Ga naar inhoud

Herfstrit (Pallietertocht) 23 oktober


mohikaan

Aanbevolen berichten

  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

(Misschien is Herberg In den Bockenreyder *een geschikt eindpunt?)

* niet bekend van Suske en Wiske en de bokkenrijders

Het is idd een leuke nostalgische locatie en past qua sfeer, precies in de thema-rit.

Het is er zo goed, dat ze onlangs zijn uitgeroepen tot de 9e plaats van de beste top 100 cafes van Nederland

Wilde er vandaag gaan kijken, maar dat kwam er niet van.

Maar even gebeld.

Probleempjes:

- Reserveren doen ze niet, het kan er heel druk zijn. Bij mooi weer is het terras groot genoeg voor een afsluitend drankje/kleine kaart.

- De toegang is een 1,5km lang zandpad. Kunnen de verlaagde Z3's dat aan?

Link naar reactie
- Reserveren doen ze niet, het kan er heel druk zijn. Bij mooi weer is het terras groot genoeg voor een afsluitend drankje/kleine kaart.

En wat doe je bij slecht weer? kun je dan wel met zijn allen binnen zitten?

- De toegang is een 1,5km lang zandpad. Kunnen de verlaagde Z3's dat aan?

Zo lang het een vlak pad is wel, lijkt me. Als het een door traktoren uitgesleten karrespoor is met een bult in het midden worden veel mensen een stuk minder enthousiast. Als het een baggerboel is ook.

Link naar reactie
  • Administrator

Zo beroerd als de skipiste van Bormio kan het niet zijn lijkt me en die hebben we bij het voorrijden ook gedurende 1.5km bedwongen :wub:

Link naar reactie

Ja ik moest er ook gelijk aan denken maar goed, zeg jij maar niets, gezien jouw mening over Belgische wegen :wub::P

@Henk: je hebt het er maar druk mee!! Na deze rit moet je vast een maand bijkomen...

Link naar reactie

Zelf hobbel ik ook wel overal overheen, maar moet ook rekening houden met autos die lager liggen, mensen die heel zuinig zijn op hun auto.

Knoop is daarom doorgehakt, voor een afsluitend drankje , Kiss and Ride, of een afsluitend dineetje wordt het :

De Boschwachter BV‎

Heezerenbosch 6, Heeze

Dit restaurant kennen we van de BLB ontmoeting in november vorig jaar.

pboschwachterheeze.jpg

Een mooi verbouwde boerderij, met een uitstekende keuken tegen redelijk prijzen.

Net onder Eindhoven, langs de A2, dus iedereen zit snel op de grote weg.

Link naar reactie
Ben vooral op zoek naar originele, locaties. Het boshuisje bij Zoersel had ik graag opgenomen voor een koffiestop om 11.oo uur.

Ben er vandaag wezen kijken. Autos mogen niet dichtbij komen. Parking = ca. 100m verder.

Het is een zeer sfeervol, oud, bouwvallig(!) herbergje in de bossen en staat in het boek met meest 'opmerkelijke cafes in Vlaanderen'.

Het blijkt alleen in het weekend geopend te zijn en dan wordt met name het terras druk bevolkt met mensen uit de wijde omgeving.

Het hutje is echter zo klein, dat ik betwijfel of er 30 man in kunnen.

Een alternatief is het grote,nieuwe, caferestauarnt bij de abdij van Westmalle, maar dat heeft geen sfeer.

Ook hier een knoopje doorgehakt. Toen ik er was, bleek het gesloten.

Inmiddels de eigenaar opgebeld. Normaal gaan ze zondag pas om 12 uur open.

Speciaal voor de forumrit willen ze eerder opengaan en ze kunnen binnen max 40 man hebben.

Opm: De Belgische schrijver Conscience deed hier 150 jaar geleden, het idee op voor het boek " de Loteling".

Het herbergje is dus bekend in Belgie en komt ook voor in een Suske en Wiske boek.

Ze hebben er 100 bieren waaronder het eigen huismerk: De Loteling

pboshuisje.jpg - ploteling2.jpg

Link naar reactie
........zeg jij maar niets, gezien jouw mening over Belgische wegen :ok: :P

@Henk: je hebt het er maar druk mee!!

Ook ik hou rekening met veel kritiek na afloop.

Daarom neem ik een soort collectebus mee. Na donatie van € 25,- mag iedereen net zoveel kritiek uiten als hij/zij wil :wub::P .

Link naar reactie
  • Administrator

Wordt weer een gezellige boel :drank::wub::P :ok:

Wie zijn jullie?

J&G hebben van het zomer met ons de zomerrit georganiseerd Henk. Beetje bijblijven hè :P

Oh en Gerwin was ook op je nieuwjaarsborrel. Kan zijn dat je hem gemist hebt, hij was al bijna weer weg toen jij arriveerde. Ben je de 23e wel op tijd trouwens :P

Link naar reactie

Nee, bedoelde die Roodkapje :wub:

Zoals reeds vermeld: Je kunt er uitstekend eten, alvorens de terugweg te aanvaarden :

Hoofdgerechten € 14,50

- Gelderse hoenfilet gevuld met paddestoelentapenade spitskool met spek en een milde kerriesaus

- Gegrilde varkensentrecote met een saus van gerookte knoflook

- Truffelrisotto met Limburgse buffelmozzarella, portobello en notensla

- Gegrilde zalmfilet met een saus van venkel en Pernod

- Op de huid gebakken kabeljauwfilet met romige prei en een krachtige rode wijnsaus.

Link naar reactie
  • Administrator

Ehhmmm, als je dát al niet meer weet, dan mag ik hopen dat je je de route nog kunt herinneren de 23e :P

Leuk clubje zo, nou maar duimen voor droog weer en geen tunnels onderweg en het gaat helemaal goedkomen :wub:

Link naar reactie
........... dan mag ik hopen dat je je de route nog kunt herinneren de 23e :ok:

Je denkt toch zeker niet dat ik echt mee ga?

Ik gooi de TomTom files op het forum en jullie zoeken het maar uit. :P

Heb goede provisie afgesproken met de cateraars onderweg :wub:

Link naar reactie

De deelnemerslijst bevat vlgs mij geen lutsers, maar uitsluitend ordentelijke forummembers.

Wel een kans dat Nadia afhaakt als ze hoort dat jij ook komt.

Affijn, heb het deelnemersaantal verhoogd naar 16, dus je kan mee :thumbup:

Link naar reactie
Zoals gewoonlijk weer laat, eigenlijk in de overtuiging dat we er al op stonden :thumbup:

Jos heeft afgemeld, dus jullie kunnen erbij.

Wil het aantal deelnemers strikt op max 30 mensen houden ivm catering (er is overal 20-30 man aangemeld, maar niets echt vastgelegd/gereseerveerd, etc.).

Link naar reactie
Wel een kans dat Nadia afhaakt als ze hoort dat jij ook komt.

Welnee, ik laat mijn plezier niet door Marcel verpesten hoor, zeker niet met een liter van Pallieter in het vooruitzicht!

Marcel krijgt voortaan netjes een hand en lebbert maar iemand anders af, ik trap er niet meer in. Opgelost!! :thumbup:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.