Ga naar inhoud

Herfstrit (Pallietertocht) 23 oktober


mohikaan

Aanbevolen berichten

23 oktober wordt de Forum Pallietertocht / HERFSTRIT gehouden. Hier zijn de files voor tomtom(4x) en Garmin (2x).

http://dl.dropbox.com/u/28793649/pallieter%2001.itn Start tot 1e stop

http://dl.dropbox.com/u/28793649/pallieter%2002.itn 1e stop tot Lier

http://dl.dropbox.com/u/28793649/pallieter%2003.itn Lier tot middagstop

http://dl.dropbox.com/u/28793649/pallieter%2004.itn Middagstop tot einde

http://dl.dropbox.com/u/28793649/pallieter%20deel1.gdb Breda tot Lier

http://dl.dropbox.com/u/28793649/pallieter%20deel2.gdb Lier tot eindpunt (Heeze bij Eindhoven)

Voor degenen die geen TomTom/Garmin hebben, hier alvast de nuttige adressen om in de Favorieten te zetten

Verzamelen : - - - - - - - - - - - - -Marellenweg 8 Breda (vertrek om 10.00 uur) Huis den Deijl

Koffiestop : - - - - - - - - - - - - - boshuisweg 1 Halle (belgie) Het boshuisje

Parkeerplaats voor de lunch : - Arthur vanderpoortenlaan 35 Lier (belgie)

Na parkeren (denk om parkeermeter?) lopen we linksaf de volmolen straat en het oude centrum in, naar de Grote markt.

Theepauze : - - - - - - - - - - - - - Waterstraat 53 Mol (belgie) Party boot : de Kleppende Klipper

Eindpunt : - - - - - - - - - - - - - Heezerenbosch 6 Heeze (NL) De Boschwachter

Vertrekpunt is het stijlvolle Huis Den Deijl in de bossen van Breda. Vandaaruit rijden we naar de stad Lier in Belgie,

phuisdendeijl.png

Er is een (koffie) stop in de omgeving van de Abdij van Westmalle (je weet wel, van het Trappistenbier). Gekozen is voor het 200 jaar oude Herbergje : Het boshuisje. Bosweg 1 in Zoersel/ halle.

Daarna nog een uurje rijden naar Lier.

ppallieterland.jpg - pfrieten.jpg - pzimmertoren.jpg

Pallieter, is de hoofdpersoon uit de roman (1916), van de Felix Timmermans uit Lier. Het Pallieterland is een wisselend landschap met bossen, heidevlakten en kronkelende riviertjes die richting Antwerpen vloeien.

pgrotemarkt2.jpg phoogebrug.jpg - plier4.jpg

Vooral Antwerpenaren komen er zondags graag eten en noemen de stad :"Lierke plezierke".

Inschrijvingen ----------------------------------------------i]

1 Nadia 2x Nadia +Edwin

2 Mohikaan 2x Henk +-------------------------------------------------

3 Rudoo 1x

4 Z-tree 2x Ed +hyksos

5 Henny 2x Henny +

6 Lady & Co+Igor (Gillaine en Hans)

7 Aad en Miranda

8 Rob en Richelle

9 Individual jeroen

10 Eddo + een van zijn vele vriendinnen :hypocritesmiley:

11 Jos en Esther afgemeld. -------Vervangen door Arno en Christel van Epscheuten

12 Daddy Sport 2x

13 Ivo Z3 en Jenny 2x

14 Gersh 2x Jeanette en Gerwin

15 Roodkapje 2x Marijke en ruud

16 MarcelZ3 2x Marcel + Hanneke

Reservelijst

1Speedy 2x Stephan en Laura

2

3

4

Ca. 15 autos / ca. 27 personen = vol. Er is geen inschrijfgeld! Enige kosten zijn uw eigen consumpties

Link naar reactie
  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Leuk! Weer een nieuw woord geleerd. Eens kijken hoe mensen reageren als ik "Wat ben jij een pallieter, zeg!!!" tegen ze zeg.

Rit klinkt leuk... Misschien kun je de Belgen ook een nieuw woord leren met een P: Par-keer-ga-ra-ge. :newblush:

Link naar reactie

Hilarisch, de liter van Pallieter! Daar voel ik wel wat voor... Enne er is dus helemaal geen parkeerprobleem begrijp ik nu? Nou dan zou ik zeggen: snel regelen! En laat die Frenk zelf maar uitzoeken hoe hij rijdt... die voelt zich toch te goed voor ons, dan kan hij vast wel het wiel uitvinden. :newblush:

Link naar reactie

Lijkt me een leuk plan, ik ken de omgeving vanuit een ander verleden vrij goed (Kessel) en een beetje afhankelijk van de datum hou ik me aanbevolen. Ik denk dat mijn tomtom 630 de route wel aan kan. Ik heb nog nooit routes gedownload, maar een keer moet de eerste keer zijn.......

Link naar reactie
..... ik ken de omgeving vanuit een ander verleden vrij goed (Kessel) .......

Ben er zelf ruim 15 jaar niet meer geweest, maar deed vaak mee aan de jaarlijke Pallietertochten van Kanoklub Lier.

pcanadees.jpg

Het waren altijd verbluffend korte tochtjes met minsten 2 terrasjes aan het water :newblush: . Zaterdagavond een mosselfeest met de traditionele belgische kusjesdans. Zondags kwam de helft niet opdagen wegens roes uitslapen :newblush:

Link naar reactie

Behalve Frank (navigator) en Pj weet niemand hier wat de kusjesdans is.

