Ga naar inhoud

Het vervolg, ZZZ uit de winterstalling en weer als nieuw


HOFFR02

Aanbevolen berichten

Beste mede forum genoten,

Zoals beloofd in het topic http://www.z3forum.n...-middenconsole/ zou ik het vervolg van het verfraaien van de middenconsole nog verder uitwerken. Echter is het een beetje uit de hand gelopen en zij er nog wat meer zaken aangepakt in de winter periode. Even alles op een rij;

1; hoe het was, een kale ZZZ.

img1530kn.jpg

2: Zoals al vermeld de middenconsole, chroomringen aangebracht en chroomlijsten op de schakelaars en natuurlijk de startknop. Ook de verlichting van de boordcomputer aangepast zodat deze niet verzwakt als de verlichting wordt gevoerd.

img1634aw.jpg

3; Deurbekleding en vloerbedekking gereinigd met reinigingsschuim voor bekleding en de deurpanelen weer geverfd.

img1631d.jpg

img1630qe.jpg

4; Het stuur met slijtageplekken gevuld met lederreparatie en opnieuw in de leerverf gezet met een verbluffend resultaat. Was eerst van plan om via ebay een ruilstuur aan te schaffen maar dit is een goedkopere manier en even doeltreffend.

Stuur in oude conditie

img1616r.jpg

Na reparatie

img1632mx.jpg

En zoals op de foto's te zien de tellerringen geplaatst en M3 pedalen gemonteerd. (en nee this geen :m: maar wel mooi)

5; En natuurlijk de stoelen opnieuw in de lederverf en scheurtjes en schuurplekken gerepareerd.

img1633fd.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

6; Tot zover de binnenkant, hierna de buitenzijde aangepakt. Op mijn verjaardag een DAP900 excentrische polijstmachine gekregen van zoonlief met diverse pads en polijst middelen. Na diverse youtube filmpjes te hebben bekeken de stoue schoenen aangetrokken en de DAP te hand genomen. Na 3 weken elke avond een paar uur in de garage te hebben vertoeft waren alle oneffenheden en swirs als sneeuw voor de zon verdwenen. Het was wel een arbeids-intensief karwei maar het resultaat mag er wezen.

img1591kopie.jpg

Krassen en swirls

img1590qp.jpg

En na een uurtje werken en diverse hits (een kreet van de professionele poetser) het verbluffende resultaat.

img1593kopie.jpg

Steenslag bijwerken en poetsen poetsen en nog eens poetsen

img1597qq.jpg

img1612jp.jpg

Na veel zweetdruppels en uren werk mag het resultaat er wezen. Een ZZZ van 16 jaar is weer in showroom staat.

img1637d.jpg

img1638cro.jpg

img1640w.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Na deze klus de motorruimte aangepakt. De ZZZ had wat last van olielekkage op de zwakke plek van een 1800.

In eerste instantie alleen het voorste rubber van het distributiedeksel vervangen echter zonder afdoende resultaat.

img1601rm.jpg

Dus dan maar de boel rigoureus aangepakt en de cilinderkop gedemonteerd. Op zich geen verkeerde keuze aangezien de inspuitventielen en het inlaatspruitstuk behoorlijk zwart waren aangekoekt. Alles mooi schoongemaakt en weer gemonteerd. Tevens de krukaskeerring, bougies, luchtfilter en de multiriem vervangen. Ook meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt om het luchtfilterhuis aan te passen met wat hulpstukken, grijze rioolbuis, van de plaatselijk Gamma. De vernauwing in het huis verwijdert waardoor er een mooi aanzuiggeluid ontstaat.

img1636xf.jpg

En natuurlijk weer een mooie droge motor.

img1635wj.jpg

Goed, tot zover deze bijdrage. Alleen nog een cruise control op de kop tikken. De ZZZ is al voorbereid voor wat betreft de bekabeling dus nu eBay en marktplaats goed in de gaten houden. Op of aanmerkingen en of vragen hoor ik graag van jullie.

  • Like 1
Link naar reactie

Dat ziet er echt geweldig uit! Wat een resultaat. Binnenkort bij mij ook de alu pedalen erin, toch wel een verbetering tov die doffe bruin verkleurde dingen van meer dan 10 jaar oud :P

Maar hoe en met welke middelen heb je de stoelen zo hersteld? Ziet er echt geweldig uit. Niet dat mijn stoelen echt verweerd zijn, maar zou ze toch graag zo goed als nieuw krijgen met lederconditioner o.i.d. Ben benieuwd, hoor graag tips.

Ziet er verder super uit :)

Link naar reactie

Dat ziet er echt geweldig uit! Wat een resultaat. Binnenkort bij mij ook de alu pedalen erin, toch wel een verbetering tov die doffe bruin verkleurde dingen van meer dan 10 jaar oud :P

Maar hoe en met welke middelen heb je de stoelen zo hersteld? Ziet er echt geweldig uit. Niet dat mijn stoelen echt verweerd zijn, maar zou ze toch graag zo goed als nieuw krijgen met lederconditioner o.i.d. Ben benieuwd, hoor graag tips.

