Ga naar inhoud

Helft speakers werkt nog na nieuwe radio


Aanbevolen berichten

Heel simpel, als je een ohm meter hebt o.i.d. en je kunt draden doormeten, dan gewoon vanaf de originele BMW stekker van de radio de draden doormeten naar de speakers.

dan weet je zeker dat deze verbindingen lopen zoals ze horen te lopen. Verder de spanningen meten op het blok, of deze kloppen volgens de PDF.

Is de ISO verloop nieuw en wel de juiste, aangezien de originele radio het nog prima doet op alle speakers?

Link naar reactie

Nou het wordt een gebed zonder einde! Ik kan echt helemaal geen versterker ontdekken in de auto. Heb wel twee luidsprekers in kickpaneel, twee tweaters per deur en een achter elke hoofdsteun achter mijn stoel. Sluit ik een nw radio aan dat heb ik wel overal gelluid uit, ( vreemd eerst was het nog maar aan een kant?? ) maar niet voor lang, krijg een failure melding op mijn radio, en dan valt er 1 kant weg. Het lijkt een impedantie probleem te zijn, meet ( impedantie ) ook geen speakers voor de achterzijde in het BMW connector blokje. Je zou zeggen die worden dus door verstreker aangestuurd.

Geschakelde plus doorverbinden met de draad in het blokje helpt ook niets. Geef het op en de vele tips ( uiteraard wel bedankt ) geven geen oplossing.

Hoe het geheel wel kortstondig ( varieert tussen 1 en 30 minuten ) kan spelen over alle luidsprekers!! is mij echt een raadsel.

Complete bekabeling opnieuw aanbrengen van speakers naar radio lijkt enige optie helaas.

Link naar reactie

Yep,

Cor spreekt wijze doormetertjes. Even een paar dagen niets er aan doen, dan diep adem halen een paar forse kniebuigingen en kabeltje voor kabeltje doormeten vanaf het blok, of het isoblok. Elk kabeltje dat weerstand geeft keurig labelen en geduldig doorgaan. Denk er om dat het zo'n puinhoop kan zijn dat als je denkt dat een draad nergens eindigt, het toch zo kan zijn dat ook die draad in verbinding staat met een contactpunt waar je al eerder weerstand op een andere kabel hebt gemeten. Maak een schematische tekening van hoe alles loopt. Dan moet je er uit komen.

Het is een k*tklus, maar met geduld kom je er. Want geloof me, 'even' nieuwe kabels trekken is ook geen walk in the park.

Als troost: ik heb een dynamo-toon op m'n audio-installatie en moet binnenkort ook alles kabeltje-voor-kabeltje nalopen om het eruit te krijgen....

Hou vol!

Link naar reactie

Bedankt voor de tips, ik ga er van het weekend mee aan de slag. Anders zou ik het ook niet weten.

De radio geeft gewoon 'failure' aan en vanaf dat moment gooit ie er een willekeurig kanaal uit (achterspeakers blijven sowieso altijd werken). Van de week ook alle bekleding uit de kofferbak gehaald, maar écht geen versterker kunnen localiseren.

Kan het iets te maken hebben dat de speakers die er eerst in zaten 8 ohm waren en nu 4 ohm? De radio is ook 4 ohm.

Link naar reactie

pffff storing lijkt opgelost. Na alles te hebben gemeten, speurtocht naar versterker, scheidingsfilter en de vreemde uitval na verloop van tijd, is de oplossing waarschijnlijk gevonden.....het scheidingsfilter is niet het probleem, de impedantie ook niet, er zit echt geen versterker in ( heb je alleen in geval van sub en anders zeker niet volgens de kenner ) het blijkt dat de standaard voedingskabel van de BMW wel 12 volt maar te weinig ampere voor de 4 x 52 watt Sonyl levert. Rechtstreekse stroomkabel naar de accu en de storing heb ik vandaag na diverse ritten niet meer gehad. Deze tip heb ik van "Roodkapje" en het werkt dus vooralsnog.

Link naar reactie

Ach ja, feitelijk moeten we ook niets willen beantwoorden op dit forum. Gewoon alle vragen direct doorsturen naar Roodkapje. Is de beste oplossing!!

Geniet van je muziek!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.