Ga naar inhoud

Hij is er, en RDW gekeurd


SJF

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag m'n Monacoblauwe Z4 3.0 Si van 2007 opgehaald bij BMW dealer Eichhorn in Obernburg am Main.

Goede service, auto stond er mooi gepoetst bij en had nog een kleine beurt gehad, dus de eerste 25.000 km. geen omkijken maar naar.

5 Daags Duits kenteken was ook al verzorgd, dus over de Autobahn richting huis, prachtig weer maar helaas een dodelijk ongeluk op de A3 waar een motorrijder bij betrokken was.

Met alle hulptroepen en traumaheli erbij een kleine 2 uur oponthoud gehad.

En ja, boys will always be boys, dus toch even 260 op de teller gereden.

Vanmorgen in Schiedam bij de RDW langs, was inderdaad een fluitje van een cent, na het controleren van het chassisnr. was het verder een papieren afhandeling.

Vreemd is wel dat 1 van de keurmeesters zei dat je in Nederland niet met een 5-daags Duits kenteken mag rijden.

Vraag ik me toch af hoe je dan aan de Nederlandse grens aan een 1-daags Ned. kenteken moet komen als het zaterdag is.

Binnen 2 dagen krijg ik bericht dat ik de BPM mag betalen, en dan nog even wachten op mijn nieuwe kenteken.

Ik denk dat ze dan net voorbij de SJF zitten :birthday:

Al met al duurde de hele procedure minder dan een uur.

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vreemd is wel dat 1 van de keurmeesters zei dat je in Nederland niet met een 5-daags Duits kenteken mag rijden.

Dat is hier al heel vaak besproken. Het mag dus niet. Deze Duitse platen zijn in Nederland niet geldig. Je moet dus groene handelsplaten van een garage lenen (wel op de handelsvoorraad van de garage laten zetten) en die er op de grens met NL opschroeven, of op een trailer. Andere mogelijkheid is een eendagskenteken bij de RDW aanvragen.

Link naar reactie
Dat is hier al heel vaak besproken. Bla,bla,bla, bij de RDW aanvragen.

Een zgn Duits Zoll-kennzeichen (export kenteken) kan ook gebruikt worden (ook door niet-Duits ingezetenen !!). Het is max. 3 maanden geldig en kan veelal direct bij het Strassenverkehrsamt aangevraagd worden. Wel even een Doppel-karte (verzekering) regelen, maar dat is vaak bij zo'n "kentekenplaat-tentje", welke veelal in de onmiddelijke nabijheid van het Strassenverkehrsamt gelegen zijn, te regelen. Is wel iets duurder als zo'n 5-daags "Kurz-Kennzeichen" maar dan ook geheel legaal.

Link naar reactie

^^ Kun je geen uitstel van betaling van bpm meer aanvragen via de website van de belastingdienst?

Link naar reactie
  • Administrator

Geniale kleurencombi! :rant::rant: Nou wil het geval dat die :foto: stoelen nogal krap schijnen aan te voelen en dat ik nu rondrij met een paar perfecte niet :m: stoelen in dezelfde kleur. Dus als je genoeg hebt van die krappe jongens mag je me altijd even PM-en ... :foto:

Link naar reactie
  • Administrator
:rant: stoelen zitten heerlijk tenzij je maatje Obese of de lengte van Lange Jan hebt natuurlijk :foto:

Ja, maar moeilijker in en uitstappen enzo. Dat wil je de forummert die al wat meer op leeftijd is toch niet aandoen. Vandaar mijn aanbod om SJF - uiteraard geheel belangenloos - te ontlasten! JK; dat moet je op jouw leeftijd ook al niet meer willen joh. :rant: Denk aan de toekomst!

Link naar reactie
JK; dat moet je op jouw leeftijd ook al niet meer willen joh. :blink: Denk aan de toekomst!

Ik heb alleen nog maar een verleden en geen toekomst...... :ok:

Link naar reactie

Dus als je genoeg hebt van die krappe jongens mag je me altijd even PM-en ...

Zodra ik er aan toe ben om me bij de weight-watchers aan te melden, zal ik aan jullie denken.

Maar zoals gezegd, de afgelopen zaterdag heb ik het moeiteloos 530 km. uitgehouden incl. het rijden met hele foute Duitse kentekenplaten!

Interieurfoto's heb ik nog niet, zal ik maken zodra m'n oude Z4 verkocht is en de nieuwe uit de loods gehaald gaat worden en in de garage gaat slapen.

Link naar reactie

Gister naar Hoogeveen gereden en overnacht, om vandaag de Z3/Z4 club herfsttour door Drenthe te rijden met de oude Z4.

Vanavond teruggekomen, en ja hoor, het nieuwe kenteken in de bus.

Het is geworden:SJX, Dus bijna m'n nickname goed.

Al met al allemaal in 1 week geregeld bij de RDW en douane.

Dus nu op m'n gemak een paar luxe platen, met opgelegde letters, laten maken en er op zetten.

Nog iemand interesse in m'n "oude" 3.0i,hij staat in de te koop rubriek.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Inmiddels al zo'n dikke 1000 km. met de nieuwe gereden, helaas voor de forummers die interesse hebben in mijn M-stoelen, ze blijven lekker zitten, omsluiten het bovenlichaam heerlijk en de zittingverlenging is ook niet te versmaden.

Dus nee, hier wil ik graag op-en mee blijven zitten.

Vandaag is die vervelende Gretchen als navistem (Duitse import) door Thommy naar het tweede plan verwezen.

Nu weer lekker alles in het Nederlands met lieflijke vrouwenstem die me zelfs met u aanspreekt!

In het voorjaar weer een dakmodule er in en wat mij betreft is ie dan echt af.

Maar morgen maar weer even van het mooie weer en de herfstkleuren bij Zeist genieten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.