Ga naar inhoud

Navigatie "helderheid" instellen


ivodl

Aanbevolen berichten

Altijd als ik mijn auto/navigatie 'start' dan staat de helderheid standaard op de helft ingesteld en als ik 'em daarna aanpas naar het hoogste niveau dan is 'tie dat de keer daarop weer "vergeten". Zijn er mensen voor wie dit een bekend probleem is? Volgens mij mis ik namelijk ook wat info als ik de radio aan heb staan, ik heb weleens begrepen dat ik hier wat meer regels tekst zou moeten kunnen zien...

aangepast door ivodl
Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jammer van die helderheid, maar goed, het is natuurlijk al een wat oud systeem en we doen het er maar mee ;) Voor wat betreft de radio, er loopt wel info door het scherm, (waar nu de tekst 3fm staat) en de flitspaal info enzo bij q of 538 maar dan nog heb ik een groot zwart deel over...

Link naar reactie
  • Administrator

Misschien in het geheime menu?

Ps mijn helderheid blijft gewoon op het ingestelde niveau staan

aangepast door Ruud_19
Link naar reactie

In dat menu kan ik niets vinden, het enige echt nuttige wat je daar vind is volgens mij perspectief instellen.

Nb: zie nu pas je filmpje inladen, zie daar toch meer langskomen dan ik in eerste instantie dacht te zien in mijn menu dus zal nog een keer kijken, thanks!

aangepast door ivodl
Link naar reactie

er is zelfs nog een geheimer menu (zoek eens op stereo temmen) maar ook daar kun je aan de weergave in het zwarte vlak niets doen.

koop een cp600 en je leest daar titel en artiest info.http://cp600bmw.rentier.nl/

aangepast door sandere39
Link naar reactie

en bedien je dat dan via de knoppen van de auto?

bij de cp iig wel.

vanaf het stuur doorklikken of terug.

op het dash door de mappen heen zoeken,het mooiste zou zijn als je een lijst zou kunnen doorscrollen maar ja je kunt (nog) niet alles hebben he.

ik heb alle muziek nu op alfabet in 5 mappen gezet en dan zoekt wel makkelijker als je een bepaald nummer van een bepaalde artiest zoekt.

Link naar reactie

Het gaat om dit systeem: http://support.apple.com/kb/TA27749

Je kunt dan 6 playlisten aanmaken op je ipod die dan respectievelijk de 6 cd's in de wisselaar voorstellen. Die playlisten kun je dan volzetten met wat je maar wilt en de bediening is dus net als wanneer er een cd in zou zitten (dus met de knoppen inderdaad). Nadeel is dus wel dat je geen id3 info hebt. Het grote voordeel vind ik dat ik de playlists zo eens in de zoveel tijd even bijwerk op itunes, 2 tellen de ipod eraan en ik kan weer even vooruit.

aangepast door ivodl
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator

Heeft iemand eigenlijk ooit al eens een oplossing gevonden voor het niet onthouedn van de helderheid setting? Ik las op het Duiste forum dat vervangen van de monitor het probleem zou verhelpen, maar niet iedereen lijkt het daar over eens. Dat vind ik sowieso wat prijzig voor zo'n onbetekenend probleem.

Iemand bijvoorbeeld wel eens gekeken wat het effect van het vervangen van de headunit is?

Link naar reactie
  • Administrator

^Die heeft weer hele andere problemen, zoals dat er de spiegels van een zilverkleurige opzitten ... Beetje slordig hoor. :P

Maar als iemand nog een oplossing weet; ik kan er nu makkelijk iets mee omdat ik de ventilatieroosters er toch nog uit heb liggen.

Link naar reactie

De helderheid settings: herkenbaar probleem, zij het dat het -bij mij althans- met vertraging werkt. :wacko:

Als de auto een paar dagen stil gestaan heeft gaat bij aanzetten van het contact het beeld gedimd, na ongeveer een minuut gaat het systeem naar de vooraf ingestelde helderheid en blijft daar dan op staan, ook wanneer na een tussenstop het contact aan gaat is alles weer op volle sterkte. Staat ie weer een dag of zo stil begint het gedoe van voren af aan. Heb besloten dat ik er maar mee leer leven. :sFun_whistle:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

The Mud,

Gegeven: de helderheid kan wel versteld worden, maar gaat na uitschakelen contact weer naar de 'standaard' instelling.

Radio evenzo, alsmede niet alle gewenste informatie is zichtbaar.

Ik zou de modules (electronica) voor de radio en de navigatie (naar ik verwacht 2 aparte modules) wel eens willen zien. Zie je een mogelijkheid om die uit te (laten) lezen. Als je ze hebt wil ik ze wel eens 'bestuderen'. Ik verwacht nl. dat je daar je wensen kunt realiseren

Om je een voorbeeld te geven: in mijn ZZZZ (2004) heb ik navigatie met zo'n klein schermpje. In de module vond ik een mogelijkheid om de 'afstand tot' op 'activ' te zetten. Zodra ik nu een kruising o.i.d. nader <300 meter, dan komt die informatie op de boordcomputer (daar waar bijv. ook de buitentemp./verbruik ed. kan staan) automatisch in zicht en past zich aan naar mate ik de kruising nader. Dat is wel makkelijk, want met een beetje fel licht kan ik het kleine schermpje van de radio/navigatie amper lezen (of dat ligt aan mijn ogen..)

Een andere optie, maar lijkt me voor deze wensen niet zo voor de hand te liggen, is de sleutelprogrammering. Ik verwacht niet dat deze opties via sleutelpramming te 'raken' zijn.

Als je de bestandjes van de modules hebt, laat maar weten.

Link naar reactie

Ik zou hem voor je kunnen uitlezen verwacht ik. (geen garantie). Maar dat past me de eerste weken niet en jij zou er dan zo'n 150 km (retour) voor over moeten hebben. Het mooiste zou zijn als ik die uitgelezen informatie op voorhand in kan zien, zodat volstaan kan worden met het al dan niet aanpassen de modules. Maar ja dan zou je iemand in de buurt moeten hebben die je auto kan uitlezen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.