banden behandeld met Meguiar's Endurance Tire Gel.

318d_rims_4.jpg

Nu de banden er toch af lagen gelijk even het remwerk gepolijst zodat dit weer mooi glanst. Daarna de banden er weer onder gezet, logo's terug geplaatst en het resultaat bekeken!

318d_rims_3.jpg

318d_rims_5.jpg

Ik denk dat ik al met al een uurtje of 3-4 bezig ben geweest, inclusief wat koffiepauzes en rustig aan werken op een zondag. Was goed te doen en kwaliteit van het spul van Plastidip is goed! Zeker aan te raden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.