Ga naar inhoud

Koplampen Z4 Vervangen (+ Bumperhoes Plaatsen Probleem!)


ZZZ-Woudsend

Aanbevolen berichten

Ik ben weer aan een leuk klusje begonnen. Het vervangen van koplampen. Ik had genoeg van die grote oranje knippers. Vandaag kon ik eindelijk beginnen nadat DHL een groot pakket kwam afleveren :)

dsc3823b.jpg

Een set hagelnieuwe orgineel BMW koplampen met heldere knippers!

Vol goede moed aan de slag. Dit klusje heb ik al eens eerder geklaard op een Z3. Eerst de bumperhoes er af. Dat ging vrij vlot.

dsc3833l.jpg

Vervolgens de oude lampen er uit schroeven. Ook een vrij eenvoudig klusje. Nadat deze zijn verwijderd ziet de Z4 er toch redelijk triest uit.

dsc3837.jpg

Dus snel de nieuwe lampen er in. Ook dat lijkt vrij eenvoudig. Maar dan begint het probleem. Ik krijg de bumper hoes er niet goed op.

dsc3839v.jpg

Aan een kant klikt hij niet meer vast. Nu lijkt hij er ook scheef op te komen. Nu kan ik alleen niet ontdekken of dat komt door de lampen (dus dat deze niet goed zijn geplaatst) of toch door het plaatsen van het bumperscherm zelf. Het lijkt namelijk of de linker koplamp hoger zit en strakker tegen de bumperhoes is geplaatsts. Ben een uurtje aan het prutsen :rant: geweest en ben maar gestopt. Morgen met een frisse blik verder.

Ik hoop echter dat iemand met een gouden tip komt hoe te controleren waar het scheef gaat. De lampen de hoes of zelfs beide...

Link naar reactie

hmm ,meestal moet alles gewoon weer passen,wat ik wel weet is dat wanneer je met beleid alles precies goed op zn plek ,en in de juiste volgorde terug plaatst het moeyt lukken.

advies is dus

geduld en rust .

vraagje kostdanou zon setje lampen?

halogeen of xenon?

Link naar reactie
  • Administrator

Heb mijn bumper laatst ook eraf gehad maar met een beetje kracht ging hij er zonder problemen erop. En als dat setje die van mp was waar ik mee bezig was dan 120 euro Sander geen xenon..

Link naar reactie

Het geheel zit er weer op. Geduld plus een beetje brute kracht zijn inderdaad de toverwoorden. En precisie! Het valt niet mee om de lampen er "naadloos" in te krijgen. Veel trial and error. Maar het eind resultaat mag er zijn.

Wat betreft prijs. Het is best een duur grapje. Ik was voor dit setje lampen 590 euro kwijt (origineel BMW en Halogeen). Netto zal het wat lager uitvallen aangezien ik de verwijderde lampen voor rond de 250 euro ga verkopen :rolleyes: . Hoe dan ook, ik vind het iedere cent waard!

dsc3845c.jpg

(Iemand toevallig belangstelling voor de oude lampen?)

Alright. Next up: het interieur :sFun_whistle:

Link naar reactie

Toch twijfel ik nog wel lichtelijk. Kan iemand aangeven hoeveel millimeter ruimte er tussen de bovenkant van de koplamp unit en de onderkant van het bodywerk moet zitten? Zie bijgevoegde pijlen op de foto.

Ik heb al wat andere Z4 voorkant foto's opgezocht maar kan het niet echt daar uit afleiden. Sterker nog, het lijkt wel te verschillen per auto

afbeelding6j.png

Link naar reactie
  • Administrator

Heb even gemeten met de rolmaat, onderkant op de lamp en dan aan de onderkant van het spatbord afgelezen..precies 3mm

(maar je hebt in ieder geval niet dat setje wat ik ben mis gelopen)

Link naar reactie
  • Administrator

Hoe vaker je het doet hoe sneller het gaat, of het was hoe meer je er aan erigerd hoe sneller je er aan wilt beginnen.

Mooi dat het gelukt is, de rest van je knipprs zijn ook wit?

Link naar reactie

Dat heb je dan nog snel gedaan zo op het eind! Is er ook beeld van het eindresultaat?

Tja..uiteindelijk wordt het een routine klus....

Ik zal zodra de Z4 weer eens buiten staat een plaatje van het eindresultaat schieten en plaatsen. Kan gezien het weer nog wel even duren....

Hoe vaker je het doet hoe sneller het gaat, of het was hoe meer je er aan erigerd hoe sneller je er aan wilt beginnen.

Mooi dat het gelukt is, de rest van je knipprs zijn ook wit?

De zijknippers zijn al wel wit. Achterlichten (nog) niet.

Link naar reactie

De kofferbak spoiler vind ik geen upgrade om heel eerlijk te zijn. Die gaat er dus niet komen.

De komende tijd ben ik druk met het interieur. Dat zal meer naar mijn eigen smaak worden aangepast. Daarnaast is het ook nog eens erg leuk om te doen. Zeker op dit soort regenachtige zondagen. Ik heb al weer redelijk wat onderdelen via Ebay kunnen scoren ;-)

Link naar reactie

vond die orange ook wel mooi -> maar dit gaat ook prima hoor met al die ruime naden rondom :clapping: lekker strak :hypocritesmiley: zou nog even kijken

zo te zien zit de bestuurderskant iets hoger --> 0.25 mm :guitar: maar verder prima gezicht

Link naar reactie

Mooi werk.

Ik zou alleen de kentekenplaathouder van een non-M bumper erop zetten. De houder past niet exact op de bolling van de bumper, maar daar zie je vrijwel niets van. Hij zit dan wel mooi rechtopstaand en vlak.

Aeropakketmonteren004.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.