Ga naar inhoud

In De Herhaling....puike Voorbanden Z4 E85


Zzzz(4) nr1

Aanbevolen berichten

Hallo bimmer of beemer fans...(doe mij de laatste maar).

Nadat mijn vrouw al enkele jaren een verstokt BMW fan was :chick: en ik mij verstopte achter een MGF, een MX5 en 2 SLK's :cold: Ben ik sinds een kleine 3 weken de (be)rijder van een 2.2 6 cilinder :groupwave: Z4 uit 2004.

En met veeeeeeel plezier want het is ook nog eens een automaat met behoorlijk wat opties :m:

De auto was voorzien van (de originele?) 225 x 45 x 17 runflats, en nagenoeg onbestuurbaar als er ook maar enige spoorvorming of een witte streep in de buurt kwam... :rant:

Nu heb ik er winterbanden opgelegd (205 x huppeldup x 17) en de auto is als herboren, stabiel, licht wendbaar :clapping: top dus.

Welke goede normale voorbanden kunnen jullie mij met droge ogen aanraden :gathering: om ook het komende zomerseizoen zalig te kunnen rijden(als ik al die smileys kan ontwijken die in dit bericht staan)

Greetz Bert

Link naar reactie
  • Administrator

Over de juiste banden zijn echt al heel veel topics volgeschreven; gebruik de zoekfunctie even en je zult een schat aan informatie vinden. Je zult dan zien dat het allemaal hoogst persoonlijk is, maar er wel een paar gezamenlijke richtlijnen zijn aan te houden. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan Michelin Pilot Sport of een Continental Sport Contact. In jouw maat kun je ook de nodige info vinden in de standaard bandentests ...

  • Like 1
Link naar reactie

Nog niet....(gelukkig) maar zoals gezegd het was een wereld van verschil totdat mijn stuurinrichting er weer de brui aan gaf..(sticky steering?) Gelukkig heeft de monteur het ook onderkend . Eens kijken wat de universele dealer er aan gaat doen.

Sprak een andere Z4 chauffeur die de combinatie goodyear/Dunlo betreurde

Link naar reactie
  • Administrator

Ik zou echt even met de zoekfunctie los gaan. Dan vind je van alles over combinaties van verschillende banden op verschillende assen (daar zijn allerlei mensen mordicus op tegen, anderen maakt het neit zoveel uit) en over vrijwel iedere band vind je wel een of meerdere meningen. Het is allemaal al eens opgeschreven. :thumbup: Het is ondoenlijk (en onnodig) dat hier even samen te vatten ...

Link naar reactie

Voor mij dezelfde ervaring.

Afgelopen week op de Z4 van m'n vriendin non-runflat winterbanden gemonteerd, ook 17inch, wat een genot. Je herkend de auto niet meer terug. Ik twijfel zeer sterk om de zomerbanden ook te vervangen voor normale banden. m'n vriendin klaagde al over spoorvorming etc, en reed er niet graag meer in. Stapte me lamme armen uit de auto. Dat is voorbij gelukkig! Blijft ze van mijn speelgoed af :)

Zo'n verschil heb ik bij m'n andere autos niet gemerkt. ( z3 coupe, e87 1-serie, E36 m3 sedan 3.2) Op de 1-serie bevallen de goodyear runflat winter en zomerbanden overigens juist uitstekend!

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Gisteren de intro van de nieuwe Vredestein Ultrac Vorti gezien, zag er erg indrukwekkend uit, voorzien van Guigiaro desgin :)

Voorbanden hebben een ander profiel dan de achterbanden, is op zich ook meer dan logisch, hebben een heel andere functie... maar tot op heden nog niet gezien!

Zodra iemand met deze band ervaring heeft ben ik zeer geïnteresseerd!

vredestein_3.jpg

vredestein_2.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.