Ga naar inhoud

Nieuwe performance band op de markt, Vredestein Ultrac Vorti, iemand ervaring mee?


JJV

Aanbevolen berichten

Gisteren bij RTL autowereld de intro gezien en was qua performance en design erg onder de indruk, voor en achterband hebben een ander profiel. Logisch zou je zeggen, hebben een heel andere functie (naast het op de weg houden van je auto ;) ) maar nog niet eerder gezien.

Ben benieuwd wie hier als eerste mee gaat rijden en zou heel graag de ervaringen willen weten!

Vredestein Ultrac Vorti: Ultimate High Performance-band

Nieuwe Vredestein Ultrac Vorti is dé zomerband in het absolute A-segment

Op 26 en 27 maart 2012 introduceert Apollo Vredestein in Boedapest de Ultrac Vorti: een Ultra High Performance-zomerband. Dankzij het strakke design van het Italiaanse designhuis Giugiaro heeft deze band een uiterst sportieve en unieke uitstraling. Naast een clean uiterlijk, blinkt de band uit in grip, handling en remgedrag op zowel droog als nat wegdek. Bovendien is de Ultrac Vorti voorzien van snelheidscodering (Y) en daarmee geschikt voor snelheden boven 300 km/u. Hiermee sluit de band perfect aan op de praktische en uiterlijke eisen van bestuurders van de meest sportieve en geavanceerde wagens.

Vredestein Premium Styling: samenwerking met vooraanstaande partners

De Vredestein Ultrac Vorti is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen Vredestein en enkele gerenommeerde partners in de auto-industrie. Zo is het profiel van de Ultrac Vorti ontwikkeld in samenwerking met het Italiaanse designhuis Giugiaro. Al 15 jaar is Giugiaro nauw betrokken bij de ontwikkeling van Vredestein-banden zoals de Ultrac Cento en Ultrac Sessanta, die beide in de afgelopen jaren meerdere zeer goede testresultaten behaalden. Ook de naam van de Ultrac Vorti is een creatie van Giugiaro en is afgeleid van Vortex, de krachtige luchtstroom die onder andere ontstaat bij het opstijgen van een helikopter. Deze term staat niet alleen synoniem voor de enorme snelheden en krachten die de Ultrac Vorti aankan, de uiteinden van de helikopterwieken komen ook daadwerkelijk in het loopvlak terug.

Ook de contacten met premium autostylers zoals Carlsson, Arden en Lumma waren zeer waardevol voor de ontwikkeling van de Ultrac Vorti. Aangezien in het Ultra High Performance-segment het uiterste van een band wordt verwacht, is de band zo ontwikkeld dat deze zelfs in extreme situaties goed presteert. Door de jarenlange ervaring van Apollo Vredestein en de samenwerking met deze premium autostylers is het Apollo Vredestein gelukt de meest vooruitstrevende technologie, design en de beroemde Apollo Vredestein-veiligheidsaspecten te verenigen in de Ultrac Vorti.

Design en vernuft gecombineerd

Of je nu naar het loopvlak of de zijkant kijkt, de Ultrac Vorti getuigt van sportiviteit, stijl en innovatie. Het prachtige design is gecombineerd met vernuftige, technische details. Zo hebben de buitenste wanden van twee langsgroeven een dubbele hoek waarvan één van 45°. Dit zorgt voor meer blokstabiliteit in dwarsrichting waardoor de zijdelingse krachten in bochten beter worden opgevangen.

Ook is er een hoek van 10° in de dwarsgroeven aangebracht, die zorgt voor het gelijkmatig afrollen van de band. Bovendien wordt hiermee onregelmatige slijtage voorkomen en is het geluidsniveau van de band laag. Speciale pijlpunten in het loopvlak dragen eraan bij dat de band altijd zuiver rechtuit spoort.

Geoptimaliseerd voor montage op voor- of achteras

Veel sportieve auto's hebben in verband met het hoge vermogen verschillende bandenmaten op de voor- en achteras. Speciaal hiervoor heeft de Ultrac Vorti een aangepast profiel en afgestemde constructie voor maten die alleen op de achteras toegepast worden. Aangezien de voorbanden bij nat wegdek het grootste deel van het water afvoeren, is de nadruk bij de achterbanden gelegd op grip en stabiliteit. Zo is de airratio gereduceerd en voel je door een aangepaste gordelhoek dat de band een hoog controleerbaar gripniveau heeft. De band is daardoor extra veilig en berekenbaar.

