Ga naar inhoud

Handmade Armsteun voor de Z4


De Beertjes

Aanbevolen berichten

Ja, het kon natuurlijk niet uitblijven en op verzoek van RalOne (Remco) die graag een "kussentje" in zijn Z4 wilde, is het uiteindelijk toch een nieuw ontworpen Armsteun geworden en de komende week ga ik voor Remco nog de Deurarmsteunen maken.

Hier alvast de :sadder: van de Armsteun in de Z4 van Remco, de :rant: van de Deurarmsteun volgen als ze klaar zijn.

DSCI0014-1.jpg

DSCI0016-2.jpg

DSCI0019-2.jpg

DSCI0017.jpg

DSCI0018.jpg

Laat maar horen wat jullie er van vinden, of wat er beter / anders aan moet, ben benieuwd.

:thumbsup:

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

:hypocritesmiley: knap gemaakt theo,hoe heb je dat gedaan en welke materialen heb je gebruikt?

als het goed is zie ik het aankomend weekend van dicht bij,op foto ziet er puik uit :thumbup:

Link naar reactie

Knap gemaakt, en de steun ziet er netjes uit, maar ik vind het eerlijk gezegd in de auto geen gezicht........

Als je arm op steun ligt dan moet je schuin omlaag om te kunnen schakelen. Lijkt me niet echt prettig.

Link naar reactie

Wat heeft hij daar dan precies als standaard zitten?

Hij had het er op de paasrit al over, maar ik ben vergeten te kijken hoe het er bij hem standaard uitziet. Ik dacht dat alle z4's op dat punt hetzelfde waren, maar dat blijkt dus niet.

Origineel handremhoesje/armsteun zal ook wel de benodigde centen kosten :hypocritesmiley:

Link naar reactie
;) knap gemaakt theo,hoe heb je dat gedaan en welke materialen heb je gebruikt?

als het goed is zie ik het aankomend weekend van dicht bij,op foto ziet er puik uit :muur:

Jaaa, de materialen, dat is het geheim van de smid natuurlijk :smart: wel is het leer speciaal auto leder, en verder ..................

Knap gemaakt, en de steun ziet er netjes uit, maar ik vind het eerlijk gezegd in de auto geen gezicht........

Als je arm op steun ligt dan moet je schuin omlaag om te kunnen schakelen. Lijkt me niet echt prettig.

Het leuke ervan s dat ik ze gewoon op maat en wens kan maken, dus als je lager wilt of gewoon kleiner of een andere vorm, dan kan dat gewoon.

En het schakelen valt wel mee hoor. :thumbup:

Wat heeft hij daar dan precies als standaard zitten?

Hij had het er op de paasrit al over, maar ik ben vergeten te kijken hoe het er bij hem standaard uitziet. Ik dacht dat alle z4's op dat punt hetzelfde waren, maar dat blijkt dus niet.

Origineel handremhoesje/armsteun zal ook wel de benodigde centen kosten -_-

Standaard zat er bij Remco dus helemaal niets, dat was ook een beetje zijn probleem, hij kon dus zijn arm daar niet echt comfortabel neer leggen en dat alle Z4 op dat punt gelijk zijn is beslist niet zo, ik heb nu al heel veel verschillen gezien.

Link naar reactie

welke verschillende armsteuntjes bestaan er dan van bmw uit?

Ik ken alleen maar het armsteuntje wat iedereen heeft. Maar als ik het goed begrijp bestaan er naast het standaard armsteuntje (in 3 kleuren geloof ik) en uberhaupt geen armsteuntje (zoals RalOne dat dus heeft) nog andere vormen armsteuntjes van bmw?

In de ETK vind ik daar eerlijk gezegd niets over :thumbup:

Ik heb hier idd een foto van de 'geen armsteuntje' versie

FASW_black_fabric.jpg

(van www.bmwz4roadster.net)

Daar kan idd alleen maar het bmw armsteuntje op als je ook de sierlijst vervangt zo te zien

Link naar reactie

Ik heb eveneens de sierlijst van mijn middenconsole alsmede van mijn dashboard moeten vervangen :thumbup:

Toen ik 'm kocht zaten daar allemaal beschadigingen/krasjes in, maar ik had op ebay een gloednieuwe set gewonnen voor 170 euro.

Zo gepland dat ik het tegelijkertijd in DLD kon ophalen (die ebay gast woonde toch op de route ;) )

Maar ik heb nu idd aardig door hoe het interieur in elkaar steekt (heb de hele achterwand er ook al voor het grootste gedeelte vanaf gehad om de wisselaar te verwijderen enz).

(En ooit haal ik 'm waarschijnlijk weer uit elkaar om de laatste kraakjes zo her en der op te lossen...)

