Ga naar inhoud

Bmw Z2


Scorpion

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat ziet er allemaal nog heel prematuur uit.

Ze weten nog niet welke wielen aangedreven gaan worden (4wd?) maar het moet wel goedkoop.. (4wd is nooit goedkoop).

Wellicht de thp motor van psa, maar dat is een motor die ontworpen is voor een fwd auto...

Heel simpel, als ze willen concurreren met de mx5, neem dan een onderstel van een 1 en bouw er een sportwagentje van en hou 'm goedkoop....

Dus eigenlijk wat ze in 1e instantie met de z3 hebben gedaan (3 compact met een cabrio body), en die kwam al een stukje duurder uit dan de mx5

Link naar reactie
Wellicht de thp motor van psa, maar dat is een motor die ontworpen is voor een fwd auto...

Kan zijn dat dat een goede krachtbron is, maar... moet BMW nu al van de fransen gaan lenen? Ik zal dat dus NOOIT kopen. BMW is één van de (zoniet DE) beste motorenbouwers ter wereld....

Link naar reactie

Dan moet je maar eens goed in je ogen wrijven: bmw gebruikt al bijna 5 jaar motoren van psa in hun mini's. Daar is de thp (ook wel prince motor) de vervanger van de oude tritec blok (oud chrysler/rover blok)

Overigens is die motor een samenwerkingsproject van bmw en psa: de kleppentechniek komt van bmw (vanos in de thp en vanos+valvetronic in de vti), en het onderblok+turbo van psa.

Alle onderdelen worden door psa gefabriceerd.

En ja, het is zo'n goede krachtbron dat ik eigenlijk nog geen review heb gezien die niet lyrisch is over de thp motor.

Maar ja, nooit kopen is nooit weten hè :thumbup:

Overigens ontwikkelen bmw en psa ook samen aan hybride techniek, en heeft bmw met toyota een joint venture in de ontwikkeling van li-ion batterijen. En Toyota gaat weer diesels bij bmw kopen.

Als je denkt dat bmw (of welk ander merk dan ook) alles alleen doet dan leef je nog in 1920.

Link naar reactie
Dus eigenlijk wat ze in 1e instantie met de z3 hebben gedaan (3 compact met een cabrio body), en die kwam al een stukje duurder uit dan de mx5

Jammer Guido dat je de Z3 zo bestempeld, is de Z4 dus weer de opvolger van de Z3 maar dan nog met kinderziektes zeker? :thumbup:

Link naar reactie

hoho, dat zijn mijn woorden niet.....

Je moet die site lezen, daar schrijven ze het zelf. De z2 zou gaan rivaliseren met de mx-5, en omdat de z4 destijds naar een hogere markt migreerde ('moved upmarket') zou er een gat zijn voor een pure z3 opvolger.

Niet mijn woorden, maar zo schrijven zij het.

En ach, toen de z3 uitkwam was het topmodel de 1,9i. Mazda had de 1,8i met 60cc minder. BMW 140pk 0-100 in 9,5 sec. Mazda 131pk 0-100 in 8,7 sec.

Lijkt me een gedoodverfde concurrent (en wat goedkoper dan de z3 1.8i, ongeveer 4000 gulden destijds), dus kan ik me wel vinden in hun beschrijvingen gezien de overeenkomsten. Niets mis mee; als mazda nooit met de mx-5 was gekomen, dan waren er waarschijnlijk helemaal geen z'jes geweest (of boxsters, of een opel gt of een slk of een elise noem maar op).

Maar jij denkt dat bmw de z3 ontwierp met de ferrari 355 in hun hoofd oid? :thumbup:

Ik denk dat mazda een stuk meer verdiende met de mx-5 en van die taart wilden veel merken destijds wel een stukje.

Link naar reactie

Welke motor van de 1 komt dan van psa?

Maar idd, de mx-5 heeft ook o.a. rondom dubbele wishbones. Iets wat je normaal alleen ziet bij sportwagens als ferrari, lamborghini, lotus.

Mooi gemaakt autotje.

D, ik direct bij de winkel sta als de Z2 er is

Ook als ie FWD is? :thumbup:

Link naar reactie
De nieuwe 1 , 1.6 / 1.8 heeft het onderblok van psa

Ik zie het idd, het staat ook op wikipedia: "Aluminium engine block is from MINI Cooper S and shares its bore/stroke dimensions.", en dat is dus die prince motor (of het onderblok althans)

Link naar reactie

Ik kijk er niet vanop behalve dan dat dat blok in 1e instantie natuurlijk ontworpen is om over dwars te liggen, en nu ligt ie in de lengterichting.

Goed, de kop is wel totaal anders (van een longitudinale motor), dus in/uitlaat en turbosysteem is wel goed implementeerbaar, maar ze hebben wel een andere bak en wellicht motorsteunen met een wat minder conventionele vorm moeten maken. Of het onderblok zelf is iets aangepast natuurlijk.

Je ziet het volgens mij niet vaak dat ze een onderblok van orientatie veranderen :unsure:

Link naar reactie
Dan moet je maar eens goed in je ogen wrijven: bmw gebruikt al bijna 5 jaar motoren van psa in hun mini's.

Als je denkt dat bmw (of welk ander merk dan ook) alles alleen doet dan leef je nog in 1920.

Dat van die Mini-motor wist ik, dus a no-go voor mij.

Kan er niks aan doen, maar ik moet niks van frans 'materiaal' hebben.

De Mini is op zich een tof wagentje, maar... voorwielaandrijving, en dus in mijn ogen geen echte BMW (ze zetten er overigens ook het BMW logo niet op, toch?)

Link naar reactie

Nee, geen echte logo bmw auto.

Wel van een merk wat 100% eigendom van bmw is, en volledig door bmw ontworpen is danwel op de markt gezet is.

Maar goed, als je niets van frans materiaal moet hebben, dan kan je je huidige auto ook wel in de schredder gooien.

Er zitten vast wel (veelvuldig!) franse onderdelen in. Zijn het niet je bijv. stoelen, dan kan wellicht een stuurcomputer van bijv actia komen. Een franse toko (toulouse) die veelvuldig aan o.a. bmw levert.

Da's ff pech hebben... :lachen:

Ik hoop niet dat je nu heel anders tegen je bmw aan gaat kijken :sleepy: :unsure:

Maar goed, franse auto's zitten ook weer vol met duitse onderdelen, dus wellicht biedt deze nieuw verworven kennis perspectieven voor een volgende bolide :lol:

Link naar reactie

Zolang wij steeds minder willen betalen voor onze auto's zullen de fabrikanten slimmer moeten worden door onderdelen (ook complete motoren) uit te wisselen en niet proberen zelf te ontwikkelen. Eigen naampje erop en klaar.

:sleepy: Zegtie, met zoiets in z'n signature: BMW WINTERBANDEN

. Nu jij 'm overgenomen hebt kan ie bij mij eruit......bedankt :unsure:

Link naar reactie
  • Administrator
Wie wil er nou concurreren met een Mazda? :sleepy:

Uhhh, je bedoelt met Mazda dat in 1990 met de MX-5 de roadster tegen alle verwachtingen in weer volledig op de kaart heeft gezet nadat die door alle fabrikanten sinds de jaren '70 al afgeschreven was? Ofwel Mazda wat na inmiddels drie generaties MX-5 nog steeds de best verkopende achterwielaangedreven roadster ter wereld heeft? Uhhhh ja, wie zou daar nou toch mee willen concurreren? :lachen: :unsure:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.