4-radii-contour

In tegenstelling tot de gebruikelijke 3-radii-contour, beschikt de Ultrac Vorti over een 4-radii-contour. Deze vernieuwde bandcontour zorgt voor een groter contactoppervlak met het wegdek en een gelijkmatige vlaktedrukverdeling. Tijdens het rijden in bochten wordt de buitenschouder van de band het zwaarst belast waardoor de footprint en de vlaktedrukverdeling veranderen. De nieuwe contour zorgt voor een vloeiende overgang tijdens het bochtenwerk. Ook is de band voorzien van een asymmetrisch profiel. Hierdoor heeft de buitenschouder meer contact met de weg bij manoeuvres naar links en rechts en kan een grotere dwarskracht worden opgebouwd, wat een positief effect op de handling heeft.

Lage geluidsproductie

De Ultrac Vorti heeft een uitgekiende, asymmetrische verdeling van de profielblokken in de schouders van de band. Samen met een geoptimaliseerde hoek van de schouderdwarsgroeven wordt hiermee de geluidsproductie van de Ultrac Vorti tijdens het rijden geminimaliseerd. De blokken op de binnen- en buitenschouder van de band zijn ten opzichte van elkaar verschoven, om versterking van geluid te voorkomen. Hierdoor is de band nog stiller, niet alleen als de band nieuw is, maar gedurende zijn gehele levensduur.

Matenpakket Vredestein Ultrac Vorti

Voor- en achtermaten

225 / 40 ZR 18 92 (Y) XL 235 / 40 ZR 19 96 (Y) XL 235 / 35 ZR 19 91 (Y) XL 255 / 35 ZR 19 96 (Y) XL 245 / 35 ZR 20 95 (Y) XL 255 / 35 ZR 20 97 (Y) XL

Achtermaten 285 / 30 ZR 19 98 (Y) XL 275 / 35 ZR 20 102 (Y) XL 275 / 30 ZR 20 97 (Y) XL 285 / 35 ZR 20 104 (Y) XL 295 / 30 ZR 20 101 (Y) XL

Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Lijkt wel een reclametekst van Vredestein! :book:

Helaas vallen onze Z-tjes niet in het absolute A-segment waar deze banden voor bedoeld zijn. Dat wordt nog even doorsparen ben ik bang om de juiste auto bij deze banden te kunnen kopen. :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Buiten vredestein om klink ultrac vorti's wel weer uitdagend, maar elke keer probeerd vredestein het weer met een nieuwe bekende disigner (naam) waarom zou een marktleider als b.v michelin dit niet doen ? ik weet het antwoord al omdat het niet nodig is ;)

Mijn ervaring vredestein op een Bmw die ook daadwerkelijk gebruikt wordt als bmw ( lees stuurauto ) komt deze band helaas te kort.

Moraal van het verhaal, wat marketing allemaal teweeg kan brengen :clown:

Het valt niet mee om het wiel opnieuw uit te vinden, aan vele producten kan je het ondervinden, een vernieuwing is per defenitie niet altijd een verbetering ;)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Had Redzed deze bandjes ook niet achter? :lol:

Nee daar konden geen hapjes meer uit.

Het staaldraad was het enige nog wat je kon zien al het rubber was verdwenen !! :blink:

aangepast door Ferry76
Link naar reactie

Als ik gratis nieuwe banden krijg hoor je mij niet klagen. De grip is goed, de banden zijn betaalbaar. Een goede prijs/kwaliteit ratio. Geen keihard rubber en sidewalls als een Bridgestone Potenza Runflat :sSic_sick: Daardoor is er de auto gemakkelijk te besturen op/tegen de limit. Michelin Pilot Sports zijn beter maar daar is de prijs ook naar :sHa_biggrin:

aangepast door glnk
Link naar reactie

Wat een pech met deze mogelijke maandagmorgen banden, hoop dat je keurig twee nieuwe krijgt en hou ons op de hoogte.

Ik heb nog niet erg veel km's gereden maar zal ze in de gaten houden en problemen hier uiteraard snel delen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.