Waarschijnlijk hebben zij ook heel schuchter, hiermee de eerste stappen gezet.

Op youtube kon ik alleen een homo versie vinden

:wave: :lachen: :thumbup:
Link naar reactie
Op youtube kon ik alleen een homo versie vinden

Dat volstaat uitstekend hier Henk. :kisstogether:

@ Nadia, begreep tijdens de Berlijn-rit dat Edwin een nieuwe sticker op jullie voordeur heeft geplakt:

bitch.gif

Link naar reactie
@ Nadia, begreep tijdens de Berlijn-rit dat Edwin een nieuwe sticker op jullie voordeur heeft geplakt:

Welnee die zit er al jaren. Naast de stickers van lieftallige serveerster, talenwonder, rekenloser, opperzuiper, kattenvrouwtje en superspinner.

Maar geeft niet hoor dat je er wat langer over doet, die snelle M moet natuurlijk een bepaalde traagheid compenseren... :kisstogether:

Zo, het is nu al gezellig. Ga je mee Frenk, dan kunnen we ook live nog effe zo doorgaan :scratchchin: onder het :shifty:

Link naar reactie

Ergens in oktober? Lijkt mij een prima plan. Indien nodig de stoelverwarming aan en de blower op max. Bij regen een parapluietje of de poncho van mijn zoon. Je hoort het al, het weer speelt geen rol. De datum wel. Indien bekent wanneer dan weet ik meer . Ik ga graag mee!

Groet Ruud

Link naar reactie

Ziet er naar uit dat het 23 oktober wordt. Omstreeks die tijd zijn de herfstbossen op hun mooist en komt een pan dampende mosselen goed tot zijn recht.

Een Bolleke De Koninck (Antwerpens trots!!) daarbij, koninck.jpg

kan een kleumende bijrijder verwarmen.

Goede banden zijn in dit jaargetijde en regio noodzakelijk!

Het dorp Heist op den Berg heeft niet voor niets deze naam. Ook de Beerzelberg staat op het programma (shit, ik lijk Rob wel :fiew: ).

Link naar reactie

Oké. Dat is in onze regio aanvang Herfstvakantie. Het gezin heeft Pallieterplannen die afwijkend zijn van deze tocht. Ik kijk wat inplanbaar is en volg de berichtgeving op de voet!

Groet Ruud

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Van Danny (dbr op het forum) is spontaan hulp gekomen met routes in de omgeving van Antwerpen. Ik zal ze analysren en daaruit trajecten opnemem die in de route ingepast zullen worden. Ook zijn opmerkingen neem ik graag ter harte :

Mooie stukjes die je zeker moet opnemen zijn volgens mij :

- stukken uit de rit Wommelgem-Baarle hertog en daarvan zeker de passage langs de Bolkse Dijk tussen Wortel en Hoogstraten

- ook zou ik proberen langs Meersel Dreef en omgeving te passeren. Als je nog vragen hebt, iemand wil laten proefrijden enz. aarzel niet mij te contacteren !!!

nog een paar van zijn tips :

. . . . . .aan de abdij van Postel kun je dus een lekker biertje drinken.

Tussen Oostmalle en Westmalle heb je ook een trappistenabdij (Westmalle) langs de ene kant van de weg en langs de andere een cafe (helemaal vernieuwd onlangs en met een mooie parking) waar je het bier uit de abdij kan proeven.

Verder is Lier een hele mooie plek om te bezoeken,

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Wat culturele bijscholing kan zeker geen kwaad op dit forum.

Er is inmiddels al een stukje proef gereden.

Na de lunch richting Kasterlee / Turnhout/ Belgische Kempen naar een eindpunt ook ergens in de bossen in Brabant tussen Tilburg en Valkenswaard.

Adviezen en tips zijn welkom.

Inschrijfgeld: geen. Daarom de groep niet al te groot ivm reserveringen/vooruitbetaling aan restaurant etc.

Ongeveer dezelfde, uit de losse pols "organisatie", als de Nieuwjaarsbijeenkomst dit jaar.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
Ongeveer dezelfde, uit de losse pols "organisatie", als de Nieuwjaarsbijeenkomst dit jaar.

Oh dus je belooft allerlei dingen die niet kloppen (bv dat de open haard lekker aan zou staan en niet aan stond) en je komt zelf meer dan een uur te laat? Nou dat wordt een leuke rit dan!!! :thumbup:

B)

Maar ach we vermaken ons wel hoor.

Heb je verder nog adviezen en tips nodig? :fiew:

Link naar reactie
Oh dus je belooft allerlei dingen die niet kloppen (bv dat de open haard lekker aan zou staan en niet aan stond)

Veel beloven en weinig geven, doet de gekken in vreugde leven B)

Maar ik zal jullie alvast noteren. In Lier hebben ze winkels en ijsjes dus jij zit al goed :thumbup:

Link naar reactie
Maar ik zal jullie alvast noteren. In Lier hebben ze winkels en ijsjes dus jij zit al goed :lol:

Wat moet ik nou met winkels en ijsjes? Wel bij de les blijven Henk, we zijn niet in Zwitserland. :blink: Ik ga natuurlijk voor de liter van Pallieter, de Westmalle en andere lekkere Belgische biertjes!

Link naar reactie

Leuk henny :thumbup: .

Ook slim, want de groep blijft beperkt tot ca. 15 autos. vol is vol!

Klinkt goed. Overigens wel lef qua planning; in oktober is het vaak geen ideaal cabrioweer meer.

Er is lef voor nodig om een rit in Juli te plannen. Dan is het vaak geen ideaal cabrio weer -_-

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.