Ga naar inhoud

Remschijven-Remmen


Aanbevolen berichten

Mijn remschijven (vooral achter) zijn echt geroest. Dat geeft niet echt een mooi zicht met mijn velgen.

Ik kan nu gelijk gek gaan schuren en verven aan die schijven. Maar dat schiet ook niet meer op denk ik.

Nu ben ik de eerste om OEM onderdelen te plaatsen.

Maar ik had eventueel ook iets van gegroefde schijven in gedachte.

Uiteindelijk, als alles geplaatst is moet ik er ook niet meer over nadenken.

Is het setje zoals op foto wat?

Het OEM nummer ter vergelijking klopt in ieder geval.

Ik moet nu ook geen circuit remmen hebben.

De vraag is eigenlijk ... zulk alternatief of toch gewoon alles OEM?

Of iets anders?

Thanks

brembon.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

men zegt wel dat gegroefde schijven voor meer blokslijtage zorgen.

Ook kunnen andere blokken bijvoorbeeld meer stof geven zodat je velgen vaker smerig zijn (maar je remmen kunnen ook meer 'bite' krijgen, of juist wat minder)

Enfin, als je hetzelfde koopt als wat je nu hebt, dan weet je wat je kan verwachten ;)

Maar je kan ook dit proberen; de prijs is ook alweer niet onoverkomelijk als je het niet zo denderend vindt (ik denk dat de verschillen klein zijn overigens)

Link naar reactie

Ik heb nu zwarte ATE remblokken en heb gemerkt dat die erg 'stoffig' zijn. Dus veel zwarte velgen. ABE heeft ook andere soorten die daar beter in zijn. Misschien waard om even uit te zoeken. Gegroefde schijven voeren de warmte en water beter af. Dus dat zou een voordeel kunnen zijn. En ik denk dat je bij Brembo in principe niets fout doet. En voor die prijs kun je wel een jaartje 'experimenteren' nietwaar?

Link naar reactie

Bedankt voor de reactie's tot hiertoe.

Ik zou het gegroefde gedeelte eerder opteren voor het uitzicht.

Het is toch een iets andere 'look'.

Maar omdat ik niet van piepende remmen hou, en veel meer remstof wil afkuisen opteer ik maar voor de zekerheid.

OEM dus :cool2:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Ik gebruik ook andere remmen dan standaard, niet zozeer vanwege de looks (die mogen er ook zijn) maar omdat de originele schijven circuitgebruik niet zo tof vinden.

Ik heb schijven van Sandtler, deze zijn van een hardere soort staal en de prijs valt best mee. Op de vooras heb ik Typ S schijven en op de achteras Typ X.

typ_S.jpgtyp_X.jpg

Daarbij gebruik ik Ferodo DS2500 remblokken. Deze kunnen de hoge temperaturen van circuitgebruik beter aan en hebben als prettige bijkomstigheid dat ze veel minder remstof geven dan de OEM blokjes :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Brembo max is nix mis mee rij er zelf al een paar jaartjes mee , remblokken EBC red stuff prima combinatie.

Ben zelf nogal een stevige rijder (2.8) blijft remmen geen fading, beter dan orgineel is mijn opinie.

Groet,

Tom

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Waar zou ik de eventuele OEM remschijven kunnen krijgen?

Groeten

Bij de BMW dealer.

Technisch gezien bestaan er geen OEM schijven voor bmw's, aangezien bmw z'n eigen schijven maakt (in Berlijn), en OEM inhoud dat dit een externe leverancier is tbv de merkleverancier. (maar dat ter zijde ;))

Link naar reactie

Helemaal niets :lol:

ATE is een goede fabrikant, maar als ik die prijs zo zie is die denk ik even hoog als een normale bmw schijf.

Ik weet niet waarom je andere schijven wilt, maar als je er tevreden over bent en ze alleen versleten zijn, zou ik gewoon origineel bmw spul nemen (nieuwe blokken èn schijven). Grootste kans dat het niet gaat piepen of snel kromtrekken, overdadig stof gaat produceren of wat dan ook.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.