Het houdt je van de straat zeg maar... :muur:

Link naar reactie
  • Administrator
Knap gemaakt, en de steun ziet er netjes uit, maar ik vind het eerlijk gezegd in de auto geen gezicht........

x2 Ik bewonder je vakmanschap, maar het ziet er toch een beetje uit alsof er een schoenendoos achter de handrem staat ... Ik kan me voorstellen dat grofweg de helft lager al een heleboel doet. Wat is nu de hoogte van het opbergvak eigenlijk (dus: wat kun je er in kwijt)?

Link naar reactie
Het houdt je van de straat zeg maar... -_-

Ben het volledig met je eens :muur: bovendien vind ik het gewoon leuk werk om te doen (wordt er ook steeds handiger in) en als je er dan ook nog iemand mee blij kunt maken, geeft dat toch een goed gevoel :thumbup:

x2 Ik bewonder je vakmanschap, maar het ziet er toch een beetje uit alsof er een schoenendoos achter de handrem staat ... Ik kan me voorstellen dat grofweg de helft lager al een heleboel doet. Wat is nu de hoogte van het opbergvak eigenlijk (dus: wat kun je er in kwijt)?

zoals ik al in een pb naar Maurits heb aangegeven, het maakt niets uit, ik maak hem Customer Handmade, dus naar ieders wens en of dat nu lager, hoger, langer of korter is en zelfs de vorm, mits ik het kan maken, maak ik hem op verzoek. ;)

De huidige hoogte is totaal 8 cm, dat geeft een opbergruimte van ongeveer 6,5 cm, je telefoon of de zonnebril kun je er makkelijk in kwijt.

Link naar reactie
Ben het volledig met je eens -_- bovendien vind ik het gewoon leuk werk om te doen (wordt er ook steeds handiger in) en als je er dan ook nog iemand mee blij kunt maken, geeft dat toch een goed gevoel ;)

zoals ik al in een pb naar Maurits heb aangegeven, het maakt niets uit, ik maak hem Customer Handmade, dus naar ieders wens en of dat nu lager, hoger, langer of korter is en zelfs de vorm, mits ik het kan maken, maak ik hem op verzoek. :muur:

De huidige hoogte is totaal 8 cm, dat geeft een opbergruimte van ongeveer 6,5 cm, je telefoon of de zonnebril kun je er makkelijk in kwijt.

Theo, zou je voor de Z3 een armsteun kunnen maken net zoals die je voorheen had gemaakt, maar dan wellicht een stukje lager? Ik lees de discussies hiero en ik denk dat dat optisch voor de Z3 ook heel wat mensen zou trekken! Mij wellicht sowieso :thumbup:

Link naar reactie
Theo, zou je voor de Z3 een armsteun kunnen maken net zoals die je voorheen had gemaakt, maar dan wellicht een stukje lager? Ik lees de discussies hiero en ik denk dat dat optisch voor de Z3 ook heel wat mensen zou trekken! Mij wellicht sowieso :thumbup:

Hoi Lawrence,

Ja, natuurlijk kan hij lager of korter, als jij goed aangeeft hoe je hem wilt hebben, dan maak ik hem zo.

Als er nog meer mensen zijn met goede ideeën, ik zou zeggen, kom maar op. ;)

Link naar reactie
ff niet lullen, maar het ziet er zo fraai en professioneel uit, je zou er een Z4 omheen kopen!

Hans :thumbup:

Ik zal eens gaan kijken of ik een Z 5 kan maken, gebaseerd op de armsteun :muur:

Dank voor de leuke reactie Hans, wat ik belangrijk vind is natuurlijk iets te maken waar de mensen plezier en gemak van hebben, mijn bedoeling is om het uit te breiden naar meer leder accessoires voor de geliefde Ztjes. ;)

Link naar reactie

:party: We hebben er nu enkele dagen mee gereden en het is een prettige aanvulling. Het was wel even wennen maar van Coevorden naar Almere tussen de motorfietsen was daar ruim de tijd voor. Tijdens een snelwegrit is het erg comfortabel ( leunstoel). Tijdens de volgende rit maar even kijken of ik het ook nog prettig vind dat hij wat hoog is. Zoals ik er nu over denk moet de mijne nog wat aangepast en dan met name wat lager. Ik denk dat ook de vrouw dat prettig vindt want die is niet zo lang. De lengte en breetde zijn wat mij betreft precies goed. Geen moeilijkheden met de handrem, het "centenbakkie" is prima bereikbaar en de middenklep gaat gewoon helemaal open.

Dus voor een allereerste uitvoering is het zeker geslaagd en de afwerking en het vakmanschap stralen er van af.

De steun is live te bewonderen ( of af te kraken voor diegene die dat nog leuker vind ) tijdens de eerstvolgende rit. :holiday:

Link naar reactie

Hoi Remco,

Moet even kijken, maar volgens mij kan ik de hoogte nog wel aanpassen, is wel even werk, maar het kan volgens mij wel, b.d.w. ik heb jou Deurarmsteunen af, als je een keer tijd hebt kun je wel langs komen, kan ik meteen de Armsteun aanpassen, bel mij maar even.

Groet Theo

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.