Ga naar inhoud

Dakloos ondanks min 2


rdeknegt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heerlijk. Kapje open, zonnetje, blauwe lucht en de frisse vrieskou. Dat kan het net zo fijn zijn als rijden met de kap open in de zomer. Maar wel alleen op de binnenwegen. Op de snelweg gaat het kapje weer dicht.

:cold:

Ben toch niet de enige die open rijd in de winter :clapping:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Leuke discussie! :clapping:

Ik sluit me aan bij het kamp Lawrence, met dit weer ga ik echt niet met het dak open rijden en ben ik blij dat de hardtop er op zit..

en ja ik heb het wel gedaan open rijden met -5 etc.. maar vind er gewoon werkelijk waar geen ene reet aan om met je muts en je handschoenen in de auto te rijden.. :cold:

Link naar reactie

Gisteren met de :m: gereden en dak open, nu daar merk je de QPe niets van, maar omdat het vandaag ook wel weer errug lekker weer was de MG uitgelaten.

Had ik ook al geen 10 weken meer mee gereden. Eerst kapje omhoog en de snelweg op om even lekker warm te draaien, daarna de kap naar beneden en langs de IJssel dijken rustig terug naar Rotterdam. Geen stoelverwarming wel een goed werkende kachel. Het was drie graden en ik heb hardstikke lekker gereden :clapping: en mijn handschoenen wel een beetje gemist.... :muur:

Kortom het daklozen seizoen is weer op 17 januari 2012 begonnen. In de garage het kapje er weer op en de hoes erover. Goede voornemen minimaal 1 maal in twee weken de MG uitlaten.

Iedereen moet lekker doen waar die zin in heeft, maar zo open in de stille ochtend zon is niets mis mee......

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hey Rob leuk je vandaag live ontmoet te hebben, was gezellig en de koffie was weer prima bij Ruud enne dakje open ook met regen.....

Link naar reactie

Theo, was inderdaad gezellig, nu maar hopen dat we een droge zomer krijgen, kunnen ook de softies ;-) open rijden

Groet rob

Link naar reactie

Hmm. Bij min 2 ga ik m'n dak niet openen hoor. Vast wel bikkel, maar iedereen die cabrio rijdt met dit weer lach ik altijd een beetje uit. Begrijp het gewoon echt niet.

Zolang je de 30 nog niet gepasseerd bent geldt de regel:

Geen regen, dak open

:punk:

Link naar reactie

Geldt ook voor pensionado's hoor, svp geen leeftijds discriminatie..........als het niet regent of sneeuwt open die hap, daar heb je hem voor....l

Link naar reactie

Rij er al 2 jaar mee hoor :D Heb al een paar keer in de winter zonder dak gereden (challenges... <_< ) en met mijn broer op weg naar Aalst in de regen. Nog nooit zo snel een omslag van zon naar regen gehad. Maar ik laat het dak er eigenlijk ook meestal op in de winter :lol: En geen leeftijd discriminatie maar 30 is voor mij de leeftijd dat ik mij echt wel volwassen moet gaan gedragen... Ik heb nog even tijd :lol:

Edit:

Nu gaan mensen lezen dat 30+ en dak open onvolwassen is zeker.................

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Onze Z3 wordt niet geschorst, maar blijft onder 'pekelomstandigheden' wèl zo veel mogelijk binnen. Ergens in november gaan de winterbanden eronder voor je-weet-maar-nooit.

En ja, dat betekent dus soms ook 's winters open rijden, maar alleen als het weer ernaar is (niet te veel bewolking, droog). Da's ook wel eens bij min-nogal-wat geweest: sjaal en muts, ventilatieroosters op je handen richten (voor de bestuurder) en stoelverwarming aan. Comfortabel genoeg! :cold:

Één punt van aandacht met de Z3: de achterruit houdt niet van kou, en wil bij temperaturen onder het nulpunt graag scheuren. Ergo: met beleid open en dicht doen! De onze staat in een verwarmde garage, bij wegrijden thuis is het risico nihil.

Houd eveneens rekening met loshangende onderkaken om je heen: je wordt ongegeneerd aangegaapt als je 'open' voorbij komt rijden met temperaturen onder nul... :punk:

Link naar reactie

Houd eveneens rekening met loshangende onderkaken om je heen: je wordt ongegeneerd aangegaapt als je 'open' voorbij komt rijden met temperaturen onder nul... :punk:

Eigenlijk is dat maar gek. Ik bedoel er rijden toch ook genoeg motorfietsen rond bij temperaturen onder nul. Dan is zo'n Z nog comfortabeler met de stoelverwarming en kachel aan.

Link naar reactie

Dan is zo'n Z nog comfortabeler met de stoelverwarming en kachel aan.

Absoluut! Maar schijnbaar is een open cabrio in de winter zeldzamer dan een motor?

Zeker bij stoplichten werd er vaak medelijdend gekeken, ik denk dat de doorsnee Nederlander niet bekend is met het fenomeen 'stoelverwarming'...

Link naar reactie

Hebben we toch al eerder een discussie over gehad?

Zolang het droog is kan er bij iedere temperatuur open gereden worden.

Link naar reactie

Absoluut! Maar schijnbaar is een open cabrio in de winter zeldzamer dan een motor?

Zeker bij stoplichten werd er vaak medelijdend gekeken, ik denk dat de doorsnee Nederlander niet bekend is met het fenomeen 'stoelverwarming'...

Is dat geen grote aanslag op je accu, die stoelverwarming?

En dan ook nog in de winter...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.