Ga naar inhoud

Z3 Diffuser


evz3

Aanbevolen berichten

Klus was eventjes uitgesteld, maar met de slechte dagen van afgelopen weken toch maar de knoop door gehakt.

Ingeschakeld: een professional met tijd. kunstof las-apparaat + plamuur + spuiten = een unieke Z3 bumper. (geen foto shop v.d. bumper)

z3_nieuwebumper.jpg

Mooi eh :)

  • Like 1
Link naar reactie

Netjes hoor, ik zie dat er ook een kentekenplaat op zit.

Betekent het, wat ik denk dat het betekent ???

Of is het nog niet zover ???

Link naar reactie

Dat er maar 1 elektrische Z3 in nederland is kan best kloppen!

SInds september 2012 is ie helemaal klaar en geregistreerd als elektrisch. Heb er toen maar even mee kunnen/willen rijden, het nederlandse weer zat al snel tegen, pekel is een no-go.

Ook dit jaar wilde eerst maar niet vlotten met de mooie dagen, maar nu heb ik er zo'n 6000km mee gereden. Echt fantastisch. In (Korte) bochtjes in de 2e versnelling wegtrekken is echt leuk. (semi driften/veel wielspin).

Het beperkte (14kWh) accu pakket maakt wegen kennis, vooruit plannen voor (nieuwe) langere afstanden soms noodzakelijk, maar het geeft enorm het pioneers gevoel om alternatieve zuinigere routes te rijden. Ik moet het eigenlijk niet zeggen, maar het is tot op heden altijd gelukt om zonder imago schade (niet) aan te komen! Binnenkort ga ik echt gebruik maken van een laadpaal om de afstand te kunnen overbruggen.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Goed hoor, alleen jammer dat je het wat sobere heerlijke 6 4 cylinder geluid moet missen ;)

aangepast door Ruud_19
Klopt Bart ;)
Link naar reactie

@Tja en Pimgmx,

Nu maak je mij wel nieuwsgierig, hoe zijn jullie dat te weten gekomen?

Mijn kenteken staat toch niet op het internet?

Of heb ik toch ergens een foto vergeten te wissen van kenteken gegevens.

Link naar reactie

Ik denk dat ik die accu in 15km op zou rossen met zoveel koppel :lol: .

En de banden in 100km :schater:

Ik blijf het ècht knap vinden wat je gepresteerd hebt. :thumbup:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Vraag1

Welke informatie heb je allemaal over de elektrische Z3 in de gegevens van de RDW?

Ben wel benieuwd welke (meer) informatie beschikbaar is in hun systeem.

Vraag 2.

Hoe kom je aan die gegevens ?

ps: wat een mooi cabrio weer !

Link naar reactie

Vraag1...

Volgens mij hetzelfde als wanneer je een kenteken-search bij RDW zou doen...

Met 'Cilinders: 4' als hilarisch hoogtepunt, en goede indicator van hoe goed de RDW-database is.

[waarschuwing: verhaspelde tabel!]

Cilinders BPM Verbruik buitenweg Verbruik gecombineerd Verbruik stad Catalogusprijs Cilinderinhoud CO2 uitstoot Aanvang tenaamstelling Eerste afgifte NL Eerste toelating Eerste kleur G3 installatie Handelsbenaming Hoofdbrandstof Inrichting Massa leeg Massa rijklaar Maximum trekgewicht geremd Maximum trekgewicht ongeremd Merk Milieuclassificatie Nevenbrandstof Maximum toegestaan gewicht Tweedekleur Vermogen Vervaldatum APK Wacht op keuren WAM verzekerd geregistreerd Zuinigheidslabel 4 8812 2010-11-30T10:17:00 1-12-2001 20-5-1998 GRIJS Z REIHE; Z3 ROADSTER 1.8 Elektriciteit cabriolet 1215 1315 1200 600 BMW 1430 50 28-9-2013

[einde verhaspelde tabel]

Vraag 2: Zie ook het linkje naar het topic dat ik hierboven postte. Dat gaat via een Excel-plugin. Je moet eerst een Microsoft-Azure account aanmaken, en daarna kan je via die plugin vrij grasduinen in de database, met alle beperkingen die je zou verwachten van een overheids-IT-project... :rant:

De pagina die RDW daarover op hun website had bestaat niet meer, het lijkt erop dat ze die dienstverlening aan particulieren niet meer actief aanbieden...

En je PS: inderdaad, helaas heb ik daar de komende dagen weinig aan <_<

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Ahh geweldige controle. Wist niet dat dat kon met hun publiekelijk toegangelijke interface.

Zou je het kenteken nummer willen verwijderen uit de post :blink:

Best grappig dat het zo voor het oprapen ligt/lag :clapping:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.