Ga naar inhoud

Voorstellen en wat vragen over Z4


peters54

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik stel me bij deze meteen even voor. Ik ben Kevin, 29 jaar / R'dam - en de - bijna - gelukkige bezitter van een Z4 2.5 uit 2004. Vrijdag a.s. krijg ik hem. Ik heb tot nu toe een V50 gereden, maar met een leenauto (BMW1) werd ik geinfecteerd door het BMW virus.

Lang verhaal kort - ik heb op basis van het chassisnummer de volgende optielijst gekregen en had daar wat vragen over:

Code Omschrijving Netto CatPrijs BTW BPM Cons.Prijs BT31 Z4 Roadster 2.5i 28985 5507 12709 47201 475 Saphirschwarz metallic 462 87 208 758 LATL Leder Oregon Traumrot/Grau 1406 267 635 2308 230 EU AG intern 0 0 0 0 302 Alarmsysteem klasse 3 (SCM/TNO) 454 86 205 745 380 Voorbereiding montage hardtop 0 0 0 0 399 Volautomatisch bediende kap 1081 205 488 1775 441 Rokers pakket 0 0 0 0 494 Verwarmde voorstoelen 345 65 155 566 508 Park Distance Control (PDC) 401 76 181 658 520 Mistlampen voor 0 0 0 0 521 Regensensor 0 0 0 0 534 Airconditioning, automatisch 541 102 244 888 540 Cruise control 0 0 0 0 662 Radio BMW Business 0 0 0 0 692 Voorbereiding voor CD wisselaar 0 0 0 0 863 Dealergids 0 0 0 0 877 AG Intern (Alarmcode) 0 0 0 0 886 Boordliteratuur Nederlands 0 0 0 0 896 Daglichtschakelaar 0 0 0 0 925 Transportbeveiliging 0 0 0 0 Totaal bedragen 33675 6395 14825 5489

Al met al een basic auto, niets speciaals - behalve PDC en automatische airco. Nu zie ik dat er BMW Business audio in zit, maar ik zag ook bij de proefrit dat er een soort basic navigatie in zit (zwart/wit schermpje). Kan iemand mij vertellen of dit hetzelfde is, of dat dit aftermarket erin gezet is, en welke het dan is (volgens mij was het wel BMW gelabelled).

Daarnaast, wat zijn de volgende opties:

EU Ag Intern

AG intern (alarmcode)

Transportbeveliging

Verder ga ik nog op zoek naar een windscherm, daar kom ik zelf wel uit - maar tips zijn altijd welkom ;)

Ik ga genieten van dit forum denk ik!

Grt.

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hey weer een rotterdammer erbij, welkom bij de club en veel fijne kilometers.....

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Welkom Kevin, wat leuk dat je je hier hebt aangemeld..

Uiteraard zijn wij bijna net zo enthousiast met jou als nieuwe member als jij zelf met je nieuwe auto.

Mocht je in de gelegenheid zin om tzt wat foto's te plaatsen, dan is het over grote merendeel op dit forum

helemaal in zijn/haar nopjes.. helemaal als de Z4 op de foto nog gewassen is ook.

Dan rest mij vervolgens niets anders dan jou ontzettend veel plezier toe te wensen met je Z4, welke je reeds bijna in je bezit hebt.

ps.

Mocht je ooit tot de conclusie komen dat je hem wat wil gaan "aanpassen".. dan is er op dit fantastische forum een "shit-load" aan informatie te vinden.

Link naar reactie
  • Administrator

Al met al een basic auto, niets speciaals - behalve PDC en automatische airco. Nu zie ik dat er BMW Business audio in zit, maar ik zag ook bij de proefrit dat er een soort basic navigatie in zit (zwart/wit schermpje). Kan iemand mij vertellen of dit hetzelfde is, of dat dit aftermarket erin gezet is, en welke het dan is (volgens mij was het wel BMW gelabelled).

