Ga naar inhoud

Dakloos ondanks min 2


rdeknegt

Aanbevolen berichten

Voor de watjes met hardtop onder ons, vandaag heerlijk in de Eifel dakloos rondgereden met temperaturen tussen min 2 en plus 3.

Zetelverwarming en verwarming van de Z4 houden de open Z4 heerlijk warm, en met het zonnetje erbij leek het wel lente.

Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Moet je toch eens proberen, wanneer er bijna geen wind is, is dit heerlijk rijden.

Uiteraard niet op de snelweg, maar op de binnenwegen is dit puur genieten.

Link naar reactie
  • Administrator

Begrijp het gewoon echt niet.

Vind je het erg als ik zeg dat ik jou dan niet begrijp? :blink:

Je hebt een cabrio om open te kunnen rijden. Hardtop? Prima, zeker als je in een land woont waar het langer winter is dan zomer. Maar in mijn geval wil ik dat dak gewoon open kunnen doen als het droog is :cool2:. Min 10, min 20, maakt me geen bal uit. Zelfs ooit met sneeuw opengereden en graadje of -10 buiten. Helemaal super :sHa_biggrin2:

Link naar reactie

'Als er geen windje staat'? Dat is toch niet nodig als het min zoveel buiten is en je gasgeeft..?

@ Rob: Ik heb een cabrio om het dak naar beneden te gooien als het een goeie temperatuur buiten is en het zonnetje lekker schijnt om van de fluitende vogeltjes en de zon te kunnen genieten. Dan hebben we een cabrio voor andere redenen? Niemand maakt mij wijs dat het heel normaal is met dat weer open te rijden. Om je reet te verwarmen met stoelverwarming of de kachel hoog te zetten, is dubbelop. Doe dan het dak dicht of ga maar binnen zitten..

Link naar reactie

Hmm. Bij min 2 ga ik m'n dak niet openen hoor.

Zetelverwarming en verwarming van de Z4 houden de open Z4 heerlijk warm, en met het zonnetje erbij leek het wel lente.

En daarom moet je dat ook maar niet proberen Lawrence. Jouw ruitje knapt, die van Rob niet.

Link naar reactie

En daarom moet je dat ook maar niet proberen Lawrence. Jouw ruitje knapt, die van Rob niet.

Wanneer de z3 in een garage staat gaat het prima, deed ik vroeger ook.

Maar aan de reacties te zien is de meerderheid hier mooi weer rijder.

Misschien omdat ik vroeger motor gereden heb kijk ik er anders tegenaan.

Ik heb een cabrio om open te rijden, en het dak gaat alleen dicht wanneer het echt goed regent.

Link naar reactie

haha en ook dit word weer een welles nietes spelletje,tis ook om te huilen al dan niet met pet op.

@r neeuh joh niet op de tenen getrapt,no worries.

ik zie soms ook wel eens ztjes rijden in de winter met t dak open en dan denk ik ook wel eens "jammer ik heb de hardtop er op"maar het grootste deel van de wintertijd ben ik er wel blij mee hoor!

iedereen moet gewoon lekker doen wat hij of zij fijn vind, wel of niet begrijpen wat een ander doet is besides the point!

Link naar reactie

Wanneer de z3 in een garage staat gaat het prima, deed ik vroeger ook.

Daar is Lawrence nog even naar op zoek...

En verder: heerlijk toch al je lekker genoten hebt van het zonnetje met je dak open? :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Jouw ruitje knapt, die van Rob niet.

Pcies... Juist omdat de auto buiten staat, knapt het ruitje niet... Staat 'ie binnen warm en ga je dan bij - zoveel het dak opengooien, dan is het vragen om moeilijkheden.

Sinds 2003 is me het ruitje nog niet geknapt :) (mag ik dat blokje hout ff van je lenen Bart?)

Link naar reactie

Maar aan de reacties te zien is de meerderheid hier mooi weer rijder.

Ik zie er tot nu toe maar eentje hier?

Iedereen die langer dan vandaag een cabrio heeft, weet dat de buitentemperatuur er niet zoveel toe doet. Als het droog is en niet al te hard waait, kan het dak open. Afgelopen weekend kon het dus prima. Ik krijg alleen last van kouwe klauwen in de Z4. De kachel had ietsje meer powerrr mogen hebben.