Ziet er verder super uit :)

Na veel zoekwerk toch een setje gekocht van HG. http://nl.hg.eu/products/show/id/8549/hg_leerverf_voor_zitmeubels_assortiment en een viller ook van HG.

Kost niet de hoofdprijs alleen even afwachten hoe het zich houdt. Wel de stoelen goed schoonmaken met spiritus. Een intensief werkje alleen met de stoelen was ik al vier avonden bezig om ze goed schoon te krijgen en je wordt er lekker high van. Dan de zaak in de primer zetten 24 uur wachten en dan verven. Bij mij was 2 maal voldoende om de kleur weer mooi te herstellen. Ook is deze verf geschikt voor skai zoals het dashboard en delen va de deuren. Voor zover ik nu kan beoordelen laat de verf niet af ook niet met zweethandjes. :clapping:

Link naar reactie

Wat een overweldigend resultaat!!! :lol::clapping:

Ik las in je andere topic dat je de roest onder de bekleding had bijgewerkt. Hoe heb je dit gedaan?

Verder vertel je de steenslag: heb je die eerst bijgeverfd en toen gepolijst?

Link naar reactie

Alle lof !!! Wat een klus en met liefde en gevoel voor detail uitgevoerd. Ik hoop dat je hierna niet in een al te diep dal valt van verveling of zo.

Maar mocht dat zo zijn dan weet ik iemand met een ZZZ die hem wel even aan je uit wil lenen :cool2:

Link naar reactie

Wat een overweldigend resultaat!!! :lol::clapping:

Ik las in je andere topic dat je de roest onder de bekleding had bijgewerkt. Hoe heb je dit gedaan?

Verder vertel je de steenslag: heb je die eerst bijgeverfd en toen gepolijst?

De aanwezige roestplekjes, welke minimaal waren, schoongemaakt en in de novorox roest omvormer gezet.

Steenslag eerst bijgewerkt (staat ergens een topic over) dan polijsten. Echter is de steenslag op mijn ZZZ wel heel veel denk er dan ook

over om alsnog de kap te laten spuiten. Maar op een meter afstand zie je het niet dus het heeft nog geen haast.

Alle lof !!! Wat een klus en met liefde en gevoel voor detail uitgevoerd. Ik hoop dat je hierna niet in een al te diep dal valt van verveling of zo.

Maar mocht dat zo zijn dan weet ik iemand met een ZZZ die hem wel even aan je uit wil lenen :cool2:

Gaten zijn er om opgevuld te worden en met een 16 jarig model blijft er altijd wel wat te klussen. Ga nu eerst maar eens genieten en hopen

op mooi weer. Sta natuurlijk altijd open om ook medeforum members te helpen indien mogelijk ;) ;)

Link naar reactie

Geweldig, auto heeft een hele stap gemaakt. Absoluut eer van je werk, klasse. Goed topic zo. :clapping:

Binnenkort bij mij ook de alu pedalen erin ...

Niet dat mijn stoelen echt verweerd zijn, maar ...

OMFG uiteindelijk gaat het toch weer lekker over jezelf :snapoutofit:

Link naar reactie

Ziet er strak uit! Maar zijn we stiekem niet iets professioneler met poetsen dan je doet voorkomen? ;) "...YouTube filmpjes gekeken..." en dan zo'n resultaat.... :sCo_chinscratch:

Ja ja natuurlijk hebben we ook de nodige stof op diverse fora's tot ons genomen :hypocritesmiley: :hypocritesmiley: je zult er van versteld staan wat voor mogelijkheden je allemaal hebt om een auto in goede conditie te krijgen en te houden. Met name op car clean zijn experts aanwezig http://forum.carclean.nl/?gclid=COSzs8PDqq8CFYdH3god42jPXQ met genoeg kennis om van te leren. Maar van zelf doen leer je het meest :thumbup: :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Erg netjes resultaat.. z.g.a.n. inderdaad!

Al het technische begrijp ik toch niet zo goed, maar ik zie wel dat je inderdaad je ZZZtje erg mooi hebt gepolijst/gepoetst!!

wat een verbluffend resultaat zeg!! :punk:

Link naar reactie

http://forum.carclea...CFYdH3god42jPXQ met genoeg kennis om van te leren. Maar van zelf doen leer je het meest :thumbup: :thumbup:

Heb net even dat forum snel doorgekeken en krijg alleen nog maar meer respect voor je werk! Sterker nog, tijdens het doorlezen van die topics zakt mij de moed in de schoenen! Mensen zijn 3 dagen bezig met hun auto te wassen en te waxen!!!! Dat je het dan nog aandurft.... :thumbup:

Link naar reactie

Ik heb echt genoten van dit topic. Waanzinnig. Mijn stuur is welliswaar niet zo erg beschadigd maar het ziet er niet meer uit vind ik zelf. Kun je mij precies aangeven wat ik moet aanschaffen en doen om ook zo'n mooi stuur te krijgen? Daar zou je me enorm mee helpen.

groet,

Jan Willem

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.