Ga naar inhoud

Navigatie "helderheid" instellen


ivodl

Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou GuidoK dat is een stap te ver vooruit. Dat moet bekeken worden aan de hand van de data nu in de auto aanwezig. Daarom zou ik ook graag die file al vast in willen zien. Soms is de aanduiding zo onduidelijk (duits) dat ik dan zoek door te googlen Ik heb zelf allerhande aanpassingen in de software gedaan bijvoorbeeld kap open/dicht met afstandsbediening; dagrijlicht automatisch aan/uit. Alarmlichten knipperen bij openen/sluiten.

Ik stel dus niet op voorhand dat het kan, maar is zeker het onderzoeken waard. Komt nog bij dat de modules niet in elke ZZZ/Z gelijk zijn.

In mijn radio module (RAD; zie hieronder voor de inhoud) is een aantal zaken in te stellen; de module voor mijn navigatie (klein schermpje) is de "GT"-module.

Ik weet dus op voorhand niet wat in de module staat van een navigatie systeem met zo een groot scherm. In mijn radio-module kan je zo te zien de "KEY MEMORY RADIO" op "aktiv" zetten. Nou weet ik zo niet wat er voor de sleutel zoal te programmeren is, maar een vaste zender zal daar zeker bij horen bijvoorbeeld??

Zoeken dus; waarbij mijn uitgangsgedachte is, dat in de software de startinstelling geregeld is en dat je die daarna handmatig via het dashboard wel kunt verstellen, maar bij contact uit/aan gaat ie weer terug naar de standaard instelling.

GuidoK, als ik het goed heb, dan heb jij ook zo'n mooi groot nav. systeem in je ZZZZ. Als je de module uitleest die daarbij hoort, dan wil ik wel wat uitzoekwerk voor je doen.

RAD:

TP_MINIMAL_VOLUME
wert_09
GAL
wert_05
KEY_MEMORY_RADIO
nicht_aktiv
REG
wert_04
LAENDERVARIANTE_RADIO
ece
PTY_TABELLE
ece
TP_FUNKTION
tp
RDS-AF_SWITCHING
rds_on/af_auto
DSP_CDC_DIGITALLTG
wert_00
AUX_IN
kein_aux
TV_SYSTEM
wert_01

Link naar reactie

Ik zou hem voor je kunnen uitlezen verwacht ik. (geen garantie). Maar dat past me de eerste weken niet en jij zou er dan zo'n 150 km (retour) voor over moeten hebben. Het mooiste zou zijn als ik die uitgelezen informatie op voorhand in kan zien, zodat volstaan kan worden met het al dan niet aanpassen de modules. Maar ja dan zou je iemand in de buurt moeten hebben die je auto kan uitlezen.

Bedankt voor je aanbod Horus :thumbup:

Ik heb er best een ritje Zwolle voor over hoor, ook benieuwd naar wat OBD mods e.d.

Hoe handig ben je ermee en zit er een risico aan? Gaat alles via de OBD poort of ook een aantal wijzigingen via de navigatiecomputer?

Ik heb zelf zo niks om het een en ander mee uit te lezen. Ken wel wat mensen in de autowereld maar die wonen ook niet om de hoek en bedrijfsjes in de buurt zal ik echt moeten weten wat ik ze allemaal moet vragen om uit te lezen en hoe men dit vervolgens voor jou moet bewaren.

Link naar reactie

Ik kan via de kabel / OBD poort in je auto de modules lezen. Ik zou als eerste alle originele modules uitlezen en die saven, zodat er altijd een backup is. Daarna a.d.h.v. je wensen de module aanpassen; dat gaat op de pc en de aangepaste module-software wordt daarna in je auto aangepast.

Ik vroeg je om je modules te laten uitlezen, zodat die al op voorhand beschikbaar zijn om te bestuderen. Maar als dat niet lukt, dan gaan we daar samen voor zitten. Dat 'uitdokteren' (regels in de software voor zever niet direct duidelijk via Google opzoeken) vergt echter meer tijd.

Ik zie je PM wel verschijnen dan spreken we af.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.