Link naar reactie

:lol: hilarisch Rob, jammer dat het al kerst is geweest, lijkt mij wel wat zo'n kachel, leuk kerstcadeau! Wij hebben 24/12 naar Ruud open gereden, heen was goed te doen maar terug (half 5) was het best bikkelen (op de snelweg). Gisteren in de tuin gewerkt en toen voelde ik zowaar een beetje warmte van een zonnestraal dus ik kan me voorstellen dat het heerlijk was om te rijden!

@enzo: je zou het eens moeten proberen, misschien ontdek je dat je het hartstikke leuk vindt (er zijn weinig grotere koukleumen dan ik dus als ik ervan kan genieten dan kun jij het zeker)

Link naar reactie

Open rijden kan altijd. Ook in de regen , als je maar blijft rijden. De kachel in mijn ex-Z3 vond ik warm genoeg, sterker nog soms werd ie zo heet dat ik me afvroeg of het kunststof er wel tegen kon.

Probleem zoals Bart zei met lage temperatuur is het achterruitje dat kon scheuren. Verder maakt de temperatuur buiten eigenlijk nooit uit..

Link naar reactie

Pcies... Juist omdat de auto buiten staat, knapt het ruitje niet... Staat 'ie binnen warm en ga je dan bij - zoveel het dak opengooien, dan is het vragen om moeilijkheden.

Oeps... Ik dacht dat je bij koude het dakje van een Z3 niet open moest gooien omdat anders het plastic ruitje breekt! Kennelijk heb jij daar andere ervaring mee. Een Z4 heeft tenminste een echte ruit, daar speelt dat niet.

Sinds 2003 is me het ruitje nog niet geknapt :) (mag ik dat blokje hout ff van je lenen Bart?)

komtie!!

Link naar reactie
  • Administrator

Oeps... Ik dacht dat je bij koude het dakje van een Z3 niet open moest gooien omdat anders het plastic ruitje breekt! Kennelijk heb jij daar andere ervaring mee.

Ik heb wel ooit een keer de onderste zoom opengetrokken door het dak te sluiten nadat we met 26gr uit Locarno waren vertrokken en het -3gr was op de Furka en we besloten om even wat te gaan drinken.

Moet wel zeggen dat ik het doek er altijd tussen leg. Misschien scheelt dat ook wel.

komtie!!

Klop... klop... klop... thx! :D

Link naar reactie

Bart begrijpt het.. Ik ben ook nog 's op zoek naar een garage. Ik vind 1700 euro op jaarbasis gewoon VEEL te veel geld om m'n auto binnen te zetten. Zeker in een garage die niet verwarmd of verlicht is. Het is hier in Amsterdam e.o. erg moeilijk om te vinden. Ik heb de auto PRECIES een jaar geleden gekocht en het waren barre omstandigheden. De verkoper maakte wat mooie foto's voor mij, ook open, en belde me daarna terug dat het raampje KRAK zei. Gelukkig kreeg ik bij aankoop van de 2.8 ook een nieuw raampje :) maar ik ben voorzichtig.

Ik vind niks fijners een hardtop in de winter, staat ook nog 's mooi, zonnebril als de zon schijnt en dan cruisen maar. De Z3 is echt een heerlijke tour auto, een van de lekkerste voor z'n geld vind ik. Maar om nou te zeggen dat het echt een genot is met die kou... Ik zit bovendien liever 'gezellig' in de warmte buiten 's avonds in de zomer, dan 'gezellig' in de kou binnen voor de open haard.

Het is misschien een beetje persoonsgebonden. Maar Rob, doe je dan een pet of muts op? Of laat je je glimmende knar zo de kou in? :P

Grapje natuurlijk maar lijkt me IJSKOUD! :cold:

Link naar reactie

Enzo, ik draag een pet of zoals vandaag een russische bontmuts, made in Ireland.

Tevens (ex) leren motorhandschoenen, verder gewoon goed aangekleed .

Niets mooier om reeds de vogels te horen en de bossen hier in de Eifel te ruiken.

Moet je toch echt open voor rijden, daar heb ik de zzzz voor.

Maar indien jij (en anderen) dat te koud vinden, blijf dan lekker met dak dicht rijden, je weet niet wat je mist.

Groet uit de Eifel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.