Ga naar inhoud

bmw zagato...


Aanbevolen berichten

Holy moly. Dat wordt nóg harder doorsparen.... In het zwart moet ie vast mooier zijn. En als roadster kun je er ongetwijfeld meer van genieten. Maar jeetje wat een mooie bak.

Link naar reactie

Beetje mixed feelings.

Zagato ontwerpen lijken vaak wel het beste te passen bij alfa's en aston's.

Natuurlijk best te pruimen en niet te vergelijken met totale mislukkelingen als de c12 zagato (of 575 zagato), maar het kan beter imho.

Link naar reactie

Die zetjes in de 'nieren' zijn toch briljant... alleen daarom al is het een superdesign!

Dat is idd leuk gevonden. Maar kan op den duur ook gaan vervelen. Soort van overgedesigned zeg maar. Ik heb liever functie boven vorm. (niet dat de zetjes me storen oid, maar met weglaten was ie net zo mooi geweest imho)

Maar goed, zoveel mensen zoveel smaken natuurlijk.

Link naar reactie

Ach ja, je hoeft het niet altijd geweldig te vinden alleen omdat er BMW opstaat. Er had ook een Alfa embleem op kunnen zitten...Overigens kregen wij een uitnodiging om de introduktie van

bmwserie6grancoupe04.jpg

mee te maken. Voordeel van een 6 denk ik. Vind hem overigens :wub:

Link naar reactie

Ow jaaaaa

http://mobiel.nu.nl/...agato-Coup.html

AMSTERDAM - BMW pakt flink uit op het Concours dElegance Villa dEste met een heuse one-off. Het merk heeft voor deze Zagato Coupé de hulp van Zagato ingeroepen.

De BMW Zagato Coupé is gebaseerd op de BMW Z4 sDrive35is. De auto is een ‘Vmax concept’, een auto die door allerlei aerodynamische aanpassingen een zo hoog mogelijke topsnelheid heeft.

Tegelijkertijd is de auto straatlegaal en voldoet dus ook aan alle veiligheidseisen.Alleen de grille laat al zien dat deze coupé iets speciaals is: deze zit vol met Zagato-logo’s.

In de lange motorkap bevinden zich twee luchtinlaten en het dak heeft met z’n ‘Double Bouble’ het typische Zagato-signatuur. Oorspronkelijk stamt het idee van dit dak uit de luchtvaart, het maakt het makkelijker om plaats te nemen met een helm op. Achter de voorste wielkasten zitten Zagato-logo’s.

Luxe materialen

De Zagato Coupé staat op 19-inch lichtmetaal met vijf spaken. De one-off is in de kleur ‘Rosso Vivace’ gelakt, lak die naar gelang de stand van de zon van kleur verandert. Het spectrum reikt van zwart tot felrood.

Binnenin hebben de ontwerpers zich uitgeleefd met luxe materialen. Om duidelijk te maken dat dit een bijzondere creatie is, heeft Zagato een ‘Z’ in de hoofdsteunen gestikt.

Prestatiecijfers

De auto mag dan een ‘Vmax concept’ zijn, opvallend genoeg geeft BMW geen prestatiecijfers vrij. Aangezien de donorauto een Z4 sDrive35 met 3,0-liter met twee turbo’s en 340 pk onder de kap is, kunnen we er vanuit gaan dat het met het prestatieniveau wel goed zit.

BMW heeft zojuist het doek van de auto getrokken bij het Concours d’Elegance Villa d’Este. Het betreft zoals gezegd een one-off, dus productieplannen zijn er niet.

80367579.jpg

93812135.jpg

88253465.jpg

72795733.jpg

aangepast door Sjonnie Kroket
Foto's en tekst toegevoegd
Link naar reactie
  • Administrator

Als ze ook voor de Z3 beschikbaar zijn zou ik ze meteen nemen ;-)

De Beertjes willen hem alleen in hoog verchroomd waarschijnlijk :lol:

@Nadia: jij bent toch niet van de coupes? Of is het alleen omdat deze vogelpoep veilig is? :hypocritesmiley:

Link naar reactie
Gast gsusivo

Toen BMW enkele jaren geleden met het innovatieve ontwerp van Chris Bangle op de 7 en later op 5 kwam reageerde iedereen ook zo. Inmiddels is het gemeengoed bij BMW en kijken we er niet meer van op!

Link naar reactie
  • Administrator

Ik vind die kont persoonlijk niets, die kennen we inmiddels van de AM's en de AR's.

Maar tot de A-stijl....... :wub:

(daarna moet sowieso het dak er gewoon af)

Link naar reactie
  • Administrator

Een Zagato zonder dak kan wel degelijk, zie de Alfa RZ. Die vond ik persoonlijk ook mooier dan de SZ en met hoge kont

Link naar reactie
  • Administrator

dumpen van alleen een link is nogal magertjes

Oeps dat was niet aan mij gericht :)

Klopt maar ik moest weg en ben net terug maar wou het jullie niet onthouden

vind hem wel wat hebben en ja idd wat Alfa trekjes maar ja wat wil je met Zagato

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.