Daarnaast, wat zijn de volgende opties:

EU Ag Intern

AG intern (alarmcode)

Transportbeveliging

Verder ga ik nog op zoek naar een windscherm,

No ik vind hem niet zo basic....de business radio bij bmw is alleen een radio cd, dus ga ervan uit dat je navigatie achteraf is ingebouwd (waar zit het schermpje trouwens?)

De andere 3 opties weet ik zo niet al laat de transportbeveiliging weinig te raden over (dit zal wel een beveiliging zijn voor transport en dan denk ik iets dat de accu is losgekoppeld of zo)

En het type windscherm tja de keus is niet zo groot origineel maar 2 een hoes die je over de rolbeugels schuift of een die tussen de rolbeugels geklikt wordt, zou voor de laatste gaan. :)

Link naar reactie

Een dagje eerder dan gepland, de garage had gebeld dat ie er klaar voor stond dus ik ben meteen de trein in gesprongen om hem te gaan halen. Uiteraard komen er nog foto's!

Navigatie is me inmiddels ook bekend; het gaat om het model "Indianapolis" van BMW zelf, uit 2005 meen ik. Prima ding - simpel maar doeltreffend. DVD zit er bij, en ik kan MP3 CD's afspelen las ik - goed!

Over het windscherm, ik zie dat er wel clips zijn gemonteerd. Betekent dat dat de vorige eigenaar het windscherm daadwerkelijk zou hebben gehad, of zijn deze clips standaard?

Nog iets; ik was vergeten te vertellen dat de meest "charming" optie de extra koffer (origineel Z3) inclusief montagemateriaal (op de achterklep) er ook bij zit. Voor een vakantie is dit dus ideaal, extra ruimte!

Dank voor de positieve reacties, ik heb veel zin om er KM's mee te maken!

Link naar reactie

Ik denk dat het een hoop verklaart als er geen bmw indianapolis staat maar becker indianapolis.

De becker indianapolis is namelijk een autoradio met navigatie op klein scherm, en kan ook mp3 afspelen...

Becker maakt sinds 2008 geen autoradio/navigatie meer. Het zijn wel mooie en gewilde apparaatjes omdat hun styling zo sober en OEM achtig is. Geen opvallende knipperende lichten in allerlei kleuren zoals mainstream autoradio's bij halfords etc altijd hebben.

http://www.mybecker.com/deDE/hauptnavigation/automotive-archiv/indianapolis-pro-7950/ueberblick/

Overigens heeft de z4 best een aardige kofferruimte, dus het hangt een beetje van jezelf (of bijrijdster :P) af of je die extra koffer nodig hebt.

Link naar reactie

Het zal dan de bijrijdster zijn die de extra kofferruimte nodig heeft :)

Leuk, BMW heeft dus het Becker systeem rebranded - want er staat echt BMW op de unit zelf, en als ik hem opstart staat er BMW in het LCD scherm. Fijn apparaatje, geen poespas zoals je zegt inderdaad.

Link naar reactie
  • Administrator

Een dagje eerder

Over het windscherm, ik zie dat er wel clips zijn gemonteerd. Betekent dat dat de vorige eigenaar het windscherm daadwerkelijk zou hebben gehad, of zijn deze clips standaard?

(op de achterklep)

Hey das mooi en zeker met dit weer, waarschijnlijk zit dan de windblokker in je kofferbak (daar zitten ook weer klemmen om hem op te bergen) en dat ding op de achterklep...tja je moet er van houden met een speciale kofferset heb je genoeg ruimte voor 2 weken vakantie

Link naar reactie
  • Administrator

Hi Kevin, welkom! Ik zou ten aanzien van windscherm niet naar de BMW dealer gaan, maar bijvoorbeeld www.ebay.de en de Biete sectie van www.zroadster.com eens in de gaten houden. Daar komen juist de losse inklikschermpjes vaak voorbij en dat scheelt een hoop met wat je betaalt bij de dealer.

Je kunt ook even kijken of member Goozeman van ons forum de zijne (met lichte beschadiging) al verkocht heeft ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.