Ga naar inhoud

wat zit hier eigenlijk?


Mark79

Aanbevolen berichten

  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Eerlijk gezegd zal ik daar ook niet aan hebben gedacht. Bovendien zegt die link die je plaatst mij ook niets (qua duidelijkheid) En als ik echt, echt, echt heel eerlijk ben zal het mij worst wezen waarvoor bepaalde onderdelen zijn. Maar ik kan mij de nieuwsgierigheid van topicstarter voorstellen

Link naar reactie

Bij een z4m (s54 motor) zit daar een elektrische luchtpomp gemonteerd die extra lucht richting katalysator blaast om zodoende dat ding sneller op temperatuur te krijgen tbv de werking. Een apparaat dus om emissies binnen de perken te houden. Hier zie je 'm wat beter: 0709epcp_02_z%20bmw_z4_m%20engine_bay.jpg

Je ziet het regelventiel ook zitten wat richting uitlaatspruitstuk gaat (rond metaalkleurig potje net voor de veerpootbrug waar die geribbelde slang naar toe gaat)

De Z4 3.0i met m54 motor (dus pre facelift) heeft ook zo'n pomp, maar die zit aan de andere kant van de veerpoot: 112_0505_07z_2003_BMW_Z4_Engine.jpg De 3.0si (n54 motor) heeft zo'n ding dus kennelijk niet nodig om aan emissie eisen te voldoen (vermoedelijk in de usa, daar is alles qua milieu op dat gebied wat strenger) dus laten ze 'm weg (duur onderdeel).

Ik wist ook niet dat de n52 motoren dat ding niet hadden hoor ;)

Link naar reactie

Wat voor Z heb jij dan? :blink:

In je profiel staat dat je een 2.5Si hebt (dus met N52 motor), dus facelift, en je schrijft zelf een 2.5 i (dus zonder s ervoor) van 2003 oid, dus pré facelift (dus met m54 motor).

Trouwens, als ik de plaatjes zo bekijk heeft de 2.5si daar wel wat zitten...... maar da's volgens mij geen luchtpomp...

2hhg5y9.jpg

(dit is de oude Z van 2,5si)

Aftermarket alarm of zoiets? (lastig te zien zo in het donker)

Bij deze 2,5si lijkt daar toch helemaal niets te zitten:

m1cyiqpb22fg_800.jpg

Link naar reactie

oh wacht ff, dat laatste plaatje wat ik postte is idd wel een 3.0si. Dat waren toch de motoren met de zilveren motorafdekking en de 2,5si heeft een motorafdekking in het zwart toch?

Link naar reactie

ik wist niet dat het de bedoeling was dat men er zelf niet voor hoef te doen !

ik denk ik geef die jongen een zetje in de goede richting,als ie een klein beetje inzet heeft vind hij dan zelf de juiste info,men leert het meeste door zelf dingen te doen .

ik heb drie woorden ingevoerd bij koekel en had direct een afbeelding van het onderdeel zo moeilijk is dat toch niet?

hij vroeg btw wat er op die steun zou kunnen zitten niet waar dat onderdeel toe diende.

@sjonnie,ik begrijp dat je weinig interesse hebt in de diverse onderdelen zolang alles maar werkt en je lekker kunt rijden toch?

als je de link volgt die ik gaf dan zie je een een afbeelding mat op de plek van de steun waar het om ging een onderdeel,vandaar uit zou het toch niet zo moielijk meer moeten zijn (indien je het echt wilt weten)om er achter te komen wat dat is ,had ik zo gedacht.

Link naar reactie

Wat voor Z heb jij dan? :blink:

In je profiel staat dat je een 2.5Si hebt (dus met N52 motor), dus facelift, en je schrijft zelf een 2.5 i (dus zonder s ervoor) van 2003 oid, dus pré facelift (dus met m54 motor).

Foutje, is een ' I', zal na 5 jaar mijn profiel aanpassen :muur:

12:20 bijgewerkt, zie nog geen verandering in mijn profiel :rant:

12:23 krijg na verwijderen vsan de 'S' de volgende melding: Location: De data die je hebt ingevoerd gaat over het maximaal in te voeren.

Schiet mij maar in een kondoom, heb juist minder data ingevoerd!! :sEm_oops:

Link naar reactie

Fout zit in het veld Location, heb hier al een aparte melding cq vraag voor geopend.

de 'S' is nu in ieder geval verdwenen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.